aktuálně: 36 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus 2008 s Fiatem Grande Punto S2000

26. listopadu 2007

Jasných obrysů nabralo v posledních týdnech další směřování letošních vicemistrů ve skupině A, posádky AK Rallysportu Příluky Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Nechme se na úvod stručně vyjádřit Dana Trunkáta: „V roce 2008 absolvujeme celou sezónu MMČR s výjimkou Rallye Šumava s vozem Fiat Grande Punto S2000. Rozhodli jsme se využívat služeb JM Engineering rally sport týmu.“

Při vyslovení těchto slov každý, kdo se zajímá o automobilové soutěže, jistě náležitě zpozorněl - vždyť systematické nasazení vozu kategorie S 2000 bylo v českém rallyovém mistrovství doposud věcí nevídanou! V rámci regionálních šampionátů je v současnosti tato specifikace vozu technickým vrcholem a na rozdíl od rozšířených produkčních vozů se jedná o čistokrevné závodní auto.

Pro úplnost uveďme základní technická data vozu Fiat Grande Punto S 2000: atmosférický motor o objemu 2000 ccm, maximální výkon 195 kW, točivý moment 250 Nm, řazení šestistupňovou sekvenční převodovkou a především poháněná všechna čtyři kola. Hmotnost činí 1100 kg. Zásadním handicapem oproti produkčním vozům je absence turba a tedy zhruba o polovinu nižší točivý moment motoru. Naopak výhodou oproti produkčním vozům je ryze závodní podvozek a o více než 200 kg nižší hmotnost.

Tým JM Engineering rally sport, s jehož vozem bude posádka v nastávajícím roce startovat, není třeba žádnému příznivci rallye dlouze představovat a bez přehánění jej lze nazvat jedním z milníků novodobé historie české rallye.

Co se týče záměrů posádky pro příští sezónu, k tomu spolujezdec posádky konstatuje: „Cílem pro letošní sezónu je získání co nejvíce zkušeností s tímto vozem a pokračování oblíbených soubojů s Pepou Petákem.“ Tím naráží na skutečnost, že jejich letošní největší soupeři Josef Peták s Alenou Benešovou, se kterými se po celou uplynulou sezónu prali o zlomky sekund s vozy S1600, již také ohlásili pro příští rok starty s vozem S2000.

Vůz by měl mít po celou sezónu jednotný design, jenž vzejde z kultovního desingového studia B2, které má již na svědomí mnoho zajímavých výtvarných počinů nejen v oblasti motoristického sportu. Takže sportovně založeným divákům by měla příští rok doufejme lahodit Mirova tradičně precizní jízda, technicky založeným fanouškům v naší republice doposud unikátní vůz S2000, a všem ostatním i zajímavý vzhled vozu. Fanoušci naší „T+T“ posádky by se měli dočkat také mnoha příjemných překvapení, jako jsou například soutěže o svezení v závodním voze nebo o věcné ceny, nové webové stránky, aktuální zpravodajství ze závodů a rozhovory s posádkou o jejich průběhu, či dalších zajímavostí.

„Na závěr, ale rozhodně nikoliv v poslední řadě, bychom rádi poděkovali za dosavadní spolupráci Oldovi Hrabcovi a celém týmu SPARROW RACING, jehož služeb jsme v uplynulých letech využívali k naší plné spokojenosti,“ připomíná závěrem Daniel Trunkát.

Aleš Holakovský

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >