Zákruta.cz  >  

Tři mistři světa na startu Rally Krkonoše

11. června 2010

V loňském roce se do Rally Krkonoše přihlásilo 149 posádek. Nakonec jich odstartovalo pouze 128, přesto byla tato účast rekordní. Letos je v seznamu přihlášených trutnovské soutěže 122 posádek současných i historických vozů. Na to, kolik jich skutečně dorazí, si musíme počkat do skončení administrativních a technických přejímek v pátek 18. 6. v 18:30 hodin.

Zajímavostí je, že soutěž na svém startu přivítá hned tři mistry světa ze tří různých disciplin. Jako první si ho v roce 1998 vysloužil Roman Michalík s motocyklem TM v enduru ve třídě do 125 ccm. S tradičním spolujezdcem Radimem Oravou a Mitsubishi Lancer Evo IX mají startovní číslo 19. O dva roky později (tedy na šampionátu v Petrohradě v roce 2000) získal svůj titul Martin Špaňhel. Hokejku protentokrát vyměnil za Hondu Civic skupiny N2 a spolu s Richardem Nesvadbou mu patří startovní číslo 76. Poslední světový šampion odstartuje s číslem jedna a nebude to nikdo jiný než Martin Prokop s Janem Tománkem a Fordem Fiesta S2000 - loňský juniorský mistr světa a vicemistr světa v kategorii produkčních vozů.

Největší skupinu přihlášených tvoří účastníci EcoSun MČR ve sprintrally. Nejpočetnější zastoupení mají vozy Mitsubishi Lancer skupiny N4, dále pak Renaulty Clio, Fabie různých specifikací a různé evoluce Hondy Civic. Osamoceni v poli naopak zůstanou Svačinův Fiat Punto S1600, Stromšíkova Astra OPC, Peugeot 306 manželů Krestýnových či dieselový Seat Ibiza Cupra bratří Bočkových. Můžeme se těšit na tři vozy WRC - Štěpánkovu Octavii a dvě FAbie v rukou Pantálka a Drotára - a také na čtyři zástupce kategorie S2000 - Ford Fiestu, Peugeot 207, Škodu Fabii a Mackovu unikátní Toyotu Corolla. Největšími favority na vítězství jsou Martin Prokop a Roman Kresta, překvapit však může také Štěpánek, Odložilík či loňský šampion Orsák. Čelo dvoukolek by mohli opanovat Jan Dohnal, Václav Dunovský a Petr Brynda.

V rámci sprintrally je zahrnuto MČR juniorů a Dámský pohár ČR. Mezi juniory je přihlášeno 11 jezdců, z nich nejrychlejšími jsou Martin Semerád a Jan Černý. Ani ostatní se však nedají zahanbit a bojují o přední umístění ve svých třídách - za všechny jmenujme třeba Václava Kopáčka a Jana Havla. Dámskému poháru by měla znovu vévodit Eva Vykydalová s Ivonou Vyštejnovou, která s Renaultem Clio Sport pravidelně trápí své mužské soupeře ve třídě N3. Statečně jim s VW Polo 1,6 GTI v N2 sekundují Martiny Daňhelová a Zikmundová. Pohár mládeže pro jezdce mladší osmnácti let přivítá v Krkonoších jedinou posádku se Škodou Fabií - Martina Kočiho a Imricha Ferencze.

[Jako testování před Rally Bohemia pojímá účast v Rally Krkonoše nejen Martin Prokop, ale také účastníci velkého mistrovství Pletka s Rajnohou, Votava se Synáčem, Landa a Novák nebo Švidrnoch s Osičkou. Ani oni jistě nezůstanou pozadu a svedou s tradičními jezdci seriálu rallysprintů zajímavé souboje.

Mistrovství České republiky v rally historických automobilů přivítá v Krkonoších Miroslava Janotu s Pavlem Stráským na voze Opel Kadett C GT/E - vzácného hosta jedoucího letos zejména Evropský šampionát historiků. Cestu k vítězství mu bude chtít jistě ztížit Navrátil s Fordem Sierra RS Cosworth a zazlobit mohou i piloti Škodovek Křišťan (110L) a Hloušek (130 LR). Celkem je do tohoto šampionátu přihlášeno pouhých osm posádek v šesti kategoriích. Historické vozy uvidíme také na konci startovního pole v rámci České Trophy - Rally pravidelnosti. Namátkou z osmi posádek jmenujme Jaroslava Krause s Porsche 944 či otce a syna Suché se Škodou 120 LS.

Pohár ČR v rally slibuje účast 26 posádek. Po výsledcích na Lužických horách a na Kopné můžeme očekávat souboj o vítězství mezi Petrem Šimurdou se silným Opelem Kadett 2,0 GT/E a Hendrichovými s Lancerem sedmé evoluce. Silné zastoupení mají vozy tříd V, SA1 a SA2 a mezi značkami vévodí jednoznačně Škoda. Pěknou podívanou nabídkou svým fanouškům Macháček s Karešem a Škodou 130 LR, Daněk a Hlavatý ve Favoritu a jistě také trojice Hrachovec - Vránská Sichová - Škoda 130 RS.

Ve všech kategoriích najdeme posádky, které jsou takřka „místní“. V MČR ve sprintrally jsou to trutnovští Kirnig s Bartošem, Jiří Vrkoslav ze Semil, Macek a Fričová z Náchoda a Nového Města nad Metují, Kaválek s Mikem žijící rovněž v Novém Městě, královéhradecký Karel Pohner a Urbanovi nebo Pickovi ze Sobotky. MČR v rally HA se účastní Šmahel s Kroulíkem - oba z okolí Pardubic. Do PČR chtějí znovu bodovat Šimurda s Dlouhým z Holohlav a Hradce Králové, Jan Kynčl ze Semil, Václav Vávra z Rovenska pod Troskami a jilemničtí Václavík s Hájkem. V rally pravidelnosti jsou pak „domácí“ téměř všechny posádky vyjma Šindeláře s Kustem a Krausových.

Po pečlivém prozkoumání startovních listin z minulých let jsme objevili šest jezdců či spolujezdců, kteří zatím nevynechali ani jediný ročník Rally Krkonoše. Jsou to Karel Macek, Pavel Urban a jeho syn Jakub, Jaroslav Vosádka, Ing. Petr Ungrád a Ing. Břetislav Šindelář. Doufáme, že nejen je přijdete v sobotu 19. 6. k tratím rychlostních zkoušek v hojném počtu podpořit.

Pavla Hlavatá

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz