Zákruta.cz  >  

Orsák přivezl z Topoľčan první body

25. května 2011

Na třetí soutěži slovenského mistrovství Rally Tríbeč vybojovala posádka A-Teamu Jaroslav Orsák - Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 bronzovou příčku v kategorii produkčních vozů. V celkové klasifikaci obsadil valašský jezdec po problémech s poloosou sedmou příčku. Při neúčasti v Maďarsku a brzkému odstoupení v Prešově to znamenalo zisk prvních mistrovských bodů.

Za krásného slunečného počasí zahájil znovuzrozenou soutěž, která se nejela dlouhých 24 let, městský okruh v Topoľčanech. „Jarin“ Orsák rozjel soutěž na širokém asfaltu výborným pátým časem za trojicí speciálů kategorie WRC a Polákem Chuchalou s produkční Imprezou Sti. Rychlé časy si připsal i na dalších dvou rychlostních zkouškách Uhrovecká a Tríbečská, které se odehrávaly na lesních úsecích. Po první sekci se posádka A-Teamu Orsák - Vajík usadila na šesté příčce. V rámci třídy 3 byl rychlejší pouze zkušený Maďar András Hadik se zánovním Subaru Impreza Sti.

V rychlém tempu pokračoval šestadvacetiletý jezdec z Valašských Klobouků i ve druhé sekci. Na RZ6 však u lanceru praskla poloosa a Orsák musel absolvovat zbývající kilometry pouze s pohonem zadní nápravy. „Při výjezdu z retardéru jsme navíc při akceleraci zavadili o pneumatiku a inkasovali ještě desetisekundovou penalizaci. V servisu jsme museli vyměnit nejen poškozenou poloosu, ale i přední diferenciál,“ řekl Orsák, který klesl zpět na třetí pozici ve skupině N.

Poslední třetinu soutěže poznamenalo proměnlivé počasí. Nad pohořím Tríbeč se honily černé mraky a volba pneumatik byla loterií. Posádka A-Teamu zvolila ve snaze zaútočit na své soupeře sliky, ale sázka vyšla jen částečně. „Po bouřce bylo na trati plno vody a museli jsme zvolnit. Oba technické úseky se mi líbily. Škoda smůly s poloosou, chtěli jsme bojovat o vítězství mezi produkčními vozy.“

Následující víkend startuje posádka Orsák – Vajík na soutěži MMČR Rally Český Krumlov se zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4. Tentokrát pojede pod hlavičkou týmu Orsák Rallysport, stejně jako kolegové Vlček s Peškem.

Zdeněk Weiser

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz