Zákruta.cz  >  

Zedník jede !

7. června 2010

Po delší pauze jsme viděli v akci posádku Zedník-Pražák a Fiestu S1600. Přestože na Kopné i v Krumlově chybělo pověstné štěstí, soupeři i diváci si přišli na své. Skupina A6 je stále velmi populární a s rostoucím počtem kvalitních vozů, které jsou k dispozici po jezdcích působících nyní v kategorii S2000 a N4, roste i počet ambiciózních mladíků s touhou získat skalp profesorské dvojice.

To, že být rychlejší než Zedník není snadné, se projevilo na obou posledních závodech, kde jeli Petr s Milanem od začátku velmi rychle. Jak to ve zkratce vidí Petr Zedník a Milan Pražák?

„Prioritou našeho týmu je především velké mistrovství, ale Kopnou máme rádi, a když jsme viděli, že jsou zde i nové zkoušky, neodolali jsme a přihlásili se. Je pravda, že už jsme nějakou dobu nejeli, tak jsme Kopnou brali trochu v testovacím duchu. Časy byly dobré, ale v polovině závodu nás bohužel potkal defekt, což je ve sprintu neřešitelná věc. I tak jsme se svezli pěkně, především zkouška Kameňák byla taková, jaké se nám líbí. Je moc dobře, že se pořadatelům podařila zajistit, díky za to. Každá novinka na našich tratích je příjemná, a pokud netrpí technika a je to pravé závodění, jsme rádi. Fiesta jede dobře tak není co dodat, jsme spokojení,“ vrací se Petr Zedník k populárnímu moravskému sprintu.

Spolujezdec Milan Pražák pak upřesňuje: „Je pravda, že každá delší pauza se projeví na desetinkách vteřin, které v součtu vytváří pořadí v závodě. Také v Krumlově jsme na tom byli velmi dobře, bez větších problémů jsme byli v popředí, ale smůla v podobě technické závady (benzinová pumpa) nás připravila o stupně vítězů. Myslím si, že Fiesta jede moc dobře. Osobně nevím o žádné jiné ve světě, která by konkurovala a porážela ostatní vozy S1600.“

Tým Petra Zedníka je asi jediný, kdo Fiestu S1600 dál vyvíjí. Má to cenu, teď když je tu navíc Fiesta R2, neláká jej v této souvislosti nějaký větší obchodní projekt?

„Je potřeba připomenout, že nová Fiesta R2 je velmi dobré a relativně levné auto, ale nemůže předchozí verzi S1600 konkurovat. Vývoj, který jsme na Fiestě S1600 během poslední doby udělali je opravdu znát a je do určité míry přenositelný i na novou R2, ale jsou zde homologační omezení a ta jsou striktní. Fiesta S1600 je z komerčního hlediska pro Ford méně zajímavá, ale pro závodníka je to přeci jen jiná káva. O Fiestu jsme se mohli starat globálně ve větší míře díky nabídce M-sportu, ale já jsem zaneprázdněn vedením autosalonu Ford v Kroměříži a Pavel Fišer, který řeší komunikační záležitosti má také ještě jiné povinnosti. Myslím, že individuální vývoj s asistencí pro jiné týmy je přesně to, co nám sedí,“ vysvětluje Petr Zedník.

„Vývoj musíme dělat pořád, jinak to nejde. S Fiestou, se kterou jsme jezdili vloni nebo předloni, bychom letos neměli šanci. Navíc kluci v týmu už auto znají opravdu bezvadně. Hlavní mechanik Pavel Hřib má právě díky neustálému vývoji potřebné předpoklady pro ideální nastavení a údržbu vozu. Například teď v Krumlově trvala výměna rozvodového řemene jen 10 minut! Je to tak, že momentálně je pro nás Ford Fiesta S1600 stále to správné auto, se kterým můžeme bojovat o přední pozice, a to nás baví,“ dodává Milan Pražák.

Další soutěží, na které uvidíme populární dvojici Zedník-Pražák, je Rally Hustopeče. Věříme, že pojedou stejně rychle, a že potěší diváky a pro soupeře budou opět tvrdým oříškem.

-pr-

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK