Letošním třetím startem v rámci MMČR v rally byla pro posádku Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová, kteří startovali s osvědčeným vozem Peugeot 207 S2000 Rallye Český Krumlov.
Příbramská dvojice nezačala dvakrát nejlépe. Na oklouzané superspeciálce v Českých Budějovicích zajela až třináctý čas. O mnoho lépe se Petákovi nedařilo ani na dalších dvou rychlostních zkouškách, a tak po první sekci soutěže figuroval na desátém místě, avšak s minimální ztrátou na nejbližší soupeře. „První sekce soutěže byla kvůli dešti hodně uklouzaná. Auto sice funguje perfektně, ale článek mezi volantem a sedačkou poněkud nikoliv. Konkurence nám ujíždí, tak uvidíme, jak to bude vypadat dál,“ zhodnotil sebekriticky úvod soutěže příbramský jezdec.
V závěru etapy, která se již jela za nočních podmínek a navíc okořeněná nepříjemnou mlhou se Peták s Benešovou posunuli na šesté místo, a to také díky chybám soupeřů na páté rychlostní zkoušce. „Na páté RZ havaroval Vojta Štajf. Vůz byl v příkopě a svítil proti mně, takže jsem chvíli hledal, kde vůbec vede silnice, ale dobře to dopadlo. Jinak tohle byla snad jedna z vůbec nejtěžších RZ, které jsem za svoji kariéru v jarním období absolvoval. Bláto bylo po celé silnici, hodně to klouzalo a navíc mlha vše ještě ztížila. Průběžné šesté místo nakonec není až tak nejhorší. Závod je však ještě dlouhý a stát se může ledaccos,“ řekl k první etapě Josef Peták.
Druhá etapa, to jsou především Malonty. Příbramská dvojice se snažila zpočátku jet spíše na jistotu a dokončit závod bez problémů. Při druhém průjezdu obávanými Malonty však na Arazima, figurujícího na šestém místě stáhla téměř dvacet vteřin a rázem z toho byl souboj jako řemen. Po odstoupení Běhálka kvůli technické závadě bylo na dosah navíc páté místo, a tak se Peták snažil v závěru soutěže zatáhnout. Na jedenácté, předposlední RZ se mu podařilo na litvínovského jezdce najet dalších téměř pět vteřin, což znamenalo ztrátu na skvělé páté místo v podobě necelých tří vteřin. Peták však svoji snahu přehnal a vylétl mimo trať, čímž ztratil přes dvacet vteřin, a tím i šanci na celkové páté místo.
„Ve druhé etapě bylo těžké zvolit správné obutí. Kvůli pátečnímu dešti bylo hodně bláta a na některých místech i docela dost vody. Naopak na místech, kam svítí slunce, byly silnice suché, a tak výběr správného obutí byl obtížný. V závěru soutěže, respektive před poslední RZtou jsme ztráceli na Arazima, a tím i na páté místo něco málo přes dvě vteřiny. Snažili jsme se tedy zaútočit, ale v jedné ze zatáček jsem to přehnal a vylétl mimo trať. Asi třicet metrů jsme se brodili kopřivami, ale naštěstí jsme to s Alenou ustáli a mohli dokončit krumlovskou soutěž. S celkovým průběhem závodu jsem však spokojený. Byla to pěkná a náročná rally. Také bych rád poděkoval mechanikům našeho týmu, kteří odvedli skvělou práci jak při přípravě vozu před závodem, tak i během něho samotného,“ hýřil v cíli spokojeností Peták.
Posádka Hroch Rally Teamu však šesté místo i přes závěrečné problémy udržela a získala tím jedenáct bodů do hodnocení šampionátu, kde jim patří průběžné páté místo.
Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?
celý článek >Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.
Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.