Zákruta.cz  >  

Sykyho dvě umístění v top ten během čtrnácti dní

5. října 2010

Do velmi dobré formy se ve druhé polovině sezóny dostal Jan Sýkora. Vydržela mu i ve Vyškově a Příbrami - oba podniky dokončil mezi deseti nejrychlejšími. Účast v pouhých dvou soutěžích MMČR mu pak stačila na absolutní čtrnáctou příčku v hodnocení našeho nejprestižnějšího rallyového šampionátu.

Před odjezdem na Admiral Rally Vyškov zažil Honza opět hektické chvíle. Jeho spolujezdci Milošovi Hůlkovi znemožnily start bolesti zad a Víťovi Houšťovi nedovolily další start se Sykym pracovní povinnosti. Horké sedadlo nebylo obsazeno ještě ve středu ráno. „Na poslední chvíli se mi podařilo domluvit s Tomášem Plachým. Je to zkušený spolujezdec a opravdový profesionál. Sehráli jsme se proto velmi rychle,“ popisuje příčinu startu s již šestým navigátorem během jediné sezóny blovický pilot, který se na Vyškovsku představil počtvrté v kariéře. „Určitou zkušenost s tamními tratěmi jsem měl už z minulosti. Letos však byly namotány dost odlišně. Líbilo se mi především jejich obohacení o šotolinové úseky. Bylo skvělé odbočovat do míst, v nichž by člověk jen těžko hledal rychlostní zkoušku. Potěšilo mě i to, že se před startem umoudřilo počasí. Nespokojen naopak mohu být s volbou pneumatik pro první sekci. Obuli jsme starší gumy a pár vteřinek nás to zajisté stálo. Ve druhé rundě na nových gumách jsme pro změnu párkrát probrzdili odbočky. S osmým místem v dané konkurenci jsme však celkem spokojeni.“

Druhým letošním odskočením do „velkého“ mistrovství byla účast na jeho závěrečném podniku - Herkul Rally Příbram. Ironií je, že ačkoliv jde o Honzův téměř domácí podnik, představil se na něm vůbec poprvé. „Zcela neplánovaně jsme se rozhodli startovat kousek od domova namísto dalekých Jeseníků. Příbram jsem v minulosti pravidelně navštěvoval jako divák a velmi jsem se těšil především na závodění za tmy. To mě naprosto fascinuje. Také tratě se mi moc líbily. Byly sice svižnější, ale přesto technické. Nulová zkušenost s erzetami byla ale znát. Stejně jako na Bohemce jsme až do jeho odstoupení soutěžili s Honzou Votavou. V sobotu jsme porovnávali časy s Vaškem Arazimem, ale ztráta na něj byla natolik vysoká, že vzájemný souboj neumožňovala. Konečné sedmé místo je zatím mým druhým nejlepším výsledkem ve velkém mistráku, po loňské zkrácené Bohemce,“ netají se spokojeností Honza.

Na sedadlo spolujezdce usedl v Příbrami již zotavený Miloš Hůlka. Ten naopak za svoji bohatou kariéru absolvoval příbramskou soutěž mnohokrát a byl tak rádcem na svém místě. „Nebýt mé znalosti soutěže, bylo by problémem už jen stíhat odtrénovat. Tiskoviny od pořadatele totiž přehledností nekypěly a nezbývalo nám, než si pomáhat mapami uveřejněnými v časopisu Rally. Přijet nějaký Chorvat či Slovinec, asi by nevěděl, kam jet. Možná by stálo za úvahu umožnit příště seznamovací jízdy už od středy namísto čtvrtka. Samotné erzety se mi však líbily moc. Byly letos ohromně obtížné a vše ještě ztížilo počasí. Když vzpomenu na mé začátky, nějaká volba pneumatik se moc neřešila. Obulo se prostě podle počasí toho okamžiku. Dnes je to už hodně o sledování předpovědí a meteorologii. Nám zde rosničku dělal Jarda Houba a odhadl déšť přesně na minutu. Jenže vzhledem k několika erzetám mezi jednotlivými servisy jsme stejně volbu trošku prokaučovali. A ještě jedna věc mě zaujala. Při procházení servisní zóny hodně týmů disponuje opravdu špičkovým zázemím, stany, vynikajícími mechaniky, vše krásně zpracované a čisté - prostě dělají to dobře. Po letech stagnace se snad zase blýská na lepší časy a o úroveň našich soutěží se, na rozdíl od Rakušanů, Němců či Poláků, nemusíme obávat,“ přidává své poznatky Miloš a objednává si další pivo. „To pivo je skvělé a má říz - vždyť to jsou Svijany!!!“

Vlastimil Resl

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.