Zákruta.cz  >  

Martin Rada do třetice na rakouské Janner rallye

14. ledna 2011

Již potřetí se hustopečský závodník Martin Rada představil v Rakousku a to na víkendové Janner rallye. V roce 2007 posádka vyhrála třídu N3 a o rok později pak nedokončila pro technickou poruchu. Letos navázala na úspěšnější start a opět vyhrála stejnou třídu, byť přejmenovanou na 8.

„Ještě na seznamovacích jízdách se zdálo, že to bude krásná čistě zimní soutěž na sněhu, ale ve čtvrtek večer přišla obleva a závod se změnil na kombinaci všeho, co lze na soutěži potkat. Jinak se mě Janner hrozně líbí, je to velmi náročný a dlouhý závod a strašně rád se s Alfou kloužu. Sníh mě hrozně baví a rád na něm jezdím,“ říká Ing. Martíin Rada.

„Letošní ročník se změnou počasí stal velmi náročný a myslím, že jsem nejel takový závod, kde se vystřídalo tolik povrchů, od mokrého asfaltu, přes led, sníh, námrazu až po vytahané bahno.V poslední RZ to ještě doplnila mlha. Takže velmi těžký závod, který vyžadoval velkou koncentraci a každá chyba mohla znamenat konec,“ dodává Rada, který má na svém kontě i 21. místo absolutně a stříbro ve třídě na věhlasné Rallye Monte Carlo v roce 2009.

Obě tyto soutěže jsou v zásadě svým charakterem podobné - počínaje právě střídáním povrchů a tím, že se konají v zimním období. Jak dále dodává a srovnává i Martin Rada: „Bylo to velice podobné, ve střídání povrchů a pneu loterie, velmi náročné a dlouhé dny, kombinace den a noc. Myslím, že pro posádky, které odjíždějí příští týden na Monte, dobrá průprava. Původně jsem také měl zájem se do třetice vrátit do Monte Carla, ale nakonec nejedeme - nevybrali nás totiž z 340 došlých přihlášek a nezařadili nás do startovní listiny.“

Červená Alfa je po celkové repasi, má novou převodovku a také je nový design celého vozu. Jinak je auto velmi podobné tomu loňskému. „Začali jsme opatrně, protože jsem v tom dlouho neseděl, ale postupně jsme zrychlovali. Nejlépe nám vyšly odpolední a večerní RZ v pátek, kdy se nám v 2WD dařilo postupovat nahoru a krásně jsme si zazávodili s Michalem Srbem a s Milanem Liškou, ale i s ostatními posádkami z Rakouska a z Itálie. V sobotu jsme trochu zvolnili a šetřili po pátečních problémech auto. Velmi náročná zkouška byla poslední RZ 16, což bylo 25 km v noci a mlze na střídajících se površích a na namrzajícím asfaltu,“ pokračuje jezdec.

Posádce se nevyhnuly ani technické problémy a penalizace. V RZ 8 naštěstí jen asi 1 km před cílem došlo k vypálení 1. svíčky na 4-tém válci a motor začal zvláštně prskat a došlo k vyhoření zapalovací cívky a části víka ventilů. Naštěstí to bylo před servisem a mechanici mohli problém opravit v následujícím servisu. Bohužel oprava trvala trochu déle a tak za o 3 minuty opožděný odjezd následovala 30 sekundová penalizace. Oprava se ale zdařila a auto pak již opět fungovalo normálně.

Celkově posádka Rada Šillerová dojela v absolutním pořadí na 19 místě v rámci ERC, na 5.místě v 2WD a na 1. místě ve třídě 8 (dříve N3). „Dobrá byla také spolupráce s Klárkou Šillerovou, která svým bezchybným výkonem také významně přispěla k tomuto výsledku a věřím, že to byl pro ni krásný dárek k jejím sobotním narozeninám. Poděkování patří také mechanikům a celému teamu, za přípravu vozu a spolehlivý servis po celou dobu soutěže,“ zakončuje hodnocení svého úvodního startu v letošní sezóně Martin Rada.

Připomeňme, že jihomoravského jezdce vloni provázelo mnoho problémů, takže nakonec skončil v MMČR na 3. místě v N3. Také letos bude preferovat především MMČR, navíc tým zvažuje i starty v ERC

Pro letošní rok se o auto starají:

Luboš Horáček - hlavní mechanik

Broňa Dofek - mechanik

Pepa Bláha - mechanik

Pavel Jelínek

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.