Zákruta.cz  >  

Těžká druhá etapa posílá Lopraise na třetí příčku

13. července 2011

Takovou etapu Silk Way Rally ještě nezažila. Podivná směsice zbytku ruských jílovitých celin a nastupujících písků ve volžské oblasti, promísených s bahnem a vlhkem pořádně těžkou porci 483 kilometrů, a to náročnost bude rozhodně ještě narůstat. V celkovém pořadí nezůstal kámen na kameni, snad jen vedoucí trio v celkovém pořadí bylo konzistentní.

Aleš Loprais odstartoval ze 6. příčky a držel se na dostřel nejlepších, na 1. kontrolním bodu byly odstupy minimální. Poté přšel první problém, upadená hadice turba znamenala první zásadnější opravu. V dalším průběhu se smůla Alešovi přilepila na paty znovu, když po se po defektu separoval běhoun prázdné pneumatiky od kordu a ještě se ji podařilo v měkkém písku 'svléknout.' Poté už Aleš upaloval do cíle a stačil ještě stáhnout několik minut z náskoku dvojice Kabirov - Stacey, která udávala etapě tón.

„Dnes to bylo těžké ve všech směrech. Byl to obtížný mix povrchů, a také jsme museli dvakrát opravovat, což nás zdrželo, ale konečné čtvrté místo i přijatelná ztráta jsou pro nás povzbuzením. Bojujeme dál a myslím, že jsme stále ve hře. Nicméně Rusové nastavili laťku proklatě vysoko,“ dodal pilot InstaForex Loprais Teamu.

Mezitím se děly věci! Dosud vedoucí pilot průběžného pořadí Eduard Nikolajev odstoupil kvůli technickým problémům svého elitního Kamazu. Otec i syn Mardějevové u něj jako asistence nechali přes dvě hodiny a i oni vypadli z boje o první desítku. Prapor ruského týmu držel skvěle po většinu etapy Ardavičus v barvách kazašské Astany, které ale nepřálo štěstí nejen na Tour de France, po výborném výkonu ztratil Ardavičus v závěrečných píscích přes dvě hodiny. Muziku tvrdil zpočátku i Echter, ale i tato etapa byla pro něj problémová a z boje o čelní příčky vypadl.

Naopak výborně a konzistentně se držel Peter Verluis a návrat dne zaznamenal Hans Stacey s Ivecem de Rooye, který se s Kabirovem strhujícím způsobem přetahoval o vedení v etapě, až se prosadil zkušený Rus. Trochu překvapivě se ho drží mladý týmový kolega Andrej Karginov. V první desítce to nebyly jediné změny, prosadil se do ní nenápadný, ale rychlý Elfrink, naopak Behringer po slibném začátku musel táhnout na laně Kahleho týmovou buggy a ztratil. Po smůle v úvodu se zajímavě chytly oba liazy týmu KM Racing. Zkrátka mnoho událostí na jednu etapu a neméně zajímavých vyhlídek na dny příští.

Osud posádky Bonver Dakar Teamu Tomáše Vrátného trochu podtrhl dosavadní bláznivý a nabitý úvod závodu. V etapě totiž ztratil přes tři hodiny, ale etapu dokončil a pokračuje dál. „Nejdříve jsme dostali defekt ve 110kilometrové rychlosti, kusy separovaného běhounu nám poškodily brzdový válec a opravou jsme se hodně zdrželi. To ale nebylo všechno, zazlobil nás posilovač řazení, tedy další oprava, k tomu jsme řešili problém s dopravou nafty z nádrže. Zkrátka bylo toho hodně a kromě toho byla ta etapa opravdu těžká. Mechanici Petr Almáši s Radimem Pustějovským nespali celou noc a myslím, že tu následující to nebude jinak,“ shrnul své dojmy Tomáš Vrátný.

Další etapa s převahou písků už dovede soutěžící ke Kaspickému moři a přinese těžkou speciálku dlouhou 432 kilometrů.

Jiří Vintr

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.