Zákruta.cz  >  

Orsák v Krkonoších bronzový

23. června 2010

Jaroslav Orsák letos bojuje na třech frontách a stejně jako loni se mu nejlépe daří v rallysprintovém šampionátu. Při čtvrtém dílu seriálu Rally Krkonoše v Trutnově obsadil obhájce titulu třetí příčku. Na stupních vítězů tak doprovodil dva mistry volantu - úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a několikanásobného českého mistra Romana Krestu. Ačkoliv pětadvacetiletý valašský jezdec s produkčním Lancerem Evo 9 jeden z letošních závodů vynechal, postoupil na druhou příčku v průběžné tabulce.

Do podhůří Krkonoš přicestovala posádka Orsák - Vajík s jasným cílem vybojovat co největší počet mistrovských bodů. Úkol to nebyl jednoduchý, protože tradičně silné startovní pole speciálů kategorie WRC a Super 2000 obohatil atraktivní host z mistrovství světa Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jarek Orsák se tentokrát vrhl do víry bitvy o sekundy od prvních kilometrů. Jeho nasazení poněkud přibrzdila „krizovka“ v rychlé pasáži úvodní vložky, kde neodhadl nájezdovou rychlost a oranžové mitsubishi se svezlo mimo stopu. Situace se naštěstí obešla bez následků a dva následující druhé absolutní časy vynesly Orsáka na výborné třetí místo těsně za Romana Krestu. Před závěrečným měřeným testem první poloviny soutěže ztrácel na Krestovu stříbrnou příčku pouhých 0,6 s. Na RZ 4 však přišlo další varování. „Asi jeden kilometr po startu jsem přebrzdil zatáčku a museli jsme se otočit,“ vysvětlil Orsák v servisu příčinu, proč zajel až sedmý čas.

Kresta mu odskočil jen o jednu sekundu a posádka Orsák -Vajík se ve druhé sekci znovu pokusila svoji ztrátu na lídra tabulky stáhnout. Po šesté vložce však bylo jasné, že útok na stříbrnou pozici není reálný a Jarek zvolnil. „Je nesmírně těžké držet s Krestou krok,“ přiznal v cíli Jaroslav Orsák. „Vyžaduje to maximální koncentraci a nasazení. Moje jízda navíc tentokrát postrádala plynulost a dělal jsem drobné chyby. Přesto si cením, že jsme Romana dokázali na úzké uskákané technické trati několikrát porazit. Bronz je samozřejmě výsledkem celého našeho týmu. Auto připravované týmem K.I.T. Racing jelo opět naprosto bez problémů a mohl jsem se plně věnovat řízení.“

Ani o prázdninách si Orsák od volantu soutěžního vozu neodpočine. První červencový víkend ho čeká mladoboleslavská Rally Bohemia a o týden později Rally Lubeník na Slovensku.

Zdeněk Weiser

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz