Zákruta.cz  >  

Citroën DS3 WRC zůstává na šotolině neporažený

10. května 2011

Po Mexiku, Portugalsku a Jordánsku si Citroën DS3 WRC připsal čtvrté vítězství v řadě na šotolině. Sébastien Loeb a Daniel Elena ho získali po tvrdém boji, když byli nejrychlejší ve všech třech etapách a jejich úspěch jim umožnil náskok na čele pořadí pilotů mistrovství světa WRC ještě zvýšit. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia viděli cílovou vlajku na čtvrtém místě a získali tak drahocenné body pro Citroën Total World Rally Team, který vede mistrovství světa v Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb začínal poslední etapu rally s náskokem jen 23,8 s na Mikko Hirvonena po úpravě časů komisaři po druhé etapě. První rychlostní zkouška byla krátká Gallura, která byla i závěrečnou Power Stage. Sedminásobný mistr světa byl opět znevýhodněn svou startovní pozicí a ztratil několik sekund ze svého vedení. Na další zkoušce Monte Olia (RZ 16) ho vymetání tratě tolik nestálo.

„Neměl jsem jinou možnost. Musel jsem odrážet tlak Mikka,“ řekl Loeb. „Pak jsem si ale uvědomil, že už mě může těžko dohnat, tudíž jsem na posledních kilometrech mohl zvolnit.“ Sébastien Ogier šel do posledního dne s touhou zaútočit na stupně vítězů, ale jeho naděje zhatila rychlostní zkouška 17.

„V poznámkách nám chyběl drobný kilometrovník ukrytý na výjezdu z rychlé zatáčky. Poškodil jsem zavěšení levého kola. Zastavil jsem, protože to vypadalo na proraženou pneumatiku. Byli jsme schopní pokračovat, ale ztratili jsme tady minutu. Ale mohlo to všechno dopadnout ještě mnohem hůř, takhle jsme klesli jen o jedno místo.“

Po třicetiminutovém servisu dali mechanici Citroën číslo 2 dohromady pro poslední část Power Stage. Loeb si na ní připsal další body navíc třetím nejrychlejším časem.

Francouzský pilot připustil, že jeho 64 titul byl jedním z nejobtížněji získaných v jeho dlouhé kariéře. „Je to skvělé vítězství, zvláště když jsme ho získali bez nějaké speciální strategie. Hned na začátku jsme nabrali veliký handicap, když jsme byli první, kdo šel na trať. Zvládli jsme ale i tak získat malý náskok, který jsme si udrželi po celou dobu. Ale aby se to povedlo, museli jsme velmi tvrdě bojovat. V autě jsem se cítil velice dobře, což mi umožnilo jet nadoraz. Bylo to velice obtížné v některých momentech, a tak jsme cítili na konci rally opravdu velkou úlevu.“

Ogier udržel čtvrté místo a tím i důležité body pro oba šampionáty: „Sice jsme nesplnili náš cíl - být na stupních vítězů, ale čtvrté místo není špatný výsledek. Na rozdíl od jiných pilotů jsem neměl s touto rally žádné zkušenosti.“

„Sébastien Loeb zajel mimořádnou rally. Vyhrát tady s tím, že musíte po všechny tři dny vyrážet na trať jako první, to je mimořádný výkon,“ hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. „Sébastien Ogier sice neměl moc štěstí, ale získal cenné body. Rád bych vyzdvihl vysoký profesionalismus celého týmu, jeho spolupráci a nadšení.“

Petter Solberg a Chris Patterson zajeli třetí místo. Jejich Citroën DS3 WRC v barvách Petter Solberg World Rally Teamu a připravovaný prostřednictvím Citroen Racing Technologies, dovedl mistra světa z roku 2003 poprvé v této sezoně na stupně vítězů. Petter Solberg tak konečně mohl konkrétními výkony a výsledky podložit svá slova o konkurenceschopnosti.

„Tyto stupně vítězů jsou veledůležité pro můj tým, mé partnery a samozřejmě i pro mě osobně. I když jsem cítil, že bych mohl konečně vyhrát, měli jsme ale drobné problémy, které nás zbrzdily na začátku rally. Tento výsledek pro mě představuje příslib pro další starty.“

-pr-

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.