aktuálně: 36 uzavírek, 7 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Korsická Rally - Kopecký druhý, Loix třetí

16. května 2011

Třetí podnik šampionátu IRC přinesl napínavou podívanou od prvního do posledního kilometru. Poprvé v historii zavítal seriál IRC na středomořský ostrov Korsika, která připravila pro celé soutěžní pole 321 kilometrů charakteristických spletí zatáček a úzké tratě s mixem náročných stoupání a klesání.

Tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Petr Starý mocně v závěru finišovala, i přes dva nejrychlejší časy v závěrečném dni však skončila druhá o 16 sekund za vedoucím Thierry Neuvillem na Peugeotu. Třetí skončil další jezdec na voze Fabia Super 2000 Freddy Loix, jenž se dostal do vedení celého šampionátu IRC, Kopecký se dělí o druhé místo.

Korsická rally se v kalendáři šampionátu IRC objevila poprvé v historii a vrátila se svou skladbou ke svým kořenům. Tři soutěžní dny, tři servisní zóny, náročné přejezdy pro posádky i celé týmy, soutěž rozesetá po celém ostrově. To vše v kombinaci nového asfaltu a rozbitých silnic, kamení popadaného ze skal typických pro korsickou krajinu vyžadovalo maximální nasazení od všech členů týmu.

Soutěž začala ve čtvrtek prvními 55 kilometry v okolí města Calvi, které v součtu zajel nejlépe Neuville o devět sekund před Kopeckým. Andreas Mikkelsen ze Škoda UK Motorsport byl čtvrtý, Freddy Loix z BFO Škoda Belgie pátý. Druhý den se soutěž přesunula do vnitrozemí k městečku Corte a na jezdce čekalo šest erzet, z nichž jedna byla pro nehodu předjezdce zrušena. To celkově narušilo rytmus soutěže a tempa jezdců. Ve vedení byl i po druhé etapě Neuville o 23 vteřin před Kopeckým, na třetí místo se posunul Loix, jenž zaostával o další čtyři sekundy. Čtvrtý zůstával Mikkelsen.

Sobotní závěrečná etapa zavedla soutěžní pole k okolí hlavního města Korsiky, přístavu Ajaccia. Kopecký zavelel od začátku k mohutnému nástupu, na první erzetě najel na Neuvilla devět vteřin a i v dalších jej stahoval. Perfektní nastavení vozu v závěrečném dni a skvělý jezdecký výkon přinesl Kopeckému konečné druhé místo, třetí dojel Loix jedoucí s podporou továrního týmu. Konečné šesté místo Mikkelsena z týmu Škoda UK Motorsport ovlivnila proražená pneumatika ve dvanácté erzetě.

Michal Hrabánek, šéf továrního týmu Škoda Motorsport, náročnou rally komentuje slovy: „Krásná, ale ohromně logisticky namáhavá rally byla zároveň napínavá do posledního kilometru. Naše druhé a třetí místo se pro vývoj šampionátu počítá. Freddy Loix se dostal do vedení IRC, což nás těší a motivuje do další práce. Ukazuje se, že IRC je stále dramatickou podívanou, kde se soupeří o každou vteřinu. Nyní se budeme připravovat na Rally na Ukrajině, kde se pojede opět poprvé v historii, o to větší bude pro všechny motivace uspět.“

Jan Kopecký: „Určitě jsme chtěli zvítězit, soutěž však byla dlouhá a náročná, navíc jsme místní tratě moc neznali. První dva dny nebyly z naší strany zcela optimální, ale poslední den jsme našli správný rytmus. Dvě druhá místa za sebou nejsou špatná, šampionát bude ještě hodně dlouhý.“

Freddy Loix: „Hledali jsme ten správný rytmus po celou dobu soutěže, soupeři před námi byli ale prostě lepší. Být v čele šampionátu je určitě pěkný pocit, ale také závazek do dalších soutěží.“

Seriál IRC pokračuje Rally v okolí ukrajinského města Jalta první červnový víkend. Složení týmu Škoda Motorsport bude upřesněno v následujících dnech.

Škoda Motorsport

Další články

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >