aktuálně: 36 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ogier, vycházející hvězda v zemi vycházejícího slunce

14. září 2010

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli úžasného vítězství při jejich premiérovém startu na Japonské rally. Posádka Citroën Total World Rally Teamu tak zaznamenala své druhé prvenství v seriálu WRC v kariéře. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří dojeli na pátém místě, si připsali další body do obou šampionátů.

Třetí den Rally Japonsko nabídl oproti předcházejícím maratónským dnům kratší program. Z celkem osmi rychlostních zkoušek hned šest neměřilo více než pět kilometrů. Posádky Citroën Total World Rally Teamu měli cíle odlišné jako Jin a Jang. Sébastien Ogier na třetím místě se ztrátou 5,4 s se chystal na souboj o vedení s Petterem Solbergem a Mikko Hirvonenem. Sébastien Loeb na šesté pozici a se ztrátou 37,9 s volil vyčkávací taktiku s cílem nevyjít naprázdno a získat co nejvíc bodů, které by ho přiblížily k jeho sedmému titulu mistra světa. Tak to byl ' Banzi' pro Ogiera a ' Zen' pro Loeba!

Po rozehřátí na Bizanu se posádky pustily do Naekawa (RZ 20), výjimce v programu díky 18 kilometrům. Ogier jako pilot druhého továrního C4 WRC jel na krev a zajel nejrychlejší čas a vrátil se do vedení, které ztratil na konci RZ 3. „Rychlostní zkouška se jela na suchu a měl jsem lepší povrch než první dva. Musel jsem to zkusit a jít do brejku.“

Ogier pak zvládal zvýšit svůj náskok na Naekawa 2 (RZ 23) na 11,3 s před Solbergem. „Budu muset být plně koncentrovaný až do úplného konce,“ řekl v průběhu etapy Francouz. „Ještě čekají tři krátké zkoušky a také tři možnosti udělat osudovou chybu.“

Nakonec zůstalo jen u teorie, ve finiši už se pořadí neměnilo a dvojice Ogier - Ingrassia mohla vystoupat na nejvyšší stupeň! „Samozřejmě jsem spokojený s druhým vítězstvím, prvním v barvách týmu Citroën WRT. Nemohl jsem si přát lepší dárek, kterým bych jim oplatil důvěru, kterou mi dali,“ smál se Ogier. „Všechno šlo přesně tak, jak jsme si naplánovali. Nebyl jsem příliš nadšený ze zdejších tratí, ale dokázal jsem přizpůsobit svůj styl jízdy a najít správný rytmus. Myslím si, že jsme přes tento víkend hodně pokročili.“

Byl to nakonec Loeb, kdo dojel pátý, i přes tři nejrychlejší časy poslední etapy. Stejný počet ale zaznamenal i Ogier. „Ještě nikdy jsem takhle nešel za vítězstvím, ale nakonec jsem rád za deset bodů. A náskok 43 bodů na čele pro zbývající tři podniky šampionátu představuje docela uklidňující postavení. Moje kalkulace pro Rally Francie však jsou nakrásně jednoduché - vyhraju titul, když dojedu první bez ohledu na postavení mých soupeřů. Rád bych pogratuloval Sébastienovi k jeho vítězství a mohu vám říci, že najít správnou dávku rychlosti pro japonské podmínky a terén bylo samozřejmě velmi těžké.“

Citroën Sport

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >