Zákruta.cz  >  

Peták sedmý v propršeném Krumlově

1. června 2011

Když Josef Peták před startem Rallye Český Krumlov předpovídal, že v pátek obvykle v Krumlově prší a letos tomu nebude jinak netušil, že se do své předpovědi trefí jen na půl. V Českém Krumlově a přilehlém okolí totiž hustě pršelo nejen v pátek, ale prakticky celou sobotu, a trať rychlostních zkoušek, které vedou z větší části pošumavskými lesy, podle toho vypadala.

Na mnoha místech bylo vytaháno velké množství bláta a to není úplně povrch, který by Josefu Petákovi vyhovoval. Víc nám ale řekne samotný příbramský jezdec: „Závod jako takový se nám líbí i za sucha, je hodně náročný a déšť z něj udělal jeden z nejtěžších závodů, které jsme jeli. S hrůzou jsme čekali, jaká kaluž bude za kterým horizontem, a kdy se auto stane neovladatelné. Na druhé rychlostní zkoušce jsme měli tolik krizovek, jak loni za celý rok. Nebylo to rozhodně přemírou snahy, ale výskytem krizových míst, které byly na trati díky dešti trochu nad plán... Seznamovací jízdy probíhaly za naprostého sucha a vedra, a bylo dost komické, když mi Alena v některých zatáčkách četla “bacha písek„ a proti nám se valily potoky bahna... Pršelo od startu skoro až do cíle poslední rychlostní zkoušky a stěrače byly neustále v permanenci. Hned pátek byl extrémně těžký, a taková rychlostní zkouška Slavkov za deště a za tmy, po rozbitém asfaltu, to byl očistec. Doslova jsme se hledali. Zažili jsme si několik hodně krizových okamžiků, kdy už i Alena přestala číst a čekala, že to bouchne. Jednou jsme proletěli nějakým křovím a měli velké štěstí, že v něm nic nebylo a auto se vrátilo na trať. Radši jsme zvolili takové tempo, abychom dojeli do cíle. Smekám před těmi vepředu, jaké jeli tempo,“ popisuje trápení na uklouzaných a vodou zalitých rychlostních zkouškách okolo Českého Krumlova Pepa Peták.

Josef Peták před startem rally také prozradil, že bohužel mechanici museli do auta namontovat zpět již použitý motor, který byl připravený na repasi. Nově dodaný motor se při testu roztrhl. Zeptali jsme se proto, jak jezdec cítil absenci ´správného´ motoru na Rallye Český Krumlov. „Auto neodjíždělo tolik, jak by bylo potřeba. Je pravda, že na té vodě nebyl úbytek výkonu tolik cítit. Do závodu jsme nastupovali ne s tak velkou chutí jako obvykle, protože se problémy s motorem stále nevyřešily a nemáme pořád žádné jasné východisko. S dodavatelem jednáme o příčině destrukce motoru, ale zatím to není jasné. Z toho plynou i otazníky nad případnou reklamací, tedy hlavně jejím uznáním. Auto najelo 10,8 kilometru a pak z motoru vyletěla ojnice... Pokud bych měl motor platit, tak to bude mých nejdražších deset kilometrů v rally za dobu, co jezdím,“ říká Pepa Peták, který v těchto dnech čeká náročné jednání s dodavatelem motoru a shánění motoru pro další soutěž. Mechanici Hroch Rally teamu si zaslouží uznání, že narychlo vrátili do závodního Peugeotu již jednou vyndaný motor, a tým mohl do soutěže vůbec odstartovat.

Rallye Český Krumlov je jezdci považována za jednu z nejhezčích a nejlépe zorganizovaných soutěží. Podobně to vidí i Josef Peták. „Soutěž byla tradičně moc pěkná. Počasí si nevybíráme. Jen bych se snad do budoucna přimlouval k trochu citlivějšímu sestavení harmonogramu, kdy jsme v pátek závodili hodně do noci a v sobotu se muselo brzo vstávat. Ale to bylo pro všechny stejné a je to sport,“ hodnotí Rallye Český Krumlov, kde s Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 obsadil sedmé místo absolutně, Josef Peták.

Petr Eliáš

Další články

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Nehod na českých silnicích je opravdu hodně. Jenom od začátku roku 2019 řešila Policie České republiky celkem 42 276 dopravních nehod.

celý článek >
Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Máte pocit, že mobilní zařízení dnes dokážou nahradit snad všechno? Možná to ještě stále není pravda. GPS navigace má stále oproti smartphonům své výhody.

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.