aktuálně: 35 uzavírek, 0 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pravda o výměně McRaeho převodovky ?

17. srpna 2007

Hned na úvod musím říci, že jsem si vědom toho, že o Colinově odstoupení ze třetího místa na Australské rally v roce 2005 toho bylo napsáno již mnoho, ale snad nikdy a nikde jsem nečetl přesně to, o co v týmu Škoda Motosport tehdy přesně šlo.

Z velmi důvěryhodného zdroje se ke mně dostalo pár informací a po delším zvažování jsem se rozhodl, že je zveřejním. Vše totiž začalo již na testování Colina McRae ve Velké Británii, kde se připravoval na start s Fabií WRC ve velké Británii a Austrálii.

Do Anglie tehdy přiletěl Dietmar Metrich a znovu, tak jako již mnohokráte v minulosti, nutil Colinu McRaeovi setup vozu, který na šotolině v minulosti používal také Armin Schwarz. Jenže Colin McRae mu na to řekl, že nepotřebuje radit se setupem a že si Fabii WRC doladí pro svůj styl jízdy sám, dle vlastního úsudku. Metrich byl tehdy natolik znechucen, že odjel domů hned první den testování a s Colinem již dále na toto téma nekomunikoval.

Colin McRae při svých zkušebních jízdách rozpoznal, že něco není v pořádku se zadní nápravou, jelikož mu neustále praskaly stabilizátory. Nakonec byl k testu přizván také člověk od Reigeru (dodavatel tlumičů) a ten následně poradil s nastavením tlumičů tak, aby se předešlo neustálému praskaní stabilizátorů. Poté již vše fungovalo bez větších problémů.

A co tehdy Colin McRae po testech řekl? „S Fabií WRC 05 jsem opravdu spokojený. Velmi snadno se ovládá a záhy jsem byl schopen dosahovat plné rychlosti. Dobře reaguje a vše, co jsme testovali, měnilo její chování přesně tak, jak jsme očekávali. Věřím tedy, že na samotnou soutěž budeme mít dobré nastavení. Nejnovější tlumiče Reiger zlepšily stabilitu vozu za všech podmínek a nové pneumatiky Michelin BTO byly pokaždé rychlejší a vyrovnanější, než jejich starší konstrukce.“

„Stále ještě nemohu říci, jaký výsledek se dá od nás očekávat. Neměli jsme k dispozici žádné časy, se kterými bychom se mohli během testů srovnávat. Každý tedy bude jistě sledovat stopky na konci první páteční rychlostní zkoušky. O hodnotu počátečních dosažených časů se příliš nebojím, ale chtěl bych, aby byl během soutěže znatelný posun k lepším hodnotám. Pár opravdu dobrých časů bych chtěl zajet nejpozději v neděli.“

A co se posléze stalo v neděli v servisu v Austrálii již všichni víme... Důvodem ale nebyla špatná převodovka, jak se uvádělo v oficiální zprávě, ale nařízení Dietmara Metricha, který přikázal výměnu a chtěl se tak Colinovi pravděpodobně pomstít za testy ve Velké Británii. Přitom převodovka měla podle svých motohodin vydržet ještě další celou rally.

O tehdejších vztazích a fungování v týmu si tak můžete udělat obrázek sami a dle mého názoru je snad i lepší, že tato éra již skončila...

Richard Vlček

Další články

Jak financovat svůj snový vůz: Je lepší leasing, úvěr, nebo spořicí účet?

Chcete si pořídit nové auto, ale nevíte, jak ho financovat? Porovnali jsme výhody leasingu, úvěru i spoření, abyste našli cestu, která vám sedne.

zobrazit článek >

Jak ušetřit na dovolené autem po Evropě: Sledujte kurz eura a cestu plánujte

Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.

zobrazit článek >

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >