Zákruta.cz  >  

Citroën je odhodlaný udržet vítěznou laťku

3. května 2011

Mexiko, Portugalsko, Jordánsko, to jsou poslední tři dějství mistrovství světa WRC, na kterých Citroëny DS3 WRC uspěly na šotolinovém povrchu. Posádky Citroën Total World Rally Teamu jsou odhodlány udržet vítěznou laťku i na Rally Itálie - Sardínie, pátém kole programu mistrovství. Sébastien Loeb a Daniel Elena, vedoucí posádka světového šampionátu, a Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, vítězové posledních dvou podniků, mají v rukávech ještě spoustu es.

Rally Itálie, která v loňském kalendáři světového šampionátu chyběla, je zpátky s celou řadou inovací. Řídící centrum rally je v Olbii na severovýchodním pobřeží Sardinie, servisní park je v novém, ještě neotevřeném terminálu v přístavu Isola Bianca. Trasa má několik modifikací, přibyly zkoušky kolem Oristana. Nový layout soutěže doprovází pro první den rovněž posun servisního parku do Siamanna uprostřed ostrova.

Po první třetině šampionátu vedou čtyři posádky, které jsou vměstnány do pouhých osmi bodů. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vyhráli v Mexiku a byli na stupních vítězů v Portugalsku a Jordánsku, se ujali vedení v pořadí pilotů na Středním východě. Pro sedminásobného mistra světa není tato pozice ničím novým, když bude v pátek startovat jako první na úvodních 131 měřených kilometrů. ¨

„Když máte v šampionátu dobré umístění, znamená to pro vás špatné postavení na startu rally následující,“ vtipkuje Loeb. „Být první není nejvýhodnější pozice. Nebudeme pány svého osudu, protože ostatní posádky budou znát naše časy a mohou se přizpůsobit.“

Loeb vyhrál na Sardinii už třikrát a dokonale tak zná zdejší podmínky. „Trať vyžaduje stoprocentní koncentraci, je to velice záludná trasa. Musíte mít precizní poznámky a musíte řídit naprosto čistě. Uvidíme, jak to všechno začne, ale musíme se držet té správné skupiny, abychom mohli bojovat až do konce.“

Ogier bude zahajovat ze třetí pozice a bude tak v obležení největších soupeřů. „Někteří jsou na tom lépe než my, jiní naopak. Páteční startovní pozice bude sice na šotolině důležitá, ale rally trvá tři dny. A nejméně pět z nás má šanci na vítězství. Někdy mohou o vítězství nebo prohře rozhodovat drobné detaily a desetina sekundy. Mistrovství světa bude ještě dlouhé a rozhodně ještě nenastal správný okamžik k tomu, abychom začali kalkulovat s body,“ upozorňuje Ogier. „Náš cíl je vyhrát, i když na další rally bychom zase vymetali trať my. Je to hodně vyrovnaná sezona a každý bodík je důležitý.“

Po slavnostním startu ve čtvrtek 5. května v Molo Brin, začne Rally Itálie v pátek ráno. Na konci 339,7 měřených kilometrů bude slavnostní ceremoniál v neděli v Olbii.

Tři otázky pro Sébastiena Ogiera

Vítězství v Portugalsku a Jordánsku! Přijde hattrick v Itálii?

Tento řetěz úspěchů přišel v pravý moment a vrátil nás do boje o celkový titul. Naše výsledky z první části mistrovství vypadají díky těmto dvěma vítězstvím o něco lépe. V předcházejících soutěžích jsme byli vždy rychlí. Jediná chyba v Mexiku nás stále hodně bodů. V Portugalsku a Jordánsku, kde jsme byli pod velkým tlakem, abychom získali co nejvíc bodů, jsme nakonec vyhráli. Náš přístup je pořád stejný, na Sardinii se pokusíme pokračovat v naší dobře vykonané práci.

Nové pneumatiky a motory přinesly i nové vyhlídky pro celou sezonu.

Spolehlivost Citroënu DS3 WRC je významným aktivem na naší straně. Od počátku šampionátu jsme neměli žádné mechanické problémy, které by nás vyřadily. Hodně jsme testovali, než jsme dosáhli této úrovně, což je zásluha celého týmu. Od této chvíle musíme až do konce mistrovství vydržet s dvěma motory přesně podle předpisů. To ale opravdu nemůže znamenat velké změny pro pilota. Nemůžu řídit vůz jinak teď než na zahajovací rally. Kdo by mohl být spíš přetíženější, jsou inženýři! Nové pneumatiky Michelin se zdají být výrazně pevnější a upravují tak náš způsob řízení. Můžete jet natvrdo bez obav, že byste pneumatiku prorazili o kámen!

Ačkoli Sardinie nebyla v kalendáři WRC, vy jste tu loni startovali. Bude to pro vás výhoda?

Náš závod netrval sice dlouho, ale zúčastnil jsem se seznamování s tratí. Podle mého spolujezdce Juliena ale nebudeme mít obzvlášť velkou výhodu na další posádky. Vždyť v novém rozpisu soutěže přežila z tehdejšího programu jen jediná rychlostní zkouška. Máme ale za sebou velmi pozitivní setkání na Sardinii. Testování před startem považuji za velmi cenné. Citroën DS3 WRC je pořád lepší a lepší v každém prostředí. Děláme všechno pro to, aby náš vůz byl pořád rychlejší a rychlejší!

Další Citroëny DS3 v Itálii

Tři další Citroeny DS3 WRC budou díky Citroën Racing Technologies na startu Rally Itálie. Petter Solberg a Chris Patterson z týmu Petter Solberg WRT opět cílí na stupně vítězů, zatímco Peter van Merksteijn Jr. (Van Merksteijn Motorsport), resp. druhý pár Erwin Mombaerts a Eddy Chevaillier, hodlají na této soutěži nasbírat co nejvíc zkušeností s DS3.

Petter Solberg a Peter van Merksteijn Jr. absolvovali tréninky na jihu Francie. „Pracovali jsme na trati, která připomíná sardinskou,“ vysvětluje Benoit Nogier, manažer Citroën Racing Technologies. „Naši piloti se připravovali na trati mnohem více písečné a prašné než kdy jindy. Mohli jsme se zaměřit na nastavení DS3 WRC a Petter Solberg a Peter van Merksteijn Jr. se mohli připravovat v příznivých podmínkách.“

Podle Nogiera mají tři posádky zcela odlišné cíle: „Pettera Solberga bychom si přáli vidět na stupních vítězů. Je úspěšný už od začátku šampionátu a na tento výsledek má. Pro Petera van Merksteijna Jr. musí přijít ještě mnoho kilometrů, aby se zlepšoval. Jeho časy v Portugalsku a Jordánsku jsou velice povzbudivé. Jeho hlavním úkolem je dojet do cíle. Závody by mu měly přinést i radost, z čehož bychom měli těžit i my.“

Citroen Sport

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK