Zákruta.cz  >  

Orsák přivezl z Topoľčan první body

25. května 2011

Na třetí soutěži slovenského mistrovství Rally Tríbeč vybojovala posádka A-Teamu Jaroslav Orsák - Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 bronzovou příčku v kategorii produkčních vozů. V celkové klasifikaci obsadil valašský jezdec po problémech s poloosou sedmou příčku. Při neúčasti v Maďarsku a brzkému odstoupení v Prešově to znamenalo zisk prvních mistrovských bodů.

Za krásného slunečného počasí zahájil znovuzrozenou soutěž, která se nejela dlouhých 24 let, městský okruh v Topoľčanech. „Jarin“ Orsák rozjel soutěž na širokém asfaltu výborným pátým časem za trojicí speciálů kategorie WRC a Polákem Chuchalou s produkční Imprezou Sti. Rychlé časy si připsal i na dalších dvou rychlostních zkouškách Uhrovecká a Tríbečská, které se odehrávaly na lesních úsecích. Po první sekci se posádka A-Teamu Orsák - Vajík usadila na šesté příčce. V rámci třídy 3 byl rychlejší pouze zkušený Maďar András Hadik se zánovním Subaru Impreza Sti.

V rychlém tempu pokračoval šestadvacetiletý jezdec z Valašských Klobouků i ve druhé sekci. Na RZ6 však u lanceru praskla poloosa a Orsák musel absolvovat zbývající kilometry pouze s pohonem zadní nápravy. „Při výjezdu z retardéru jsme navíc při akceleraci zavadili o pneumatiku a inkasovali ještě desetisekundovou penalizaci. V servisu jsme museli vyměnit nejen poškozenou poloosu, ale i přední diferenciál,“ řekl Orsák, který klesl zpět na třetí pozici ve skupině N.

Poslední třetinu soutěže poznamenalo proměnlivé počasí. Nad pohořím Tríbeč se honily černé mraky a volba pneumatik byla loterií. Posádka A-Teamu zvolila ve snaze zaútočit na své soupeře sliky, ale sázka vyšla jen částečně. „Po bouřce bylo na trati plno vody a museli jsme zvolnit. Oba technické úseky se mi líbily. Škoda smůly s poloosou, chtěli jsme bojovat o vítězství mezi produkčními vozy.“

Následující víkend startuje posádka Orsák – Vajík na soutěži MMČR Rally Český Krumlov se zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4. Tentokrát pojede pod hlavičkou týmu Orsák Rallysport, stejně jako kolegové Vlček s Peškem.

Zdeněk Weiser

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.