Zákruta.cz  >  

Devátý pokus ukončila havárie z 1. místa

29. srpna 2011

Tři a půl erzety chyběly Janu Jelínkovi k úspěšnému dokončení legendární Barum Czech Rally Zlín - soutěže, kterou od přechodu na vozy Mitsubishi v roce 2002 nedojel už osmkrát v řadě za sebou. Jenže ani tentokrát se zlínský jezdec do cíle nepodíval, protože na dlouhé RZ12 Halenkovice musel po nehodě odstoupit ze skvělého 1. místa mezi produkčními vozy.

Ilustrační foto

„Ani nevíte, jak mě to mrzí. Bojovali jsme o prvenství mezi enky, což nás moc těší, protože letos jezdíme hlavně sprinty a je fajn potrápit i kluky, kteří toho mají ve velkém mistráku letos naježděno mnohem více. Ale jinak jsem opravdu moc zklamaný, protože jsme letošní Barumce obětovali opravdu hodně a chtěl jsem dojet za každou cenu,“ říká Jan Jelínek už pouze v roli diváka u cílové rampy.

A co se tedy přesně přihodilo? „Na jednom z horizontů v úzké pasáži bylo bláto, se kterým jsme nepočítali, auto se na něm svezlo, a i když jsem to krotil jak se dalo, šli jsme do příkopu. To by ještě nebylo tak zlé, ale trefili jsme u toho železný kolík a ten nás roztočil tak, že jsme nakonec skončili na střeše,“ popisuje Honza průběh nehody. „Byli tam diváci, kterým ještě jednou moc děkuju, protože nám ochotně pomáhali, obrátili auto na kola a ještě varovali posádky za námi. Možná bychom pak i odjeli, jenže zároveň došlo k úniku oleje a nedalo se pokračovat dál.“

Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se tak museli tři zkoušky před cílem vzdát svého snu a z Halenkovic odejít doslova po vlastních.

A jak Honza hodnotí celý průběh soutěže?: „Letos byla Barumka moc pěkná. Super atmosféra, jelo se opravdu hodně rychle a velká byla i podpora od fanoušků. Sice jsem měl celý týden lehké zdravotní problémy, ale se shakedownem to odeznělo a v pátek jsme si užili výbornou atmosféru na městské erzetě. V sobotu jsem se pak hrozně trápil v první sekci, protože mi moc nesedly pneumatiky a ze čtyř zkoušek jsem byl třikrát mimo trať. Ale pak jsme to po servisu uklidnili a začali zajíždět slušné časy. Jednou jsme sice dojeli Miru Tarabuse, který měl problémy s poloosou a dost se za ním prášilo, jinak to ale bylo až do večera bez problémů a i auto fungovalo na jedničku. Dnes to hodně klouzalo na Majáku, ale dokázali jsme se dostat zpátky před Dana Běhálka, který nám vzal v sobotu večer na chvíli vedení. Kudlovice byly také v pohodě, ale pak už přišly Halenkovice a to nešťastné bláto. Jenže o tom je rally, co se dá dělat...“

Honza Jelínek s Mirkem Kotěnou by tak touto cestou ještě jednou chtěli poděkovat za krásnou atmosféru a podporu diváků nejen u trati, samozřejmě také všem partnerům týmu a mechanikům APID racing service včetně Mirka Jandíka, kteří skvěle připravili auto. 41. ročník Barum Czech Rally Zlín tak zůstává devátým hořkým záznamem v Honzově soutěžní kariéře a logicky se nabízí otázka, jak to bude s kulatou desítkou?

„Krásně to řekl po našem crashi Mirek Kotěna, kterému jsem se omlouval, že jsem ho opět nedovezl do cíle. Prý kdybychom dojeli, už před sebou nemáme další výzvu. Takže příští rok už to prostě musí vyjít,“ uzavírá letošní účast na Barumce sice smutný, ale odhodlaný zlínský závodník.

-pr-

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK