Zákruta.cz  >  

Na Thermica rally se nejvíce radovali Kahle a Jakeš

26. dubna 2011

Hned dva velké vítěze má sobotní Thermica rally Lužické hory, jejíž trať vedla Libereckem. V Hrádku nad Nisou se po absolvování osmi rychlostních zkoušek nevíce radovali absolutní vítězové 14. ročníku a zároveň vítězové klasifikace Lužického poháru Matthias Kahle - Christian Doerr s pečlivě připraveným vozem Škoda Octavia WRC.

Další velké vítězství zaznamenala druhá dvojice v absolutním pořadí Miroslav Jakeš - Petr Gross, kteří vyhráli absolutní klasifikaci M ČR ECO SUN sprintrally. Jezdec k tomu poznamenal: „Na velice obtížných technických tratích jsem zaznamenal svůj dosavadní nejlepší výsledek v kariéře.“ Jeho výkon je možno charakterizovat třemi pohledy - skvělý jezdec, vynikající spolujezdec a perfektně připravený vůz Mitsubishi. Nutno dodat, že zmíněná posádka jela po celou dobu nesmírně vyrovnaně.

Kahle se dostal do čela až ve druhé polovině rally a parádní jízdou, atraktivní pro diváky, po loňské smůle zaslouženě zvítězil. Ale oba jmenovaní to neměli zdaleka jednoduché, i když už v první části odstoupili pro technické závady dva velcí favorité Pavel Valoušek (Škoda Fabia WRC) a Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC). Čelem však důkladně míchali rovněž dobře jedoucí Sýkora se Škardovou (Mitsubishi Lancer Evo 9), Tomaštík s Vrečkou (Subaru Impreza WRC) i Tarabus s Norkem (Ford Fiesta S2000). Velké uznání si za předvedené výkony zaslouží rovněž Cvrček, Dohnal a Bujáček.

Neskutečnou jízdu pro diváky, kterých se za krásného slunečného počasí sešlo podél trati podle neoficiálních údajů téměř padesát tisíc, předváděli také další jezdci, například Jan Černý s Citroënem (13. absoutně), Jiří Vrkoslav s kitovou Felicií (18. absolutně) nebo Petr Šimurda se Škodou 130 LR. Celkově spatřilo cílovou rampu 91 posádek z původně 137 odstartovaných.

Thermica rally nastavila jako úvodní soutěž M ČR ve sprintrally pomyslnou laťku hodně vysoko, zejména co se týče počtu startujících, kvality rychlostních zkoušek i celkové organizace. Velkým kladem bylo i téměř přesné dodržení časového harmonogramu, což je při tak velkém počtu startujících malým zázrakem. Velkým kladem je poměrně nízký počet havárií (bez zdravotních následků), to dokazuje ukázněnost a respekt posádek k technicky náročné trati za což jim patří velký dík.

Pavel Vydra

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz