Zákruta.cz  >  

Poraženi, ale v cíli spokojeni...

30. října 2007

Sezónu plnou zvratů mají za sebou Václav Dunovský a Jiří Stross. Během roku 2007 zažili vítězství, havárie i premiéru v MMČR. Stejně jako v uplynulé sezóně si zachovali naději na titul až do závěrečného podniku. Loni na Würth Partr Rally Vsetín slavili sprinterský titul ve skupině N. Letos se na téže soutěži museli sklonit před Janem Jakubcem a Markem Michalem, se kterými těsně prohráli i souboj o vítězství ve třídě N2 v MČR.

Přípravu na závěrečný podnik sezóny zahájila většina favoritů třídy N2 už týden před soutěží. „Sešli jsme se v Praze na motokárách s Michalem Křemenem, Honzou Jakubcem a dalšími kamarády ze závodů. Udělali jsme si generálku na samotný boj o titul. Do Vsetína jsme odjeli již ve středu večer. Nechtěli jsme nic ponechat náhodě. Protože jsme měli za sebou dvě havárie na posledních dvou soutěžích, byla vedením týmu stanovena jasná strategie a priorita, dovézt auto do cíle. V pátek jsme se měli udržet na uzdě, znovu získat sebedůvěru a bylo povoleno klidně s hlavními soupeři etapu prohrát, ale pak se pokusit být před nimi v sobotu večer v cíli,“ popisuje Václav zvolenou taktiku.

Stejně jako v uplynulém roce si s posádkami pohrálo počasí. „Seznamovací jízdy probíhaly za střídavého deště. Bylo jasné, že sucho nebude, takže se daly podmínky odhadnout přímo. Vše na sebe časově navazovalo. Harmonogram dovolil i malou polední přestávku. Opět nás nezklamali staří známí, jezdící o seznamovacích jízdách s prominutím jako prasata. Přesně dle předpisů nejezdíme taky, to opravdu ne, ale co předvádějí některé posádky je hrůza. Vsetínské erzety jsou nádherné, těžké a pomalu se stává tradicí, že obtížnost ještě umocní počasí. Střídají se asfalty všech možných šířek. Jsou zde krásné dlouhé sjezdy a také typické valašské úzké úseky, téměř bez rovin. Narozdíl od jiných soutěží je zkracování zatáček omezeno minimálně. Všude je proto mnoho vytahaného bláta a šotoliny a to je dle našeho názoru jen dobře. Zkoušky také nejsou, až na několik málo pasáží rozbité. Seznamovací i soutěžní vozidla tak dostávají minimum ran. Navíc je minimální pravděpodobnost nevynuceného defektu. O tuto soutěž bychom pro příští rok velmi neradi přišli,“ nešetří poděbradský pilot chválou a dává vsetínským pořadatelům svoji podporu pro zredukovaný kalendář nadcházející sezóny.

První komplikaci zažila posádka modrobílé hondy týmu Sparrow už na administrativní přejímce. „Igelitová taška s naším číslem 56 a všemi nálepkami včetně čísel prostě nebyla. Po delší debatě a telefonátech vyšlo najevo, že naši tašku a nálepky dostala posádka Martin Hudec – Bob Černoch. Jejich vozidlo se špatným číslem nechali techničtí komisaři bez povšimnutí projít i technickou přejímkou. Povinné nálepky a číslici 5 jsme tak převzali z jejich tašky a číslici 6 od jedné z omluvených posádek. Díky za to patří Jiřímu Venušovi. Bez něj bychom asi čekali dodnes,“ vrací se Vašek k netradičnímu předstartovnímu zážitku.

Úvodní etapa nabídla výrazné zredukování osmičlenného startovního třídy N2. Na první rychlostní zkoušce skončily po haváriích naděje Tomáše Marka a Michala Křemena. Technické závady na čtvrté vložce znamenaly stop pro Marcela Havláska a Michaela Bartončíka. „Začali jsme dle plánu opatrně. V místech pokrytých sněhem jsme i při jízdě krokem měli plné ruce práce. Na druhé erzetě jsem zkusil přidat. Hned z toho byla slušná krize na úzkém a mezi stromy. Raději jsem se proto vrátil do výletního tempa. V přeskupení jsme se nestačili divit obkladu od konkurence. V servisu byl zkontrolován podvozek, protože při zkracování zatáček jsme mu uštědřili několik ran. Ve druhé sekci se nám povedlo výrazně zrychlit a jet bez chyb. Ztráta na čelo zůstala stejná,“ netají se Václav respektem z náročných tratí a podmínek. Po pátku se v čele usadil Jan Jakubec. Druhý Martin Hudec ztrácel +5,2s, třetí Václav Dunovský +39,1s a čtvrtý Ondřej Blaťák +41,3s.

Sobotní ráno připravilo posádkám sněhovou nadílku. Kvůli tomu byla etapa výrazně zredukována a zrušeny čtyři vložky. „Byli jsme odhodláni bojovat a zkusit čtyřicet vteřin stáhnout. Bohužel, tak jak nám počasí pomohlo loni, letos nám plány zhatilo. Pouhé čtyři vložky nemohly za normálních okolností stačit. Honza Jakubec s Markem Michalem měli k dispozici naprosto stejnou techniku, obutí, dokonce i ráfky jsme jeli totožné. Zrušené dopoledne jsme strávili v karavanu a zázemí Sparrow racing teamu. Čas rychle utekl díky nepřebernému množství fotbalových historek v podání Honzy Jakubce a zážitků z motocyklových šestidenních Martina Hudce. Oba bavili široký kolektiv.

Bystřička rozhodla, že si to o titul rozdáme pouze s posádkou Jakubec - Michal. Martin s Bobem totiž havarovali. Snažili jsme se od začátku, ale stejně jsme od skvěle jedoucí konkurence dostali. Vesník jsme, díky množství bláta z pátku, jeli spíše na jistotu. Nevěděli jsme, kolik ho kde bude. Poprvé jsme dokázali vyhrát zkoušku. V poslední době u nás nevídaný fakt byl, že jsme stále neudělali jedinou chybu. Do druhé Bystřičky jsme šli téměř naplno. Vyplatilo se a ztrátu jsme výrazně snížili. I tak bychom ale na posledním Vesníku potřebovali stáhnout více než vteřinu na kilometr. To se nám už nepovedlo, byť jsme opět jeli rychle a dost vteřin ukrojili. Nakonec nám jich v cíli chybělo 13,7,“ je Václav spokojen s výkonem ve druhé etapě.

Sezóna 2007 skončila a Václav s Jirkou se už těší na tu následující. „Jak řekl Jirka na rampě, už jsme to zase my. Havárie jsou zapomenuty a sobotní výkon nás vrátil do bývalé formy. Moc gratulujeme Honzovi s Markem. Ve Vsetíně předvedli obdivuhodně soustředěný výkon, bez jediné chyby. Titul je právem jejich. My můžeme slavit stříbro a titul vicemistrů. Určitě to lze považovat za úspěch. Navíc máme obrovskou motivaci a odhodlání dobýt zlato příští rok a vrátit ho tak do Poděbrad a Budyně nad Ohří. Chceme poděkovat našim sponzorům, vedení týmu, skvělému Sparrow racing teamu, fanouškům a v neposlední řadě našim rodinám za to, že za námi celou sezónu 2007 pevně stáli,“ končí optimisticky své povídání Václav Dunovský.

Vlastimil Resl

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK