Zákruta.cz  >  

Martin Semerád po roce opět ve Walesu

12. listopadu 2010

Martin Semerád se po roce opět vrátil na tratě Britské Rally-Rally of Wales, která uzavírá kalendář Mistrovství světa v sezóně 2010. Je to také poslední soutěž roku zařazená do hodnocení kategorie PWRC, tedy produkčních vozů, kam se Semerád Rally Team před sezónou 2010 přihlásil. Po soutěžích ve Švédsku, Jordánsku a Finsku je to tedy letos čtvrtá soutěž Mistrovství světa, kde odstartuje a druhá rally, kde jej bude navigovat Michal Ernst.

Pro Martina Semeráda je návrat do Walesu současně návratem do míst, kde to v Mistrovství světa zná zřejmě nejlépe. Již v roce 2008 se zde po výhře v programu Pirelli Stars Driver zúčastnil seznamovacích jízd a v roce 2009 tady po boku Bohuslava Ceplechy odstartoval se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X a dosáhl svého nejlepšího výsledku v dosavadní závodní kariéře. Třetí místo v kategorii PWRC bylo současně nejlepším umístěním jezdce v programu Pirelli Stars Driver, čímž se Martin Semerád pěkně rozloučil s týmem, kde v loňském roce získával zkušenosti na tratích Mistrovství světa.

Navázat na tento výsledek ve Walesu je jistě Martinovým přáním i letos, ale cesta k zopakování pódiového umístění nebude vůbec jednoduchá. Martin Semerád po srpnové nehodě před Rally Pačejov neodjel v ostrém soutěžním tempu se svým Mitsubishi Lancer EVO IX ani kilometr, nepočítáme-li kroužení při Setkání mistrů. „Hodně dlouho jsem neseděl v autě, tak uvidíme, jak se ta pauza projevila. Nedáváme si proto žádné přehnané cíle a chci hlavně v rychlém, ale bezpečném tempu dojet do cíle. Soutěž je hodně dlouhá a svým povrchem a charakterem hodě náročná. V první etapě proto chci jet v klidu a snažit se dělat co nejméně chyb. Díky tomu, jak pro nás dopadla sezona, nejsme v pozici, kdy je třeba tlačit na pilu. Je třeba taky hodně myslet na techniku, protože během dne jsou prakticky jen remote servisy, kde se nedá případné poškození auta opravit, a vyměnit se dají jen díly, které si vezeme v autě. Daleko víc tady bude hrát roli taktika, což byl i případ loňského roku,“ vzpomíná Martin Semerád.

Semerád Rally Team se do Walesu přesunul již o víkendu, aby byl včas připraven na pondělní test, který absolvovali společně s dalšími účastníky Mistrovství světa PWRC. „Vyzkoušeli jsme funkčnost auta a osvěžil jsem si návyky na šotolinu. Na trati testu bylo velké množství bláta, což sice odpovídá některým rychlostním zkouškám, charakter byl ale celkově dost jiný. Při seznamovacích jízdách jsem poprvé v životě jel v MS rychlostní zkoušky, které jsem znal z loňska, a použili jsme stejný rozpis, a ten, jak jsem zjistil, sedí,“ říká po prvním dnu seznamovacích jízd Martin Semerád.

Rally of Wales má trochu netradičně na programu shakedown již ve středu, kdy se soutěžní jezdci projedou po trati nové rychlostní zkoušky Cardiff bay, která nahradila populární trať v zámeckém Margam parku. Slavnostní start se uskuteční v centru velšského Cardiffu ve čtvrtek 11. Listopadu večer. Posádka Semerád Rally Teamu ve složení Martin Semerád se spolujezdcem Michalem Ernstem přejedou přes startovní rampu se startovním číslem 34 a budou jedinou Českou posádkou, která do letošní Britské Rally odstartuje.

Petr Eliáš

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.