Zákruta.cz  >  

U Vinland Dakar Teamu vládne relativní spokojenost

4. ledna 2011

Jestliže Peter Mikula s Ivanem Novákem vstupovali do třiatřicátého ročníku Rallye Dakar především s cílem dojet, tak zatím po dvou etapách toto své předsevzetí bezezbytku plní.

Všechno samozřejmě začalo prvního ledna na startovní rampě.

„Minulý rok tady přeci jen bylo více diváků, ale přijetí bylo i tak skvělé,“ popsal své pocity Peter Mikula.

Navigátor Ivan Novák, který loňskou zkušenost nemá, byl z několikasettisícové návštěvy nadšený. „Nikdy jsem na žádném závodě neviděl tolik lidí, to je prostě něco neskutečného.“

Nadšení ze slavnostního zahájení rallye brzy následovaly problémy běžného závodního dne. Druhý brod první etapy Toyotě opravdu nesedl, protože od toho okamžiku jela buď jako o život anebo skoro vůbec.

„Usoudili jsme, že máme problém s turbem a nakonec jsme byli rádi, že jsme dostali auto do bivaku,“ popisuje Peter Mikula. Mechanici provedli výměnu turba a problém se zdál být vyřešen. Jenže v průběhu druhé etapy se problémy objevily znovu. S neposlušným vozem, která chvílemi běžel jako o život, aby vzápětí upadl do totálního bezvědomí, dokázala posádka Vinland Dakar Teamu předjet 10 aut, což nelze vzhledem k podmínkám považovat za neúspěch.

„V bivaku jsme přišli na to, že na vině je elektronika, která si rozhodně nerozumí s všudypřítomným pískem a prachem,“ dodává Peter Mikula. „Další etapy bychom chtěli jet velmi podobně jako doposud, tedy fotbalovou terminologií vycházet ze zajištěné obrany a sahat k účelovým brejkům. Před námi je ještě hodně kilometrů a množství odstoupivších posádek je dostatečným varováním, že nemá cenu pospíchat za každou cenu.“

Úvodní etapy nejsou navigačně ty z nejnáročnějších, přesto je však více než žádoucí neudělat chybu. „Ztratit se moc nelze, ale přehlédnutím některého políčka v itineráři bychom mohli poškodit auto,“ říká Ivan Novák.

Zatím velmi dobře si vede druhá posádka Vinland Dakar Teamu Michael Honda a Jan Tománek. V první etapě dokázala posádka vozu se startovním číslem 418 předjet více než 50 aut a po druhé etapě figuruje na 42. místě průběžného pořadí. Posádka Peter Mikula a Ivan Novák je na 88. místě průběžného pořadí.

Vinland Dakar Team

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.