Zákruta.cz  >  

Loprais skončil ve Středoevropské rallye třetí

28. dubna 2008

Podruhé ze svých dvou účastí ve velkých soutěžích jako závodní pilot získává Aleš Loprais umístění na stupních vítězů. Holanďan Van Ginkel závěrečnému tatrováckému ataku odolal, a tak si od Balatonu náš tým odváží cenu za třetí místo.

Poslední, sedmá etapa Středoevropské rallye už do výsledků kategorie kamionů změnu nepřinesla. Aleš do ní startoval jako druhý, ale Van Ginkel na trati, jež naturelu jeho vozu sedla dokonale, získal ještě cenné minuty navíc. Aleš speciálku nakonec dokončil těsně jako čtvrtý a upevnil si tak třetí pozici v celkovém pořadí. Trasa byla totožná s tou čtvrteční a páteční, nicméně jela se v opačném směru, aby se případná znalost trati nemohla projevit ve výsledcích.

„Je tu tak obrovská změť cest, kudy se dá soutěž vést, že šlo prakticky o úplně novou etapu. Myslím, že kdo tu zakufroval, a nezjistil to ihned, dostal se do velikých problémů, protože se také mohl dostat na trať v protisměru, aniž by to poznal. Nám se to naštěstí nestalo,“ komentoval trasu navigátor Ladislav Lála.

„Dnes jsme se mohli dostat na druhé místo jen v případě Van Ginkelovy chyby nebo technických problémů. Na Dakaru se to tak stalo, tady měl štěstí on. Poslední tři etapy se jely vyloženě ‚na motor‘, byly to dlouhé akcelerační pasáže spojené techničtějšími úseky. Holanďané využívali mamutího výkonu motoru, kvůli kterému jsme je nemohli sjet. Myslím však, že výkonnostně jsme na druhé místo měli, ale za daných okolností, hlavně ztráty z druhé etapy, je výsledek opravdu maximem možného,“ poznamenal Aleš Loprais po dojezdu a vyhlášení vítězů v nedalekém Balatonfüredu.

Aleše v poslední etapě znovu částečně zpomalovaly potíže s brzdami, které se mírně zadíraly a bylo proto nutné dávkovat jejich účinek velmi citlivě.

Spokojen byl i Alešův otec a manažer týmu Milan Loprais: „Ukázalo se, že vývoj vozu šel správným směrem. Aleš i auto ohromně zrychlili a je třeba uznat, že ani soupeři nespali. Když to tak vezmu, naše Tatra je nejlepší vůz s platnou homologací, protože naši soupeři, kteří se umístili před námi, ji stále nemají. I nadále hodláme jít cestou homologace a kvalitní přípravy. Už nyní máme spoustu nápadů, jak vůz výkonnostně posunout dál.“

Jiří Vintr

Další články

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

celý článek >
Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy.
Více informací o nastavení cookies najdete zde.