Zákruta.cz  >  

Zhodnocení sezóny 2007 Štěpána Vojtěcha

19. prosince 2007

V sezóně 2007 se při účasti ve světovém šampionátu produkčních vozů PWRC pod hlavičkou OMV BIXXOL Rally Teamu CZ připsala posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst na své konto celkem osm bodů. Z padesáti tří startujících jim pak v konečném zúčtování patří 18 místo.

Štěpán Vojtěch okusil premiérově mistrovství světa s produkčním mitsubishi v loňském roce v zámořském Mexiku. Od té doby se stihl představit na dalších šesti závodech, naposledy před čtrnácti dny ve Walesu. Bodované pozice na čtyřech soutěžích ho staví do role jediného pilota jezdícího pod hlavičkou OMV, kterému se na podobné výsledky podařilo dosáhnout. I přesto není spokojenost v teamu stoprocentní, k tomu více manažer teamu Tomáš Pochop: „Zůstali jsme těsně pod mým interním cílem, což bylo deset bodů. Dosáhli jsme na osm. S ohledem na to, co nás v průběhu roku provázelo, teď mám na mysli především technické problémy, jsem s dosaženým výsledkem určitě spokojený. Druhou polovinu roku jsme odstartovali prvenstvím na rakouské Waldviertel rallye, výsledkově pro nás byla tato část určitě příznivější než její úvod.“ Za sezónou se v interview ohlíží pilot OMV BIXXOL Rally Teamu CZ Štěpán Vojtěch.

Štěpáne jak hodnotíš teamové vystoupení v této sezóně?

Štěpán Vojtěch: „Bodovali jsme na třech z pěti soutěží – v Mexiku, Irsku a Británii.To je asi na nekompletní premiérovou sezónu úspěch. Ke konci sezóny jsme jeli už velmi stabilně a byli schopni zajet konkurenceschopné časy. S tím musíme být spokojení, protože nikdo nepřišel bez zkušeností do MS, aby hned sbíral cennější vavříny. Celkem máme za dva roky na kontě 7 závodů v PWRC a podařilo se nám posbírat dohromady deset bodů. To není špatná bilance na nováčky, ještě s ohledem na naprosto nové auto a nový povrch pro nás. To všechno s pohledem do startovní listiny na opravdu zvučnou konkurenci dává optimismus celému teamu do budoucna. Vždyť jsme letos závodili proti čtyřem šampiónům této kategorie a dalším zvučným jménům.“

Bylo něco co Tě v souvislosti se závody MS zaskočilo?

Štěpán Vojtěch: „Myslím si, že ne, věci řešíme tak jak postupně přicházejí. Jediné menší rozčarování tak bylo dáno pauzou před startem na Novém Zélandu, která se ve výsledku podepsala i na našem výkonu. Nejen z toho důvodu jsme druhou polovinu sezóny neponechali nic náhodě a zaměřili se na důkladné testování.“

Co bys řekl k zázemí a vůbec celkové organizaci světového šampionátu, který jste mohli tuto sezónu poprvé okusit jako stálí účastníci MS?

Štěpán Vojtěch: „Měli jsme možnost startovat na několika závodech a rozdíl v přístupu organizátorů jednotlivých soutěží je poměrně patrný. Ti novější organizátoři se více snaží. Tím že šampionát PWRC neustále roste a vyvíjí se, tak se vytvářejí i nové mechanismy v jeho fungování. V podstatě ke všemu jsou návrhy ke zlepšení, pokud se ale udrží nastolený trend, můžeme se dočkat lepší medializace ale i zapracování na teamovém zázemí.“

Kterou z tratí jsi si za své dosavadní působení v MS nejvíce oblíbil, na které ses cítil nejjistěji?

Štěpán Vojtěch: „Mě se líbí nejvíce Mexiko, možná i proto že to byla naše vůbec první světová soutěž na šotolině. Na tu jsme byli vybráni v rámci projektu OMV a nemuseli se tak starat v podstatě o nic jiného než jen o samotné závodění. Ale seděly nám velmi dobře jak zdejší tratě tak i místní příznivé klima a země samotná. Hodně pěkné a zajímavé rychlostní zkoušky jsou třeba ve Walesu a na Novém Zélandu, kde to bylo ale v obou případech kompenzované nevlídným počasím. To bylo hlavně na Zélandu velmi klamavé. Zdálo se, že se nic neděje, ale jakmile se člověk dopustí sebemenší chyby, je okamžitě potrestán a zapadne. Není to tam tolik rozbité, tudíž spíše rychlejší, což nám vyhovuje.“

Je nějaká soutěž, na kterou naopak nevzpomínáš nejraději?

Štěpán Vojtěch: „Úplně mě nesedí Argentina. Úseky jsou tam hodně rozbité, první rok, kdy jsme tam startovali, to bylo dokonce ještě horší než letos. Je to tam zvláštní tím, že podloží je skalnaté, a vyjeté koleje v kombinaci s náchylnějším produkčním autem, mají za následek, že člověk velmi snadno něco poničí a něco na voze ohne. V těchto podmínkách musíme nasbírat daleko více zkušeností, tak abychom dokázali jet dostatečně rychle a auto při tom vydrželo. Obzvlášť třetí etapa je šplhání se mezi skálami na dvojku.“

Vyjma Irska Tě na zbylých závodech čekala šotolina. Jak sis zvykal na povrch, se kterým jsi do té doby neměl příliš zkušeností?

Štěpán Vojtěch: „Na šotolinových tratích jsem v podstatě před MS vůbec nestartoval, šampionát se jede převážně na tomto povrchu. Je to nová zkušenost ale i výzva. Mě tento povrch baví, auto jede téměř pořád v nějaké nestandardní situaci, na šotolině si s tím také člověk může víc hrát. Naopak na asfaltu musí být člověk neustále extrémně koncentrovaný a hranice potenciálního nebezpečí je daleko blíže.“

V posledních dvou závodech jste také premiérově okusili spolupráci s teamem Martina Prokopa, který vám poskytoval technické zázemí. Jak jsi vnímal tuto změnu a v čem jsi spatřoval největší rozdíl oproti předchozímu spojení se Stohl Racing?

Štěpán Vojtěch: „Po problémech v Mexiku a rozčarování v Argentině vnesla tato změna nový vítr do našich plachet. Team fungoval naprosto profesionálně. My jsme nechtěli pokoušet potenciál auta, i když bylo připraveno naprosto bez problémů. Tím, že takto fungovalo, jsme se mohli soustředit jen a pouze se na svou jízdu, za což patří náš dík. Tímto způsobem to musí fungovat, aby byla možnost uspět v MS.“

Nedávno byl zveřejněn soutěžní kalendář na sezóny 2009 a 2010, který doznal docela razantních změn. Ty osobně se řadíš mezi zastánce takovýchto zásahů a vůbec rotace soutěží, na což doplatí některé z tradičních soutěží, ale naopak šampionát zavítá do zajímavých končin např. exotického Jordánska?

Štěpán Vojtěch: „Na to je třeba se dívat ze dvou pohledů. Tím, že jsou závody o nemalých financích, tak snížení počtu startů ze 16 na 12 přivítají teamy finančně ale i časově. Nové závody otevírají logicky i další komerční možnosti. Ani ze sportovního hlediska by to nemuselo být nezajímavé. Složitější ale pro ty, kteří sbírají zkušenosti s MS. Na to aby člověk přijel na novou soutěž a zajel výkon, musí mít zkušenosti z minulosti. Každopádně až čas ukáže. Každá změna je ale zajímavá pokud s sebou přinese i odpovídající organizaci a bezproblémový chod, což může být u netradičních soutěží velká neznámá.“

Kam až by mohly sahat tvé ambice v šampionátu produkčních vozů, pokud se podaří zrealizovat pokračování i v následujícím roce?

Štěpán Vojtěch: „Pohybovali jsem se ve skupině jezdců, kteří startují v šampionátu delší dobu a neposbírali o moc více bodů než my. Podařilo se nám sice dosáhnout na obdobné umístění jako před rokem, ale s rozdílem šesti bodů k dobru. Rádi bychom přidali, což znamená stabilně a zaslouženě bodovat na všech závodech a od samého počátku se pohybovat v první pětici výsledkové listiny. Ověřili jsme si, že rozpis funguje, i když ho napíšeme v extrémním podmínkách.

S koncem sezóny bych rád poděkoval společnosti OMV a všem ostatním partnerům a lidem z teamu, kteří se na jeho chodu podílí. Přestože rozhodnutí OMV o ukončení spolupráce v motoristickém sportu nám překřížilo plány, je nutno přiznat, že vzájemná spolupráce pro nás znamenala ohromný krok kupředu. V celkové komunikaci mělo OMV velmi progresivní přístup, ze kterého jsme měli všichni možnost těžit. Ted nezbývá než se rychle otáčet, jelikož termíny v MS jsou dost nekompromisní.“

Tomáš Pochop: „Možná bych přidal jednu perličku na závěr. Před sedmi lety jsme byli se Štěpánem poprvé na MS ve Walesu, tehdy ještě jako diváci. Štěpán se při průchodu servisní zónou nad myšlenkami o zdejším startu je pousmíval, nedávno jsme si měli možnost místní soutěž vyzkoušet jako přímí aktéři. Premiérovou účastí v kompletním seriálu MS jsme dosáhly sice nějaké mety, ale i přes odchod generálního partnera, společnosti OMV, nechceme zůstat stát, ale najít prostor pro další partnery a pokračovat v nastoleném směru i v nadcházející sezóně.“

OMV Rally Team CZ

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK