Zákruta.cz  >  

XVI. TipCars Pražský Rallysprint za dveřmi

3. listopadu 2010

Již šestnáctým rokem se v ulicích hlavního města Prahy koná jedinečné zakončení sezony rallysportu v České republice. Pražský Rallysprint si za dobu svého působení získal velkou přízeň mezi soutěžními jezdci, o čemž svědčí každoročně plná startovní listina, která je limitována propustností tratě. Atmosféru posledního a exhibičního závodu dovedou ocenit i desetitisíce diváků, kterým nevadí ani velká zima doprovázející jejich fandění jezdcům na trati stejně pravidelně, jako přehlídka apoštolů na Staroměstském orloji. Tradice pokračuje i v roce 2010 a první prosincový víkend, přesněji řečeno v pátek 3. prosince a v sobotu 4. prosince, se rozezní zvuk motorů soutěžních vozů nad pražským Strahovem, Velkou Chuchlí a nově i Karlickým údolím.

Pořadatelé XVI. TipCars Pražského Rallysprintu stavějí na v posledních letech osvědčeném formátu dvoudenní soutěže, kterou v pátek večer odstartuje okruhová rychlostní zkouška SUBARU LEGACY-Stadion - na atletickém stadionu Evžena Rošického na Strahově. Diváci v loňském roce viděli, že i v útrobách stadionu určeného především pro atletiku a fotbal mohou předvést své umění i jezdci rally a opět zde bude připraven okruh, kde budou startovat dva vozy současně. Změnou, a to dost výraznou, bude povrch trati, kdy původně použitou zámkovou dlažbu nahradí litý beton. Oproti loňsku zde bude i více místa pro smyky a případná kolečka pro fandící diváky.

Na přání soutěžních jezdců pořadatel do harmonogramu XVI. TipCars Pražského Rallysprintu opět zařadil klasickou rychlostní zkoušku. Nutno podotknout, že s ohledem na geografické umístění centra soutěže a hustoty osídlení okolí Prahy, se podařilo najít velmi pěkný a technicky náročný úsek. Zbrusu nová rychlostní zkouška Karlík-Roblín vede zprvu nepřístupným údolím Karlíka, které je ale jezdecky velmi pěkné a náročné. Ve své druhé polovině ale nabízí tři atraktivní divácká místa, kde mohou diváci sledovat průjezdy soutěžních vozů.

V loňském roce se s kladným ohlasem diváků setkala atraktivní a z větší části šotolinová rychlostní zkouška ve Velké Chuchli. RZ INTERHOME Velká Chuchle se pojede zcela jiným způsobem než předchozí rok. Pro diváky by ale měla ještě více získat na atraktivitě, protože z pohodlí tribuny uvidí delší a technicky náročnější pasáže trati, která bude v tomto roce ze 100% šotolinová ! Tři okruhy, které soutěžní posádky na RZ INTERHOME Velká Chuchle pojedou, zaručí skutečně atraktivní podívanou.

Po absolvování šotolinové rychlostní zkoušky čeká na soutěžní jezdce kromě návštěvy servisního areálu na Strahově dvakrát průjezd okruhovou rychlostní zkouškou TipCars okruh Strahov, který se tentokrát pojede dvakrát, ale pouze jedním směrem. I zde ale dojde ke změnám trati, které byly jednak vynuceny stavebními pracemi na přilehlých parcelách, ale na druhou stranu zde také dojde k vytvoření nového a hodně atraktivního diváckého místa na jižní straně Velkého stadionu. O závěr XVI. TipCars Pražského Rallysprintu se opět postará okruhová RZ SUBARU LEGACY-Stadion, která plynule přejde ve vyhlášení na cílové rampě na stadionu, u které bude nově vytvořen prostor, pro divácky oblíbená oslavná kolečka.

Pořadatelé XVI. TipCars Pražského Rallysprintu budou zvýšenou pozornost věnovat zajištění diváckých míst a bezpečnosti závodu celkově. „Na diváky myslíme a snažili jsme se pro ně připravit dostatek atraktivních diváckých míst. Pohyb mimo tato vyhrazená divácká místa bude zakázán, jakkoliv se to může zdát divákům přísné, ale je to tak. Traťoví komisaři a lidé z bezpečnostní agentury budou nekompromisní a já jsem připraven závod kvůli nekázni diváků přerušit nebo i zrušit,“ říká rezolutně hlavní pořadatel Petr Mihule.

Kromě výše zmíněných novinek na trati XVI. TipCars Pražského Rallysprintu pocítí změny soutěž

Petr Eliáš

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.