Zákruta.cz  >  

Prokop musí mezi moselským vínem útočit

17. srpna 2011

Pokud si snad v posledních letech znalci při degustaci moselských vín z vybraných vinic zaznamenávají ve svých poznámkách poněkud netradiční charakter výsledných chutí a popisují je jako „překvapivá, dramatická nebo dynamická“ pak je vysvětlení nasnadě. Už od roku okolím Trieru a řeky Mosel vedou rychlostní zkoušky Deutschland rally, jednoho z nejnáročnějších podniků mistrovství světa v rally. A průjezdy světových rallyových es jsou zážitkem natolik intenzívním, že se dozajista projeví i v charakteru slavných ryzlinků.

Vedle boje v absolutním pořadí bude ozdobou letošního ročníku i další střet hlavních rivalů usilujících o letošní titul v šampionátu SWRC, určeném pro speciály kategorie S2000. Aktuální pohled do tabulky dává zapravdu předsezónním odhadům odborníků, kteří favorizovali továrního jezdce Škody Juho Hanninena. Loňský vítěz IRC těží z kvalit tovární techniky poslední specifikace mladoboleslavského speciálu zrozené v množství testů a prověřených v soubojích Interkontinentální série. Prozatím na druhé pozici se třepotá česká vlajka - Martin Prokop s Janem Tománkem a Fiestou S2000 ztrácí na vedoucího Fina 18 bodů, náskok před třetím Tanakem činí bodů 13. Estonec však bude bodovat již pouze ve 2 závodech, zatímco Prokopa a Hanninena čekají 3 starty. Stačí českému týmu pozice prvního týmu nedisponujícího továrním zázemím? „Druhé místo není špatná pozice, to bychom se asi rouhali. Ale upřímně řečeno - nestačí. Rozdíl 18 bodů není malý, ale není také úplně beznadějný. Vždyť o celých 15 jsme přišli díky technickým potížím v samém úvodu Rally Akropolis,“ připomíná odhodlaně manažer týmu Quirin Muller.

Co vše leží na miskách vah, které se po třech zbývajících rally započítávaných do šampionátu druhé nejrychlejší kategorie, přikloní k budoucímu mistru světa? Jaké trumfy má v rukávu česká posádka? „Naší největší devizou, obzvlášť v Německu, budou zkušenosti s tamními tratěmi,“ říká Martin Prokop. „Povrch a charakter německých rychlostních zkoušek je velmi specifický a proměnlivý. Jsou pasáže, ve kterých je i přes sebedokonalejší rozpis každý průjezd v předchozích ročnících vítaným bonusem navíc,“ upřesňuje. Co dál? „Tím náš výčet objektivních výhod bohužel nejspíš končí. Pokud tedy nechceme započítat i neměřitelné veličiny jako je odhodlání mé i týmu, pečlivě naočkovaná bojovnost a předloktí vypracovaná z tréninku na závodní motokáře. Nepodcenil jsem ani aklimatizaci na jazykové prostředí a spojil ji s posledním laděním kondice v kopcích nad Zell am See, zpestřeným krátkou návštěvu tamního “Dorffestu„. Dával jsem pozor jako v hudebce a v halekání aktuálních německojazyčných odrhovaček bych měl být rozhodně favoritem,“ snaží se situaci odlehčit český reprezentant. „Musím. Připouštět si přespříliš skutečnost, že musíme jet nesmírně rychle, ale na druhou stranu tak, abychom nějakou fatální chybou neudělali díru do týmového rozpočtu - to by byla cesta do křeče, kterou si nemůžu dovolit,“ dodává jezdec Czech Ford National Teamu.

Jak velká je řevnivost mezi největšími adepty na titul? „To víte, že existuje, ale v mezích korektních vztahů. Dokonce jsme konkurentům umožnili test v rámci našeho testovacího dne v jihomoravských vinicích. A náš tým Juhovi připravil bouřlivou diváckou atmosféru, jak se můžete přesvědčit na týmovém Facebooku. Navíc jsme našemu souboji rozhodli dodali i šťávu a mezi partnery týmu od Finské rally patří také energy drink, konkrétně M-150. Je to energeťák thajských boxerů. Doufám, že budeme stejně nebezpeční !“

Má česká posádka ve vyhecovaném souboji s továrním týmem podporovaným nápojovým gigantem Red Bull šanci? „Určitě! Budeme rozhodně bojovat, žádná rally se nedá naprogramovat a faktorů, které ovlivňují konečný výsledek je spousta. Pro nás je matematika jasná - pokud chceme titul, musíme Hanninena ve všech zbývajících závodech porazit. Všem, kdo nám nejrůznějšími formami vyjadřují svou podporu, moc děkujeme! A pochopitelně přejeme velký zážitek všem, kdo se vypraví přímo na tratě německých rychlostních zkoušek. Určitě to bude velké divadlo!,“ vzkazuje česká dvojice, která bude hrát nepochybně v německém dramatu jednu z hlavních rolí.

Martin Prokop s Janem Tománkem se pustí do boje na první rychlostní zkoušce v pátek po desáté hodině dopoledne.

-pr-

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.