Zákruta.cz  >  

Třebíčský Martin Hudec povzbuzen stříbrem z Kostelce míří do Pačejova

5. srpna 2010

Třetího ročníku MATRIX M.V. rally KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010 se zúčastnil také tým TOBA Czech MH Racing a jistě toho nelitoval. Nakonec z toho byl výrazný úspěch pro posádku Martin Hudec, který skončil na výborném druhém místě a zároveň si tak napravil ne zcela ideální dosavadní průběh sezóny z pohledu týmu.

Soutěž odstartovala městskou speciálkou, kde bylo zároveň k vidění několik soutěžních vozů souběžně na trati. Zatímco Martin Hudec s Jirkou Černochem se na úvod vešel do nejrychlejší čtveřice, kde navíc tři jezdce dělil jen minimální rozdíl dvou desetin sekundy, druhá posádka týmu ve složení Pešl - Juřica mezi obrubníky poškodila svůj modrý vůz. Mechanici ale zapracovali a druhý den modrá EVO devítka mohla opět vyrazit na trať, byť kvůli penalizaci již bez výraznějších ambicí.

„V Kostelci byly moc pěkné tratě. Jak v sobotu pršelo, tak to připomínalo místy enduro. Jarda ( Pešl) přehnal svoje usilí a hned v pátek večer ohnul obě dvě přední ramena, ale auto se podařilo opravit a druhý den startoval v systému Super rally. Jenže na poslední rzetě mu praskl kloub řízení a auto nekontrolovatelně zahnulo do svodidel. Zřejmě to byl pozůstatek rány z předchozího dne,“ popisuje Martin Hudec, šéf týmu a jezdec zároveň. A připomeňme, že je zároveň i dřívějším jezdcem motocyklového endura, takže i proto je součástí týmu také endurová sekce.

„V pátek se nám jelo moc pěkně, dokázali jsme se udžet přes silnějšími vozy i lepšími piloty. Hlavně mě těšilo, že jsme byli před Karlem Trojanem - je to přece jenom velmi známé jméno v českém rallysportu. Druhý den mi hned na prvních brzdách vypadla pod pedály tyčka od heveru, lítala tam a sem a nevěděl jsem ani, co to je. Navíc nám vynechával interkom,vůbec jsem se nedokázal soustředit na jízdu a nezvolili jsme ani úplně nejlepší pneu na ráno a z toho jsme si na RZ4 udělali prekérku. Nedobrzdili jsme do odbočení a při otáčení jsme zapadli a museli nás vytlačit diváci. Moc jim děkuji, jinak bychom tam skončili. Pak už to šlo celkem dobře, na předky jsme řízli pneu a auto už se chovalo mnohem lépe,“ pokračuje Hudec v popisování situace, že cesta za absolutním stříbrem nebyla pro něj nijak snadná.

Sobotní ráno přivítalo posádky i diváky hustým lijavcem, takže bylo nutné dobře zvolit pneumatiky. Bylo to o to složitější, že se nejelo pouze na mokrém asfaltu, ale také na šotolině, kde to opravdu hodně klouzalo.

„Pro nás byl tento závod hlavně o otestování auta na blížící se Pačejov, protože nás auto nedovezlo do cíle pěkně rozjeté domácí Rally Vysočina, kde nás zastavilo čidlo vačky a hlavně to byl takový trénink. Škoda Jardy, zajížděl pěkné časy. Myslím, že mu tento povrch určitě vyhovoval,však je to starý offroaďák.Bylo vidět, že počasí se soutěží dost zacvičilo a všichni jezdci měli nějaké problémy,“ pokračuje JUDr. Hudec a nakonec přidává i historku, že si chvíle slávy vlastně ani příliš neužil : „Protože byl dost veliký zmatek v časovkách a výsledky nebyly hned, tak jsme ani nebyli na vyhlášení, protože jsme nepočítali s tím, že se dostaneme až na stupně vítězů....“

Třebíčský jezdec si dobře vedl také na červencové Rallye Vysočina, kde nakonec ale po dobře rozjeté soutěži cíl neviděl. „Vysočina mě hodně mrzí, jeli jsme rychle, v některých pasážích si myslím, že i na hranici auta. Moc mě to bavilo, o to víc pro mě bylo těžké odstoupit.Objevil se totiž problém se startérem a nejen s ním. Zkoušel jsem auto nastartoval dlouho, ale čidlo se zřejmě důsledkem vysokých teplot přehřálo a přestalo fungovat. Auto na RZ 6 začalo vynechávat, vůbec jsem nemohl zařadit pětku a na těch rovinách jsme hodně ztráceli. V cíli šestky pak auto vyplo úplně. Když jsme ho po dokončení soutěže přijeli vyzvednout, chytlo na první ťuknutí - prostě smůla. Jarda zase musel odstoupit kvůli poruše brzd na stejné zkoušce. Ještě, že na to přišli před RZ 6 a nebyl z toho nějaký karambol,“ přidává Hudec ještě důvody odstoupení obou posádek z nedávného „Kunžaku“.

O víkendu třebíčský tým vyráží do Pačejova, kde je avizována výborná konkurence. Navíc pomýšlí na zahraniční start na závodu ME ve Francii - Rallye Antibes, která se pojede v říjnu.

Pavel Jelínek

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.