Zákruta.cz  >  

Jaroslav Orsák v Pelhřimově na výtečnou

14. srpna 2007

Start na Rallye Pelhřimov pojala valašská posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík, jako test před blížící se Barum rally. I přes drobné potíže v soutěži a padesáti sekundovou penalizaci dokázali oba jezdci držet krok se špičkou závodu. Cílovou rampou projeli nakonec jako šestí absolutně, pátí ve třídě N4 a domů si odvezli i pohár za prvenství mezi juniory.

V polovině července se třiadvacetiletý jezdec rozmýšlel zda provede před Barum rally soukromé testování nebo vyrazí do Pelhřimova na dvoudenní rally. V té době bylo na seznamu Cebia Rally Pelhřimov ve třídě N4 pouhých šest posádek a tak vidina poklidného testu padla na ostrý závod. Na start závodu se nakonec postavilo patnáct velkých enek a Jarin se mezi nimi rozhodně neztratil. Kloboucký jezdec dokázal držet krok s Trojanem, Semerádem a dokonce si vystřihl i skalp obou vozů WRC.

Vstup do závodu měla posádka v Mitsubishi Lancer EVO VII. vlažný. Jedenáctý čas v úvodní erzetě byl nejhorší za celou rally od Orsáka. Přesto byl Jarek v polovině závodu překvapený z průběžných výsledků. „Začali jsme opatrně, ale postupně jsme se dostávali do tempa. Trošku jsme prokaučovali druhou rundu rychlostek. Podle harmonogramu jsme je měli sice jet ještě za světla a proto jsme vyrazili ze servisu bez světelné rampy. Díky nechtěnému pořadatelskému zdržení se nad tratí ale rychle setmělo. Poslední zkoušku prvního dne jsme raději odjeli na jistotu,“ vrátil se k prvnímu soutěžnímu dni na pelhřimovsku Jaroslav Orsák. V poločase sprintu figurovala dvojice Orsák - Vajík na 7.místě absolutně a ve třídě N4 jim patřila příčka šestá.

Na sobotní erzety se Jarek s Karlem výborně vyspali. Zajížděli jeden výborný čas za druhým. Zejména nejdelší RZ rally, 14 km dlouhý Křemešník, který se jel třikrát sedl valašskému jezdci na výtečnou. Tři čtvrté nejrychlejší časy a vždy „na bedně“ mezi velkými enky, byla hozená rukavice soupeřům. Ještě lépe se uvedl Jarek na RZ Dudín. Dva druhé absolutně nejrychlejší průjezdy zkouškou poukázali na pohodu a připravenost jezdce před zlínskou soutěží.

„Zdejší zkoušky se mi moc líbiliy Úzké silničky, kde není vidět skrze křoví do zatáček, rychlé protahováky... to bylo něco pro mne. S výsledkem jsem velmi spokojený i když nebýt dvou penalizací, mohli jsme atakovat třetí místo absolutně. V průběhu druhého dne jsme se honili s Trojanem, Semerádem i mladým Arazimem. Zajeli jsme několik dobrých časů, získali jsme skalpy i obou wrců. Tento víkend musím hodnotit velmi kladně,“ zhodnotil rally valašský jezdec. V cíli patřilo posádce 6.místo absolutně, 5.místo ve třídě N4 a plný počet bodů za vítězství mezi juniory.

Výsledek lehce ovlivnily časové penalizace. Ty posádka nachytala hned dvě. Jednu za pozdní příjezd do časové kontroly a druhou za předčasný start do rychlostky. „Na ranních sobotních zkouškách se začaly ozývat nepříjemné zvuky od zadního diferenciálu. Ten mechanici preventivně v servisu vyměnili a zjistili rozpadlou klec diferenciálu. Výměna by proběhla v pohodě, kdyby na novém dílu nechyběly štefty.“

„Tím se celá oprava protáhla a my chytili penalizaci 40 vteřin. Další desítku jsme dostali za předčasný start do zkoušky. Byl jsem tak nabuzený výsledky, že jsem udělal i tuto školáckou chybu. Krom toho jsme měnili i náboj kola,“ popsal tři incidenty Orsák. Přesto si našel Jarek i pochvalná slova na své nejbližší v závodě.

„Chtěl bych poděkovat všem mechanikům za jejich velmi dobře odvedenou práci. Mé díky patří i Karlovi za perfektně vypravovaný rozpis s mnoha vychytávkami. Po takovém startu se všichni moc těšíme na Barum rally,“ uvedl Jaroslav Orsák.

Miroslav Vebr

Další články

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

celý článek >
Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.