Zákruta.cz  >  

Prokopa dělí jen hodiny od životní premiéry ve WRC

9. listopadu 2011

7.dubna 2001 najížděl na start svého prvního rallyesprintu v Okříškách za volantem Škody Felicia. 10.listopadu 2011 se ve Walesu postaví na start posledního letošního podniku MS v kokpitu speciálu nejvyšší kategorie Fordu Fiesta RS WRC. Martin Prokop ušel za 10 let a 7 měsíců dlouhou cestu a první start v elitní kategorii je pro celý Czech Ford National Team jejím vrcholem.

Ilustrační foto

„Nevím, jestli budu nervóznější než tehdy, kdy mi bylo jen osmnáct a já jel na start poprvé v životě,“ říká devětadvacetiletý český pilot, který svým startem udělá bezpochyby radost českým sportovním fanouškům. Ti na českého jezdce v elitní rallyové kategorii čekali bezmála 4 roky. „Zatím se hlavně nesmírně těším! Fiesta WRC je fantastické nářadí a okamžiky, kdy jsme v dílnách továrního týmu Ford ladili poslední detaily na voze byly doslova magické. Seděl jsem v něm celé hodiny a nemohl uvěřit, že s ním už jen za pár dnů “poletím„ po tratích velšských erzet!“

„Nastávající víkend je pro celý náš tým velká výzva,“ dodává manažer Quirin Muller. „Budeme se totiž o véercéčko starat sami, s naším týmem mechaniků. Je to premiéra, ze které máme všichni srdce v krku, ale všem našim technikům věřím, že si budeme vždy vědět rady a posádce vytvoříme to nejlepší zázemí.“

Martin Prokop s Janem Tománkem usednou poprvé do WRC v závěru výjimečné pětiletky. Pět sezón v řadě totiž neopustili stupně vítězů ve světových šampionátech kategorií, kterých se účastnili. 2007 a 2008 - 3.místa v Mistrovství světa juniorů; 2009 - Mistr světa v kategorii juniorů a 2. Místo PWRC; 2010 a 2011 - 3. místa v SWRC (vozy S2000). „Je velmi těžké odhadovat, jak si naše posádka s přechodem na techniku WRC poradí. Jsou piloti, kteří se adaptují velmi rychle, jiní potřebují na sžití více času a testovacích kilometrů,“ říká týmový manažer.

Téměř celý tým i přes své zkušenosti z nižších šampionátů bude ve WRC nováčkem. Jen české eso mezi spolujezdci, zkušený Jan Tománek, se do elitního klubu vlastně vrací. V dobách svého angažmá u továrních týmů Škody a Fordu byl na společnost těch nejlepších zvyklý. Jeho absence v „klubu WRC“ trvala na den přesně 6 let! „Vlastně se za tu dobu nic nezměnilo. Když jsem jel s WRC naposledy, vyhrával Sebastien Loeb. Když se teď vracím vyhrává pořád...,“ s pověstným nadhledem komentuje fakt, že u vstupu do nejvyšší kategorie visí už od roku 2004 pomyslná cedulka „tady je Loebovo“.

Sobotní první test ukázal české dvojici poprvé možnosti nové techniky. „Pomalejší pasáže nejsou problém. I podle získaných dat jsme byli v těchto úsecích docela rychlí. Rozhodně ale musím získat jistotu na rychlejších místech rychlostních zkoušek. To auto je totiž naprosto neuvěřitelné a i na blátivé trati v rychlostech mezi 170 a 200 km/h umožňuje využívat sílu motoru. Prostě jej ve stodevadesáti můžu vyslat smykem do rychlé zatáčky a řídit jej plynem! Neuvěřitelné, na to si bude muset moje hlava zvyknout. Naše předchozí Fiesta S2000 ve stosedmdesáti končila. Tohle jede pořád. A pořád. A pořád...,“ popisuje své první jezdecké dojmy Martin Prokop. „Musím přizpůsobit jezdecký styl, musím přizpůsobit rozpis. Snad se nám to v průběhu závodu bude dařit. Každopádně se obávám, že mou nejobvyklejší kratochvílí bude civění do zdi a přemýšlení, jak to udělat, abych s tím vzteklounem dokázal jet opravdu rychle,“ usmívá se jihlavský dlouhán.

Před deseti lety v Okříškách při své rallyové premiéře dojel Martin Prokop na 54. místě. „Ačkoli si žádné cíle pro Wales Rally GB neklademe, lepší než tehdy by to rozhodně být mělo,“ komentuje Prokop pobaveně. „Něco má ale ten tehdejší start s dneškem přece jen společné. Už tehdy jsem věděl, že za něj vděčím hlavně svým nejbližším, své rodině, kteří mě podporovali a podporují stále. Takže hlavně jim, ale také všem spolupracovníkům a partnerům týmu, stejně jako všem našim fanouškům, patří náš dík za tuto šanci a podporu,“ vzkazují Martin Prokop a Jan Tománek pár hodin před svým Dnem D.

-pr-

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.