Zákruta.cz  >  

Orsák ve Vsetíně dosáhl na titul ve skupině N

5. listopadu 2010

Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu Rally Vsetín byla poslední letošní příležitostí získat mistrovské body. Za příjemného slunečného počasí pozdního babího léta se na Valašsku bojovalo do posledního kilometru především o bronzovou příčku. Jedním z aktérů strhující bitvy byl Jaroslav Orsák. I když souboj s Petákem nakonec o 1,6 s prohrál, mohl se radovat ze zisku titulu ve skupině N a třídě N4.

Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík tradičně startovala s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 pod hlavičkou KIT Racing týmu. Do první sekce se třemi rychlostními zkouškami nastoupili s měkkou směsí pneumatik. Na úvodní ranní úsek to byla dobrá volba a výsledkem bylo skvělý třetí čas. Postupně se však začalo oteplovat a pneumatiky klouzaly. Jarek Orsák před sebe musel pustit Poláka Grzyba s Fabií S2000 a Jelínka s lancerem. Do druhé série vložek už šestadvacetiletý jezdec nastoupil s optimálním obutím, kterým byla tvrdá směs. Hned na Vesníku se blýskl druhým časem v absolutním pořadí a vrátil se na bronzovou pozici. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami měl 1,5 sekundový náskok před Petákem s Peugeotem 207 S2000.

Zkušený Josef Peták na předposlední zkoušce na stupně vítězů úspěšně zaútočil a Orsáka o jednu vteřinu předstihl. Posádce Orsák - Vajík se ve finálovém úseku nepodařilo úder zvrátit a musela se spokojit s bramborovou medailí. Na druhou stranu odrazili nápor finišujícího Tlusťáka s dalším speciálem kategorie Super 2000. Je známou pravdou, že zejména na technické trati jsou lehčí, kompaktnější a ovladatelnější vozy S2000 ve výhodě, zejména při brzdění do zatáček.

Vítězství ve skupině N znamenalo rallysprintový titul ve skupině i třídě N4. „Bylo pro nás překvapením, že Pepa dokázal jet tak rychle a bez chyb,“ přiznal sportovně Orsák. „Nešli jsme do souboje naplno, protože jsme chtěli konečně dojet do cíle. Potřebovali jsme body, abychom v tabulce skupiny N předstihli Krestu. To se nám podařilo a tak porážku nebereme nijak tragicky. Auto fungovalo tentokrát naprosto bezvadně.“

Po zrušení závěrečné soutěže slovenského mistrovství v Bratislavě bude posledním startem Jarka Orsáka zřejmě Pražský rallysprint.

Zdeněk Weiser

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.