Zákruta.cz  >  

Kyperská odysea Martina Prokopa a Jaromíra Tarabuse

5. listopadu 2010

Již tento pátek odstartují Martin Prokop s Janem Tománkem a Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem do Kyperské rally (4. - 6. listopadu), závěrečného podniku Intercontinental Rally Challenge. Obě posádky se v neděli 7. listopadu zúčastní také rallysprintu Golden Stage Rally, v němž budou bojovat o zajímavé prize money.

Kyperská rally je zajímavá především tím, že kombinuje asfaltové a šotolinové pasáže, které se střídají přímo v rychlostních zkouškách. Účastníci středomořské soutěže tak obouvají své speciály šotolinovými gumami a staví je na šotolinový podvozek; část soutěže pak ovšem absolvují i na asfaltových úsecích.

„Jak jsme čekali, šotolinové úseky jsou stejné jako loni, takže zčásti to bude klasický Kypr,“ říká Martin Prokop, který tu v roce 2009 v rámci JWRC zvítězil. „Čeká nás velmi rozbitá, pomalá trať se spoustou kamenů. Nejnebezpečnější budou ty kameny, které vyhodí soupeři před námi. Auto tu určitě dostane hodně zabrat, takže jsem rád, že závod absolvujeme až na konci sezony a po skončení závodu bude čas na kompletní repasi. Kyperská rally vždy důkladně prověří techniku, ale Fiesta S2000 je silná a já věřím, že soutěž vydrží.“

„Šotolinové úseky jsou hodně rozbité, takže do značné míry to bude boj o přežití. Tratě jsou opravdu náročné, uvidíme, jak bude v těchto podmínkách držet technika,“ doplňuje Jaromír Tarabus, který zatím nemá s rychlostními zkouškami tohoto charakteru zkušenosti. „Erzety jsou úzké, pomalé, z jedné strany se srázy, postupně se budou odhalovat další a další kameny, které budou auta soupeřů vytahávat – bude to určitě náročná rally.“

Obě posádky Czech Ford National Teamu, resp. Czech Ford Rally Teamu absolvovaly po příletu na Kypr test. Pro Martina Prokopa i Jaromíra Tarabuse to bylo jediné svezení v podmínkách středomořské rally. Bohužel kvůli problémům s vyloděním vozů neměl ani jeden z jezdců mnoho času testovat různé typy nastavení.

„Trať pro test jsme, myslím, vybrali dobře,“ říká Martin Prokop. „Bohužel kvůli potížím v přístavu jsme měli málo času na testování. Auto jsme proto nastavili jen zhruba a budeme muset hledat optimální set-up ještě v průběhu závodu. Určitě přitom využijeme i zkušeností z loňska.“

„Kvůli problémům v přístavu jsme při testu najezdili, odhaduji, kolem 20 kilometrů. Pro nás to byla se zdejšími tratěmi první zkušenost, a ačkoli jsme během testu něco málo poznali, v závodě budeme i tak nováčky,“ říká Jaromír Tarabus, „protože i když jsme na šotolině jeli už ve Walesu 2008, zdejší šotolina i charakter tratí jsou úplně jiné.“

A jaká jsou předsevzetí a cíle obou posádek, Martina Prokopa s Janem Tománkem a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, pro Kyperskou rally?

„Celý rok jsme jeli pod tlakem, protože nám šlo o body do S-WRC. Teď si chceme závod užít, ale zároveň chceme vybojovat i dobrý výsledek,“ slibuje Martin Prokop. „Sice se tu nesejde široká špička IRC, což by určitě bylo zajímavější, ale jezdci, kteří tu pojedou, zase znají tento typ tratí, takže konkurenci rozhodně nepodceňuji.“

„Pro nás jako pro nováčky bude cílem Kyperskou rally dokončit. Kdybychom nedojeli do cíle, moc by nás to mrzelo. Určitě pojedeme hlavou. Nasadíme nějaké tempo a uvidíme, jak si povedeme ve srovnání se soupeři,“ přibližuje taktiku Jaromír Tarabus. „Bude to náročný závod a já se moc těším na novou zkušenost.“

Martin Prokop i Jaromír Tarabus odstartují v neděli po skončení závodu IRC do rallysprintu Golden Stage Rally v délce 50 kilometrů, v níž se bude bojovat o zajímavé prize money. Od 14:00 hodin SEČ bude v neděli 7. listopadu Golden Stage Rally živě přenášet Eurosport; v přímém přenosu tak můžete sledovat výkon obou posádek speciálů Ford Fiesta S2000.

Kyperskou rally jako podnik IRC zahájí již ve čtvrtek 4. listopadu večer divácká superspeciálka v centru Limassolu. Trať vede přístavem a pro diváky bude určitě velmi zajímavá. To hlavní se však odehraje až v pátek a v sobotu 5. – 6. listopadu v pohoří Troodos, kam posádky zavedou klasické rychlostní zkoušky.

Czech Ford National Team

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.