Zákruta.cz  >  

Pešl doskákal do servisu a začal stíhačku

15. srpna 2011

Parádní stíhací jízdu se šťastným koncem předvedla na Fuchs Oil Agropa Rally Pačejov posádka Jaroslav Pešl - Radek Juřica na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvojice jezdící v barvách Toba Czech MH Racing teamu na pátém podniku sprintového šampionátu dokázala vystoupat o neuvěřitelných 38. míst z 53. až na 15. místo absolutně.

Proč se vlastně posádka musela prokousávat startovním polem až z 53. pozice? Problém nastal už v první zkoušce. „Asi v půlce první erzety nám úplně přestalo fungovat řazení, které zůstalo zaseklé na pátém rychlostním stupni. Musel jsem jet na jednu stranu rychle, ale na druhou stranu vlastně i opatrně a pomalu, abychom někde nevyletěli. Jelo se s tím hodně blbě, ale nakonec jsme to zvládli,“ ulevil si pilot posádky Jaroslav Pešl při vzpomínce na těžké chvilky z úvodu soutěže. S nefunkčním řazením musel odtrpět poměrně hodně kilometrů.„Museli jsme tak odjet druhou polovinu první zkoušky a celou druhou. Říkali jsme si, že po druhé erzetě je už servis a že to tam musíme třeba doskákat. I když jsme nabrali pořádnou ztrátu, do servisu po 2. RZ jsme se dostali a mohli s řazením něco udělat,“ popisuje Pešl komplikace, které jej v Pačejově potkaly.

V servisu po druhé RZ týmoví mechanici odvedli pořádný kus práce a auto bylo na třetí zkoušku připraveno málem jak z továrny. A právě od tohoto momentu začala obrovská stíhací jízda. Ve chvílích, kdy musel jet na zaseklý pátý rychlostní stupeň, totiž nabral Pešl zhruba tříminutovou ztrátu a v absolutním pořadí byl až na 53. místě. S opraveným řazením se vydal na stíhací jízdu, která měla velmi zajímavý průběh a hlavně šťastný konec.

Zkoušku po zkoušce se prokousávali Pešl s Juřicou pořadím strmě vzhůru a zastavili se až v první patnáctce absolutního pořadí. Posunuli se o úctyhodných 38 příček nahoru až na konečné 15. místo absolutně a zároveň sedmé ve své třídě N3. „Vzhledem k potížím, které jsme měli, jsme s tímto výsledkem samozřejmě velmi spokojeni. Od servisu po druhé RZ jsme se do toho chtěli pořádně obout a podařilo se nám to. Ikdyž situace byla dost špatná, vzdát jsme to určitě nechtěli. Jsme rádi, že se nám tento přístup vyplatil. Našli jsme si svoje tempo, které samozřejmě muselo být vyšší, než normálně, ale zároveň jsme nechtěli jít do zbytečného rizika. Jsme rádi, že to vyšlo,“ pochvaloval si parádní obrat v soutěži valašskomeziříčský pilot.

Od třetí erzety byli Pešl s Juřicou ve všech testech kolem desátého místa absolutně, dvakrát dokonce v desítce (osmí a devátí). Ve své třídě 3 pak byl Pešl od třetí RZ až do konce rally pokaždé v první trojce za suverény této třídy Jakešem a Bujáčkem, jednou dokonce druhý před Bujáčkem. „Těch časů, které jsme od třetí zkoušky dále zajížděli, si moc vážíme. Být pokaždé hned za Jakešem a Bujáčkem a jednou dokonce před Bujáčkem druzí, toho si ceníme,“ liboval si 31letý Pešl.

Další závod, na kterém se posádka Pešl - Juřica představí, bude Barum Rally Zlín o posledním srpnovém víkendu.

„Měli bychom stejně jako na Rally Bohemia jet v Mitsubishi Lancer EVO IX Vladimíra Barvíka. Už se na Barumku moc těšíme, je to tradičně skvěle obsazená soutěž a tak trochu jiná liga, než ostatní závody v Česku,“ dodává Jaroslav Pešl.

Marek Havran

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.