Zákruta.cz  >  

Skvělý závěr sezony Martina Bujáčka

17. prosince 2010

Tak jako každý rok je na konci sezony čas pro volné závody. K tradičnímu Pražskému Rallysprintu, který má už velkou tradici, se v loňském roce připojila Mikulášská Rally ve Slušovicích a letos taky RallyShow v Uherském Brodě. Martin Bujáček nechyběl ani na jednom závodě a na posledním závodě ve Slušovicích zaznamenal skvělý výsledek, když dojel na 3. místě absolutně a vyhrál úvodní RZ.

Začneme ale pěkně popořadě, a to na Autogames RallyShow v Uherském Brodě -domácím závodě pro Martina Bujáčka i jeho spolujezdce Marka Omelku. Pořadatelský tým kolem Martinova otce Petra uspořádal velmi pěknou soutěž a hodně k tomu pomohlo i na listopad velmi pěkné počasí. Posádka Martin Bujáček – Marek Omelka odstartovala do závodu s tradičním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX od týmu K.I.T. Racing a po první sekci si nevedla vůbec špatně, když byla na 4. místě absolutně za trojicí Odložilík, Béreš jun. a Trněný. Druhá sekce znamenala propad o dvě pozice dolů, a to hlavně díky diváckým kolečkům na poslední RZ, které si Martin neodpustil a bavil domácí uherskobrodské publikum.

Začátkem prosince se Martin společně s celým týmem přesunul do Prahy, kde startoval na tradičním Pražském Rallysprintu, který v letošní sezoně okořenil sníh. Stejně jako v loňském roce, usedl na sedadlo spolujezdce Josef Král. Večerní Super RZ na stadionu Evžena Rošického nedopadla pro Martina s Pepou vůbec podle představ. Na konci prvního kola přišla technická závada, když na Mitsubishi upadlo pravé přední kolo, posádka dostala přidělený nejhorší čas a do soboty vstupovala z 50. pozice. Sobotní etapa nezačala opět moc dobře a první průjezd nové RZ Karlík absolvovala posádka bez interkomu. Druhý průjezd stejnou RZ znamenal ovšem 12. čas absolutně, což bylo o hodně veselejší. V Chuchli se Martin nevyhnul návštěvě sněhové bariéry a taky nevhodné pneumatiky na uklouzaný povrch znamenaly další ztrátu. Na Strahově Martin s Pepou bavili diváky kolečky a krásnými dlouhými smyky. Celkově jim nakonec patřilo 23. místo absolutně.

Úplně poslední závod letošní sezony byla Mikuláš Rally ve Slušovicích. Zde se Martin představil opět s Markem Omelkou na sedadle spolujezdce. Plánovaný start s vozem Škoda Fabia S2000 nakonec nevyšel, takže do svého desátého závodu v letošní sezoně Martin Bujáček odstartoval s tradičním a osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně před startem napadlo hodně sněhu, takže po uklouzané Praze se dalo to samé čekat i ve Slušovicích. Rozdíl byl ale v tom, že na Mikuláš Rally byly na polovinu soutěže povoleny hřeby. Úvodní RZ byla pro Martina premiérou na pneu s hroty a jak to dopadlo? Martin s Markem poprvé v kariéře zvítězili RZ v absolutním pořadí! Hezkým druhým časem obstaral double pro tým K.I.T Racing Kuba Klestil se stejným vozem. Druhý průjezd kolem Slušovické dostihovky i přes couvání znamenal 2. čas absolutně a před poslední RZ se Martin s Markem seřadili na 3. místě se ztrátou 1,8s na vedoucího Tomáše Kostku s vozem Škoda Fabia S2000 a na druhém místě byl Jaroslav Orsák s Lancerem EVO 9. Poslední RZ vyšla skvěle Orsákovi a zaslouženě zvítězil, druhý dojel Tomáš Kostka a na třetím místě zakončili sezonu Martin s Markem. Pro Martina to byl velmi povedený závod a v těchto těžkých podmínkách ukázal, že může bojovat o přední příčky. Zvláště uklouzané povrchy, kde může prodat svou dravost mu opravdu sedí.

Závěrem se sluší poděkovat všem fanouškům za celoroční přízeň, sponzorům, bez kterých by se jen velice těžko závodilo, týmu K.I.T Racing za skvělou přípravu vozu a všem dalším, kdo se podíleli na letošním programu Martina Bujáčka.

Libor Hladiš

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz