aktuálně: 36 uzavírek, 11 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

ROTO Plzeň před sezonou v plné sestavě

25. ledna 2008

O posádkách, které usednou do obou vozů Fiat Punto S1600 na dvoudenních mistrovských soutěžích i v rallysprintech, je už rozhodnuto. Plzeňský tým chce obsadit celou domácí mistrovskou sezonu, nejsou ale vyloučené výjimky v podobě startů v zahraničí.

Oba automobily jsou technicky prakticky stejné, liší se jen v nepatrných detailech. Vůz s registrační značkou 10R 0001 dostane pro dvoudenní mistrovské soutěže posádka Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart. Vedení týmu chce oběma mladíkům vytvořit optimální podmínky pro další sportovní růst. Nečeká od nich tedy od počátku špičkové výsledky, ale odpovídající soustředěné nasazení a trvalý postupný růst výkonnosti.

V tomtéž vozidle se na rallysprintech představí posádka Lubomír Minařík - Karel Coufalík. Minařík, který se vloni stal s tímto vozidlem mistrem republiky skupiny A a vyhrál také třídu A6, se rozhodl opět věnovat rallysprintům a pokusí se navázat na úspěch z roku 2007.

Fiat Punto S1600 s registrační značkou 10R 0002 bude v obou mistrovských seriálech řídit dvojice Jiří Skoupil – Tomáš Singer. Skoupil spolupracuje s týmem ROTO Plzeň už několik sezón, nejprve jezdil s vozem Nissan Almera GTI, vloni přesedlal na fiat. Za ideálního spolujezdce pro sebe považuje zkušeného Tomáše Singera a požádal ho, aby s ním absolvoval kompletní program.

Vzhledem k rozsáhlému programu obou seriálů, které čítají po devíti podnicích, ale do celkových výsledků se započítává šest nejúspěšnějších, může dojít v průběhu sezóny ještě ke změně „jízdního řádu“ týmu. Rozhodovat se bude podle průběhu jednotlivých soutěží a jejich výsledků. Je tak pravděpodobné, vozy ROTO Plzeň se objeví i při ojedinělých startech v Polsku nebo Německu.

Může se také stát, že pokud některá z kmenových posádek soutěž českého mistrovství vynechá, objeví se v kokpitech hostující jezdci. Definitivní program bude během sezony upravován v závislosti na svých technických a materiálních podmínkách a samozřejmě i podle finančních možností jednotlivých posádek.

Vzhledem k obrovské náročnosti na technický tým při osmnácti domácích soutěžích v sezoně, bude zřejmě nutné ustavit i dva týmy mechaniků. Hlavní dozor nad nimi si podrží nezbytný Luděk Svoboda, ale nebude se moci osobně zúčastnit všech závodů.

Vladimír Dolejš

Další články

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >