Zákruta.cz  >  

Odložilík na citroënu vyhrál Horáckou rally

12. září 2011

Dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček na voze Citroën Xsara WRC vyhrála s přehledem 22. ročník Horácké rally Třebíč. Jezdec z Roštění vedl od startu až do cíle, během šesti rychlostních zkoušek si vypracoval dostatečný náskok, který postupně zvýšil až na 36,1 vteřiny.

Ilustrační foto

Na druhém místě skončili Jan Sýkora, Martina Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX R4), třetí dojeli Jaromír Tarabus, Igor Norek (Fiat Grande Punto S2000). Třebíčská rally se započítávala do ECOSUN Mistrovství České republiky v rallysprintech, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a K4 Poháru České republiky v rally.

Do třebíčské rally odstartovalo celkem 102 vozů, cílovou rampu vidělo pouhých 67 posádek. Při neúčasti Pavla Valouška odstoupil z favoritů již na druhé rychlostní zkoušce pro technickou závadu Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX). Odložilík vedl od začátku až do konce a soupeře našel pouze na nejkratší rychlostní zkoušce s názvem Čikov, kde se radoval dvakrát Sýkora. Třetí místo si odvezl z Třebíče Jaromír Tarabus, který začal čtvrtým místem, ale po odpadnutí Jakeše si udržel bronzovou pozici. Na druhého Sýkoru ztratil v cíli jedenáct vteřin. Dramatický souboj se odehrál ve třídě 3 (bývalá N4), kde se nakonec radoval uherskobrodský Martin Bujáček. Třebíčský Martin Hudec (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) skončil za ním se ztrátou pouhých 2,3 vteřiny. V hodnocení dvoukolek nakonec vyhrál Jiří Vlček (Peugeot 206 Kit Car), Jan Černý na renaultu měl velkou smůlu, ztratil drahocenné vteřiny na poslední rychlostní zkoušce a klesl ze suverénní pozice lídra na druhou příčku.

Horácká rally byla součástí i šampionátu historiků, kde kraloval Zdeněk Tichý na voze Opel Kadett Coupe. V pohárovém hodnocení nenašel přemožitele Ukrajinec s českou licencí Andrij Čepil (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Hlasy nejlepších jezdců v cíli:

Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC): „S výsledkem jsme spokojení. Jeli jsme jenom to, co jsme potřebovali. Nestartoval Pavel Valoušek a díky tomu jsme měli celkem snadný úkol. Soutěž je pěkná, sice hodně rychlá, ale bez problémů. Jen mám výhrady k retardérům a jejich vyznačení. Všechno ale proběhlo dobře, takže pořadatelé můžou být spokojeni.“

Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX R4): „Tento výsledek má pro nás cenu zlata. Bojovat o vítězství na těchto tratích proti Romanovi a jeho xsaře nejde. To pouze když on udělá chybu anebo vypoví službu technika. Během závodu jsme mohli svádět vyrovnaný souboj s Mírou Jakešem, ale bohužel brzy vypadl. Nahradil ho ovšem Míra Tarabus, takže to byl pěkný souboj. Nejdelší erzetu jsem trochu prodal a Míra na nás hned zatlačil, takže jsem potom musel zase zpátky do tempa. Byl to hezký závod, který nám vyšel bez problémů.“

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punt S2000): „Jsme celkem spokojeni, protože po pár špatných výsledcích v první polovině sezony jsme udělali konečně slušný výsledek. Sice jsme nestačili na Honzu Sýkoru, ale máme třetí místo a jsme spokojeni. Ve druhé rundě jsme jeli bez krizí. Největší asi byla chybička na brzdy, kde jsem se musel otáčet na ruční brzdu. Nechali jsem tam pár vteřin. Velký dík patří všem, kteří se podíleli na organizaci závodu a přípravě auta.“

Poz.PosádkaVozidloČas
1.Odložilík-TurečekCitroën Xsara WRCCZE39:20.8
2.Sýkora-ŠkardováMitsubishi Lancer EVO IX R4CZE+36.1
3.Tarabus-NorekFiat Grande Punto S2000CZE+47.1
4.Tomaštík-VrečkaSubaru Impreza WRCCZE+1:11.5
5.Dohnal-GregaPeugeot 207 S2000CZE+1:24.4
6.Bujáček-OmelkaMitsubishi Lancer EVO IXCZE+1:29.2
7.Hudec-ČernochMitsubishi Lancer EVO IXCZE+1:31.5
8.Pantálek-NovákMitsubishi Lancer EVO IXCZE+1:42.3
9.Firla-DreslerMitisubishi Lancer EVO VIICZE+1:48.6
10.L. Lapdavský-J. LapdavskýPeugeot 207 S2000SVK+2:00.7
Roman Ordelt

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.