Zákruta.cz  >  

Jirka Volf - Sosnová setkání mistrů

6. listopadu 2007

Na setkání mistrů v Sosnové, o minulém víkendu, bude Jiří Volf rychle zapomínat. Páteční program byl v ryze sponzorském duchu, kde vedle Jirky usedla asi dvacítka partnerů teamu, sponzorů, kamarádů a v neposlední řadě i mechaniků, kteří vůz po celou sezónu připravovali.

Součástí patečního programu byly i testy nastavení diferenciálů a alternativních řídících jednotek pro vůz teamu Mitsubishi Lancer Evo IX. Sobotní rozjížďky Jirka pojal spíše jako exhibici pro diváky, než závodění na krev o finále, až do rozjížďky s Pepou Semerádem, která skončila masivní kolizí s betonovou bariérou.

Jaké byly plány pro Sosnovou a proč to dopadlo havárií?: „Plány na Sosnovou byly jednoduché. Sice v minulosti s WRC jsem vždy soutěžil o přední místa, ale tentokrát jsem vyrazil do České Lípy za zábavou a pobavením diváků. Pátečních jízd jsem si užíval, smyky a takzvaná jízda dveřmi dopředu doprovázela toto celé vystoupení našeho EVO IX. Zlikvidoval jsem řadu pneumatik a nasbíral obrovské množství dat v řídící jednotce auta. Jediným problémem byl přerušovač ruční brzdy, který způsoboval rozpojeni diferenciálu. Tento problém jsme ale okamžitě odstranili,“ vysvětlil Jiří Volf.

„Auto fungovalo opravdu neuvěřitelně spolehlivě.“ V čem byla tedy příčina kontaktu s bariérou. „Je to jednoduché. Chyba byla mezi volantem a sedačkou. Moje setra nikdy před tím neseděla v závodním autě, tak jsem jí chtěl ukázat svezení smykem. Vůbec jsem nepočítal, že bychom s Pepou Semerádem vyhráli, ale když jsem jej viděl při výjezdu zhruba na stejné úrovni, doslova ve mě chytly saze. Věděl jsem, že vnitřní dráha je většinou rychlejší a tak jsem přidal. Při vjezdu na cílovou rovinku, jsem najel moc zprava a dostal vůz do neotáčivého smyku. Kontaktu s betonem jsem nedokázal zabránit. Podle informace z řídící jednotky auta, rychlost nebyla vetší než v jiných případech před tím, zde jsem to ale neuřídil.“

Jaká je škoda na vozidle a ohrozí to váš program do budoucí Prahy: „Škoda je solidní, druhým nárazem do bariéry došlo k poškození přední části vozu, kde jsou samé drahé díly. Normálně by 3 týdny na opravu naprosto stačili, ale vozidlo musí počkat na našeho karosáře, který je na dovolené a to je problém. Věřím, že do Prahy bude EVO fit,“ doufá Jiří Volf.

Na Jirku se můžeme těšit na Pražském rally sprintu 7. - 8.12.07. V současné době probíhají jednání s hlavním partnerem této akce, což znamená představení vozu v nových barvách a designu. Všechny zveme na krásnou podívanou rally vozů a driftů v ulicích Prahy (Strahova) a jejího okolí (Řeporyje).

Volf Media Service

Další články

Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

celý článek >
Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK