Zákruta.cz  >  

Orsák Rallysport před Valašskou rally 2011

23. března 2011

Úvodní soutěž MMČR bude premiérou staronového týmu Orsák Rallysport, který v letošní sezoně reprezentují dvě posádky. Dvojici Jaroslav Orsák - Karel Vajík doplní Martin Vlček s Romanem Peškem. Tým disponuje dvěma osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 poslední specifikace skupiny N v nových žlutočerných válečných barvách z dílny Rallydesign.com. Hlavním sponzorem je už šestým rokem firma GPD.

Pro obě posádky je letos prioritou kompletní mezinárodní mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Vedle účasti v prestižním seriálu mají oba jezdci v plánu také start minimálně ve dvou rallysprintech. Jasnou volbou je populární Rallysprint Kopná a závěrečný Vsetínský rallysprint. Jarina Orsáka navíc čekají čtyři starty na Apeninském poloostrově za tým Ret Racing s Citroënem DS3 R3T, které jsou náhradou za rané odpadnutí v Monte Carlu.

Tým Orsák Rallysport se přes zimu rozrostl, aby byl schopen zajistit servisní zázemí pro obě produkční mitsubishi. Úradující rallysprintový mistr skupiny N Orsák hodlá v průběhu sezony přezbrojit na Lancer Evo 9 skupiny R4, aby snížil svůj handicap vůči speciálům Super 2000. „Chtěli bychom vůz přestavět co nejdříve, jakmile bude kitová sada R4 homologována. Nejedná se o zvýšení výkonu, ale díky odlehčeným komponentům zejména o výrazné snížení hmotnosti vozu,“ vysvětluje šestadvacetiletý jezdec.

Tři otázky pro nováčka týmu Martina Vlčka (nar. 13.11.1973):

Z jakého důvodu jste změnil tým?

„S Jarinem jsme v minulosti už spolupracovali, takže to pro mě není krok do neznáma. Hlavním důvodem změny je snaha pokročit v mé kariéře vpřed. Je to především o přebírání zkušeností. Doufám, že maximálně využiji osvědčené nastavení Orsákova vozu. Tomaštíkův tým, za který jsem s mitsubishi startoval loni, má větší zkušenosti s vozy Subaru. V marketingových aktivitách však budeme spolupracovat nadále.“

V minulosti jste preferoval rallysprinty. Jakých výsledků jste loni dosáhl?

„Máte pravdu, celou sezonu v MMČR absolvuji poprvé. Mým nejlepším loňským umístěním byla pátá příčka v absolutním pořadí na Rally Lužické hory.“

Hodláte během roku také přejít do kategorie R4?

„Zatím ne. Uvidíme, jak se kitová sada osvědčí Orsákovi. Pak posoudíme, zda se náklady na přestavbu vozu vyplatí.“

Zdeněk Weiser

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz