Zákruta.cz  >  

TNT ve Vsetíně: Rozlučka s Fiatem dopadla na jedničku

27. října 2011

Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu znamenala pro trojici „TNT“, tedy Jaromíra Tarabuse s Igorem Norkem a stejně tak i Daniela Trunkáta, hned několik událostí. Co se týče závodu, tak druhou příčku ve třídě 2 a šestou v absolutní klasifikaci. Co se týče letošní sezony, tak pátou pozici v celkovém hodnocení MČR Sprintrally 2011. A co se týče kariéry, tak závodní rozloučení s vozem Fiat Abarth Grande Punto S2000, který provázel tým i s přestávkou po dlouhé čtyři roky!

Konkurence ve vyšších výkonnostních kategoriích se na tradičních technických tratích Rally Vsetín sešla již tradičně více než silná. Jaromír Tarabus a Igor Norek předvedli na soutěži pěkný a spolehlivý výkon bez jakýchkoliv komplikací. Celkové šesté místo za třemi vozy WRC, jedním Mini S2000 kategorie 1 a rychlým Polákem Grzybem na Peugeotu S2000 tedy znamená rozhodně jeden z nejlepších výsledků letošní sezony. Jaromír Tarabus je s vsetínskou soutěží nadmíru spokojený. „Jsme rádi, že jsme si závod opravdu užili. Od začátku do konce vše fungovalo výborně, samozřejmě až na nějaké jezdecké mini-chybičky. Hezky jsme si zazávodili a tahali se o vteřinky s Honzou Sýkorou a Mirkem Jakešem. Po Honzově chybě už zůstal jen Mirek Jakeš, kterého však na závěrečných rychlostních zkouškách trápila technika.“

Kromě soubojů se soupeři však měl vsetínský start pro Jaromíra Tarabuse i další velký význam. „Je opravdu dost možné, že toto byl konec Fiatu S2000 na českých tratích. Máme tedy velkou radost z toho, že jsme se při rozloučení s Abarthem tak pěkně svezli a užili si ho.“ Na aktuální otázku na celkové hodnocení sezony Mira odpovídá: „Na začátku jsme mířili rozhodně výš, než na celkové páté místo. Nicméně naše sprintová sezona byla taková, jaká byla, včetně většího počtu odstoupení, než by bylo pro lepší výsledek optimální. Na druhou stranu jsme si měli možnost vyzkoušet si i další starty s jinými vozy, se kterými se původně nepočítalo a které se nám většinou vydařily.“

Igor Norek viděl ze sedadla spolujezdce závěrečnou soutěž své první sezony ve voze S2000 také jenom v těch nejsvětlejších barvách. „Od začátku do konce to pro nás byla dobrá soutěž. Před závodem jsem byl zvědav, jak se Mirek opět přeorientuje z Fabie R2 na Fiata S2000. Závod ukázal, že si zvykl rychle a na tratích se podařilo zajet velmi slušný výsledek. Bylo mi smutno, když jsem v UP opouštěl kokpit Abarta, je to parádní auto a jsem hrozně rád, že jsem v něm strávil sezonu. Motor fungoval fantasticky a s podvozkem už jsme se taky skamarádili, prostě jsme si to užili.“ A co pro Igora znamená sezona 2011 celkově? „Co se týče sprintů, byla zde letos opravdu nebývalá konkurence a celá špička jede nesmírně rychle. Od prvních metrů se závodí naplno a stačí, aby vám nesedlo pár kilometrů trati a takzvaně vám ujede vlak. Mirek Jakeš, Honza Sýkora, Jan Dohnal, o Valdovi s Odložkou s WRC ani nemluvě, jsou skvělí piloti, které doplňují výborní spolujezdci, a na trati jsou hodně silní soupeři. My jsme dvakrát odstoupili na techniku a jednou havarovali. Problémem byl také handicap s neznalostí většiny tratí. Za další příčinu relativního neúspěchu považuji neustále přesedání z dvoukolky do S2000, což v praxi znamenalo, že než jsme se při zmíněné konkurenci stačili s Fiatem rozjet, už nám soupeři ukazovali záda a na sprintu není čas nic dohánět.“

Tím jsme se dostali k druhé tváři letošní pestré sezony: „Uvedení vozu Škoda Fabia R2 do závodního světa, spolupráce s týmem Impromat motosport Vlastimila Brůzla a při Barumce s Lancerem také týmem Vlastimila Neumanna, to jsou krásné vzpomínky. Rádi bychom za celou sezonu poděkovali všem, kteří s námi spolupracovali, především manažerovi Danovi za obstarání financí, našim partnerům, servisnímu týmu Miroslava Jandíka a také našim rodinám, že to zase vydržely,“ uzavírají letošní sezonu Jaromír Tarabus a Igor Norek.

„Pro Vsetín zvolil manažer týmu dobře strategii, kluci ji přijali a povedlo se ji dodržet, takže se podařilo udělat pěknou tečku za kariérou našeho Fiata,“ usmívá se nad soutěží po malebných valašských kotárech Daniel Trunkát. Ani on ovšem neušel otázce na zhodnocení celé sezony 2011: „Přestože tato sezona pro nás byla, jak známo, přechodná, tak z mého pohledu patří spíše k těm méně vydařeným. Před sezonou jsem se nijak netajil, že jsme pomýšleli na nejvyšší příčky, byť na letos ve sprintech startující vozy WRC bychom neměli ani za ideálnějších okolností. Dalším faktorem jsou již zmíněné tratě, které jsme s výjimkou Kopné a Vsetína neznali, neboť nikdo z nás se sprintů předtím nezúčastňoval. Ukázalo se, že jsou obecně rovinatější než ve velkém mistrovství a často tedy sedí více vozům Mitsubishi než S2000.“

Na druhé straně i Dan vidí na letošní sezoně i pozitiva: „Měli jsme možnost během roku úspěšně vyzkoušet vynikající novou dvoukolku Fabia R2 i klasické Mitsubishi a ve všem se Jaromír ukázal jako jezdecky silný, takže toho pohledu zase převažuje spokojenost,“ zmiňuje Dan Trunkát letošní sporadické, ale úspěšné starty s jinými vozy v rámci MMČR v rally i při IRC v San Remu. „V současné době, stejně jako v ostatních týmech, již probíhají jednání ohledně příští sezony. Až bude čas, určitě dáme vědět co a jak, prozatím tedy mají fanoušci čas na různé spekulace. Občas může něco napovědět náš facebookový profil Tarabus & Trunkát Rally team,“ podněcuje tradiční předsezónní diskuse manažer týmu.

Na závěr již nezbývá, než letošní sezoně i týmovému Fiatu Abarth Grande Punto, se kterým posádka prožila dobré i zlé, ale rozhodně daleko více toho dobrého, zvolat pěkně po italsku: „Arrivederci!“

Aleš Holakovský

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK