Zákruta.cz  >  

Citroën DS3 WRC mezi elitou

16. února 2011

Premiéra Citroënu DS3 WRC v mistrovství světa vynesla na Rally Švédsko čtvrté místo Sébastienu Ogierovi a Julienu Ingrassiovi. Jejich týmoví kolegové Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli šestí. Citroën Total World Rally Team s DS3 WRC navíc skóroval v závěrečné Power Stage, posledním rychlostním testu, za který se také udělovaly body.

Hlavním problémem celého podniku byly měnící se podmínky, nekonečné změny stavů cest, které ovlivnily výkony aut. V pátek, kdy sníh zasypal trať ještě před startem, na to doplatila posádka vyrážející na trať jako první. V neděli to byl znovu sníh, který při absenci větru snižoval viditelnost. „Bylo to velmi těžké,“ řekl Julien Ingrassia. „Měli jsme před očima bílou oponu. Sníh visel ve vzduchu, protože bez větru nepadal k zemi. Musel jsem zaútočit v některé z rychlejších sekcí, na kterých bylo aspoň něco vidět,“ uvedl Ogier. „Nechtěl jsem zbytečně riskovat. Na trati pokryté velkou vrstvou ledu mohl tyto podmínky pro sebe využít Mikko Hirvonen. Je těžké najít správnou stopu, když hrotům na pneumatikách brání vrstva sněhu.“

Na příjezdu do Torntorp (RZ 20) byl Ogier ještě mezi nejlepšími třemi, aby pozici ztratil na Rämmen 2 (RZ 21): „Auto nám ujíždělo zadkem. Vrazili jsme do sněhového valu a zablokovali si vzduchový filtr. Na konci zkoušky tak motor nedával plný výkon.“ Ogier dokončil rally na čtvrtém místě díky třem dodatečným bodům za Power Stage na konci celého podniku. „Jsem velice spokojený s výkonem při mém druhém startu ve Švédsku. Získali jsme mnoho pozitivních zkušeností. Navzdory potížím jsme ukázali, že Citroën DS3 WRC je rychlý. Už se těšíme na šotolinu, kde auto vypadá velice dobře.“

Sébastien Loeb skončil šestý a bez sebemenšího tlaku: „I když jsme nedosáhli výsledků, jaké jsme si přáli, nějaké body jsme v první rally sezony získali a další dva jsme přidali na Power Stage. Díky šestému místu můžeme mít dobrou startovní pozici na Rally Mexiko!“

Petter Solberg a Kimi Räikkönen v Citroën DS3 WRC připravovaném Citroën Racing Technologies, také dojeli do cíle zahajovací rally sezony. Nor byl pátý, Fin se do Karlstadu vrátil jako osmý po výkonu, který je příslibem pro další průběh mistrovství.

„Při jejich prvním startu s Citroënem DS3 WRC prokázali spolehlivost a konkurenceschopnost po celý víkend,“ bilancoval Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. „Už před startem nám bylo jasné, že nejsme na tomto povrchu favority. Počkejme si na první šotolinovou rally, abychom měli o našich možnostech lepší představu.“

Citroën DS3 WRC odložil pneumatiky s hroty a míří do Mexika. Další klání mistrovství světa se nyní stěhuje na šotolinu a do vysokých nadmořských výšek – jede se od 3. do 6. března.

[V 4qvJ0Jsky-Q]

Hned první den strávily posádky na čerstvě napadlém sněhu. Pro Loeba s Elenou to znamenalo velkou ztrátu. Vždyť obhájci světové koruny vyrážely na švédské tratě a tedy i do nového ročníku mistrovství světa jako první, což s sebou přineslo nepříjemnou povinnost vymetat trať, a to silně zapadanou sněhem. Sníh padal nepřetržitě od čtvrtečního rána. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia i přes nezvyklé podmínky zaznamenali jeden nejrychlejší čas a po prvním dni to pro ně znamenalo šestou pozici. „Nic jiného za naši ztrátu nemůže, než jen vymetání tratě,“ uvedl první den Loeb, sedminásobný mistr světa. „Podmínky jsou opravdu náročné. Nicméně jsme schopní držet stejnou rychlost jako piloti, kteří vyjížděli za námi. Naše auto reaguje velice rychle a je vyvážené. Klouzali jsme se po sněhu, protože se naše hřeby nemohly do ledu zakousnout.“

Ogier a Ingrassia, startující jako čtvrtí a už do vymetenější tratě, byli rychlejší i přes menší porci zkušeností na tomto typu povrchu. Ogier byl první den spokojený: „Byli jsme nejrychlejší na třech zkouškách, a to je nejdůležitější. To mi dodává sebevědomí do dalšího boje. Máme dobrou startovní pozici na další den.“ Leobovy problémy vyvrcholily píchlou levou přední pneumatikou před závěrem RZ 7. „Snažili jsme se dojet s co nejmenší ztrátou. Naše šance na stupně vítězů jsou tak téměř ztracené. Pokusíme se vybojovat alespoň co nejvíc bodů.“

Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team: „Zahájili jsme tuto rally za nejhorších podmínek jaké jsou jen možné. Sébastien se musel kvůli sněhu cítit jako cestář. Navíc ještě píchnul. Na druhou stranu Ogier předvedl velký výkon i přes nedostatek zkušeností se sněhovými rally. Naše vozy naznačily svůj potenciál, a to je důvod ke spokojenosti.“

Druhý den rally přišel na řadu led a teploty spadly až k minus 26 stupňům. Posádky Citroën Total WRT se ale posunuly nahoru. Ogier vyrážel dokonce z pátého místa se ztrátou pouhých 15 sekund na vedoucího pilota. Sébastien Loeb a Daniel Elena figurovali o příčku níže. „S DS3 WRC se cítím velice dobře. Byl jsem schopný jet velice rychle bez toho, že bych zbytečně riskoval.“ Více rizika však Ogier plánoval do druhých průjezdů. „Člověk může velice snadno překročit hranici únosnosti, kterou sníh vyžaduje. Můj cíl je jasný - získat co nejvíc bodů do šampionátu.“

Když se druhý den Loeb s Elenou zbavili vymetačských povinností, bylo to na jejich výkonech znát. Nejrychlejší čas zajeli hned na Lesjofors 1 (RZ 8). „Pak jsme ale znovu prorazili pneumatiku a opět nevím jak a proč. Cítil jsem nějaký problém na pravé zadní po kompresi. Myslel jsem si, že problém je v zavěšení, ale byla to pneumatika.“

Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Teamu, byl spokojenější než první den: „Po velmi obtížném dni za velmi nepříznivých podmínek se naše auta dokonale předvedla nejrychlejšími časy. Ogier je před finálovým dnem na velmi dobré pozici. Ale do cíle je ještě daleko. Sám ale nejlépe ví, jak jet.“

Citroën Racing

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.