Zákruta.cz  >  

Volfové na Jänneru - cíl byl cíl, rychlý jsem byl pouze na sněhu

8. ledna 2008

Jirkové odjížděli do Rakouska již mezi svátky na povinný trénink, ale že je čeká takto složitá a náročná soutěž jak z pohledu techniky tak zdravotních problémů pilota asi málokdo v teamu čekal. Team si stanovil dokončit všechny letošní soutěže po přestupu do velkého mistrovství a již po tréninku bylo jasné, že celá soutěž bude hodně o pneumatikách a znalosti tratě. Jiří Volf na rakouské Jaenner rally nikdy nestartoval.

„Pátek pro nás nezačal zrovna růžově, na prvních RZ se vozidlo již chovalo přetáčivě. Při testu před soutěží bylo ještě vše v pořádku ale na RZ 2 se v jednotce ukázala chyba ventilu diferenciálu. Ke konci této RZ již auto bylo velmi těžce ovladatelné pro těžkou přetáčivost. Jednoduše řečeno jsme z toho měli žigulíka. V servisu se kluci dali do opravy, vše se stíhalo tak tak. Organizátoři zkrátili servis na pouhých 10 minut. Inkasovali jsme 10s penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Ventil pravděpodobně nebyl příčinou závady a až výměna řídící jednotky ovládání diferenciálu přinesla opět normální chování vozu. Problémy mě natolik rozhodily, že jsem další RZ jel prostě příliš opatrně a my inkasovali od soupeřů více a více. Nebyl jsme schopen zrychlit a neznalost tratě mne i přes velmi přesný rozpis za tmy a jízdy na světla ještě více zpomalila. Nebudu se na nic vymlouvat - auto již pak fungovalo bezvadně, ale já prostě nedokázal zrychlit. Jízdu na úzkém kole s hřeby na asfaltu a zmrzlém povrchu jsem prostě ještě neměl v krvi. Celý den jsem doufal ve sněžení, které nám jedině mohlo pomoci,“ charakterizoval 1. den jezdec Jiří Volf.

„Charakter první části tratě druhý den nám nahrával do karet, bylo hodně sněhu. Bohužel již od noci jsem měl silné zdravotní problémy. Přepokládám nějakou otravu jídlem nebo infekci. Dokonce jsem zvažoval kvůli bezpečnosti Jirky nenastoupit do druhé etapy. To by znamenalo práci všech zbytečně, proto jsem zatnul zuby a bojoval. Výsledkem bylo několik kvalitních časů od 6 místa a my stoupali v pořadí. Troufám si tvrdit, že nás výrazně poškodilo dojetí finské posádky Tahko / Hirvijärvi cca 5 km před cílem RZ14, které nás stálo určitě 15s, protože jejich vůz po kolizi přes střechu neměl zrcátka neviděl nás. Jezdec mě pustil před sebe až těsně před cílem RZ. Byl jsem si jistý, že na další RZ již nedokážu výrazně pohnout výsledkem, protože jsem neměl k dispozici již žádné čerstvé pneu a vzhledem k mým zdravotním problémům jsem poslední dvě RZ již jen projel na jistotu. Nakonec jsem byl rád, že auto dojelo do cíle bez vážnějších poruch karoserie. Nejhorší bylo jet poslední RZ tzv. na jisto. Dopředu minuta a dozadu 2 minuty, nebylo tím pádem kam spěchat. Právě to bylo nejhorší, protože začnete, alespoň v mém případě, strašně váhat. Jaenner pro nás byl obrovskou rally školou a i přes méně uspokojivý výsledek jsme splnili cíl, kterým byl hlavně cíl soutěže. Dva body a prémie 400 EUR taková malá cena útěchy,“ popsal druhý den soutěže Jirka.

Svůj komentář přidal také druhý Jiří Volf na palubě vozu – spolujezdec. „Jaenner rally jsem jel již potřetí, ale letošní ročník byl poprvé s vozem 4x4 a tak jsem si jízdu náležitě užíval. Už při tréninku jsme se s Jirkou domluvili, že náš cíl je dokončit soutěž, že nám nebude až tolik vadit pár šrámů na autě, nějaký rozbitý blatník, světlo nebo nárazník, a to se nám vcelku povedlo. Užíval jsem si jízdu řízeným smykem, kdy jsme trefili každou tyčku lemující trať, na kterou jsme si to namířili. Jsem rád, že Jirka překonal zdravotní problémy, protože kdybych měl místo něj řídit já, jistě by se jeho stav nezlepšil.“

„Super výkon předváděli i naši mechanici, když opravili všechny větší i menší technické problémy vozu. Pokud jde o mě, jsem rád, že jsme v cíli takto náročné soutěže a navíc se dvěma body do tabulky MMČR.“

Závěrečné slovo dostal inženýr týmu Miroslav Jandík: „Jsme rádi, že Jirka soutěž dokončil a získal body. Auto bylo osazeno novými tlumiči, které se určitě osvědčily. Trochu nás potrápil ventil diferenciálu, ale vše se podařilo vyřešit, za což patří dík mechanikům. Jinak auto fungovalo bezproblémově a spolehlivě.“

Dalším plánovaným podnikem teamu bude až březnová Valašká rally 28.-29.3.08, kde Jirka již několikrát velmi dobře uspěl. Proto veškeré soustředění a přípravy teamu budou směřovány na tento podnik.

Volf Media Service

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK