Zákruta.cz  >  

Aleš Loprais zahajuje Silk Way Rally 6. místem

12. července 2011

Šesté místo pro Aleše Lopraise a 21. příčka pro Tomáše Vrátného tvoří solidní základ do dalších etap Silk Way Rally.

První dějství z Moskvy do Lipecka bylo poznamenáno nedávnými dešti a počasí etapě rozhodně nepřálo - pršelo tak jako na přejímkách. Trať nabídla přesně to, co se dalo očekávat - travnaté pisty v ruských celinách, jílovité a rozbahněné stezky, které po dešti velmi klouzaly.

K tomu také velké množství stezek a změn směru. Na to doplatila posádka InstaForex Loprais Teamu, když kvůli drobné navigační chybě jel Aleš Loprais 8 kilometrů špatným směrem, musel se vracet a ztrátu dohánět.

I tak dokázal předjet všechny soupeře s výjimkou pěti domácích Kamazů, jejichž posádky se tu velmi dobře vyznaly. Vyhrál mladý Eduard Nikolajev těsně před Kabirovem. Nikolajev zajel dokonce druhý nejrychlejší čas v kombinaci s osobními auty! Na této skutečnosti se však podepsaly i technické potíže největšího favorita Peterhansela.

„Dnes to byl blátivý extrém, velmi to klouzalo. Bohužel jsme doplatili na navigační potíže v úvodu, ztrátu jsme museli dohánět. Dál už se jelo dobře a vůz fungoval bezchybně. Rusové se tu velmi dobře vyznají, všichni na to poukazují. My si hledíme svojí jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech,“ dodal Aleš k etapě.

Na úvod rozhodně nešlo o žádnou rozcvičovací selanku, ale o pořádně ostrý start. Potíže se nevyhýbaly ani jiným předním posádkám. Hans Stacey musel hasit požár levé zadní brzdy svého Iveca a ztratil přes 50 minut. Franz Echter rovněž dojel až ve druhé desítce, naopak solidní úvod zaznamenal Peter Versluis s MANem týmu Veka a také Matthias Behringer se sériovým kamionem MAN, a to má v lednu na velkém Dakaru vodit právě současný rychlejší Echterův kamion. S velkými problémy se potýkaly i posádky obou českých Liazů.

Posádka Bonver Dakar teamu s Tomášem Vrátným za volantem si na úvod osahávala terén a bez větších potíží dovedla svou Tatru do cíle na 21. místě. Pilot ani posádka nechtěli na kluzké trati příliš riskovat a vytvořili si alespoň pozici pro postup vzhůru.

Rally pokračuje dál etapou do Volgogradu, která nabídne další variabilitu terénů i první písky. Není pochyb o tom, že se pojede znovu ve vysokém tempu.

Jiří Vintr

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.