Zákruta.cz  >  

Silk Way Rally může začít

13. září 2010

Účastníci druhého ročníku Silk Way Rally jsou už v Petrohradě připraveni ke startu, Tatra Aleše Lopraise prošla technickými kontrolami bez problémů. Pojďte s námi nahlédnout do záludností trasy letošního ročníku Silk way Rally. Zdá se, že pověsti o množství písečných úseků nelhaly.

Samotné technické přejímky Loprais Tatra Team přestál v pohodě. „Na typ prováděných kontrol jsme zvyklí a nic nám nezaskřípalo, však se kontroluje hlavně povinná výbava. Nicméně komisaři byli i tak v permanenci, ze zástupců úzké špičky tu bylo hned několik zcela nových kamionů - náš je přestavěný, to samé de Rooyův kamion, s nímž jede Vila Roca, i Čagin předvedl novou evoluci svého stroje. Intenzita konkurence tu bude doslova enormní, na žádné jiné rallye na světě nelze startovat proti sedmi továrním posádkám Kamazů, ani na Dakaru, kde naopak budou ještě další soupeři, samotný de Rooy, který po operaci zad ještě bude závod sledovat z pocice manažera. Zítra jdeme do první etapy a těšíme se na krásné závodění, které ovšem přijde zejména ve druhé polovině soutěže,“ řekl Aleš Loprais.

Trasa dlouhá přes 4000 kilometrů s sebou nese symbolicky 2014 kilometrů speciálních zkoušek, číslovka indikuje samozřejmě letopočet olympiády v Soči. Celková délka etap ponese vpravdě dakarské parametry, délky přes 700 kilometrů nejsou žádnou výjimkou.

Co do délky speciálek jsou první tři etapy spíše zahřívací, zatímco další čtyři dějství Silk Way Rally budou znamenat dokonalou prověrku na Dakar. Po startu v Petrohradu se na zahřátí dají soutěžící 86 kilometrů rychlostní zkoušky ve vojenském tankodromu s řadou skoků a úzkých rozbitých cest mezi stromy, jílovité podloží by se mělo střídat s písčitým. 336 kilometrů na dvě části speciálek druhé etapy přinese zejména sprintérské úseky.

Třetí etapa zavede soutěžící na trasu legendární Rallye Paříž-Peking 1992. Zatímco tehdy vedla etapa z Moskvy do Tambova, bude se soutěžní pole tentokrát pohybovat v Lipecku také na úrovni Moskvy. Třetí etapa zároveň ukáže jeden z typických rysů letošní trasy: dlouhé spojovačky, i přes 400 kilometrů. Inu, jízda Velikou zemí něco stojí. Trasa třetí etapy by však neměla být nijak nudná, naopak měla by vést poměrně hornatou oblastí. Čtvrtá speciálka, končící u bran Volgogradu po únavné a dlouhé spojovačce nabídne vpravdě lahůdkový charakter, vždyť 60% její délky budou zaujímat trasy mimo pist, v písku a dunách a vůbec velká variabilita povrchů a navigační náročnost podtrhnou její spíše technický než rychlostní charakter.

Tím teprve hlavní a zásadní část etapy začíná, hned další dějství do Astrachani nabídne nejen nejdelší speciálku celého závodu (446 km), ale také pořádný speiál dakarských parametrů, končící v deltě Volhy na březích Kaspiku. Trasa bude velmi rozmanitá, od stepního scharakteru až po dunové ergy. Pořadatelé slibují nízké a měkké duny bičované větry takovým způsobem, že absence ryzenávětrné strany pořádně ztíží orientaci.

Pouštní etapy budu pokračovat. Šestá etapa do Jelisty, v oblasti zvané Malé Mongolsko, nabídne zrádné pisty a hodně navigace v neobydlené oblasti se spoustou divoké fauny. Ještě na jejím konci čekají na soutěžící dunová pole. Sedmá etapa do Majkopu, dlouhá téměř 800 kilometrů, nabídne rozmanitou speciálku členitým předhůřím Kavkazu, možná nejkrásnější v celém ročníku. Spousta cest a křížení podtrhne klíčovou úlohu navigátorů.

Kdo by si myslel, že osmá etapa do Soči s pouhými 16 kilometry speciálky nemůže už nic rozhodnout, možná by se mýlil. Speicálka může spíše jen pohřbít všechny naděje, když odstartuje na vrcholu hory do údolí, p březích horské řeky, velmi technickými a kluzkými pasážemi s průměrnou rychlostí nejlepších jen kolem 35 km/h. Cíl spatří ti nejlepší nikoli přímo v Soči, ale v Krásné Poljaně, pravém centru příští zimní olympiády.

Jiří Vintr

Další články

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Máte pocit, že mobilní zařízení dnes dokážou nahradit snad všechno? Možná to ještě stále není pravda. GPS navigace má stále oproti smartphonům své výhody.

celý článek >
Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.