Vstup do soutěže měl tentokrát Subaru Czech Rally Team nebývale úspěšný, na jejím úvodním testu zajel hatchback Subaru Impreza WRX STI na českobudějovické superspeciálce dokonce absolutně nejrychlejší čas před Krestou a Valouškem. Přesto se posádka Vojtěch Štajf - Michal Ernst vrátila domů z Rally Český Krumlov s nepořízenou.
Pro značku Subaru bylo nejen v rally po dlouhá léta velmi charakteristické i číslo 555, kterým byl dokonce jeden ze soutěžních modelů pojmenován. Subaru Czech Rally Teamu ale číslo 5 na letošní Rally Český Krumlov příliš štěstí nepřineslo. Posuďte sami - pátá rychlostní zkouška na páté soutěži v sezóně, na autě startovní číslo pět a zařazená pětka, to by měla být pro „pětkovou“ značku ta úplně ideální kombinace. Dopadlo to ale všechno úplně jinak: „Mít s sebou žákovskou knížku, napsal bych si do ní sám sobě za tenhle okamžik taky pětku,“ durdí se Vojtěch Štajf.
„Zkrátka jsem po opatrnějším tempu na prvních ´klasických´ zkouškách chtěl pak zrychlit a vybral jsem si pro útok nesprávné místo. Na začátku druhého průjezdu těžkým testem Kohout - Ján jsem v mlze a v dešti neudržel ve velké rychlosti auto na cestě, brnknul v lese o uložené klády a bylo po radosti. Auto se od nich naštěstí jen odrazilo, no a poškozené a otočené se vrátilo do příkopu. Jet dál už se s ním ale nedalo. Jako obvykle když já už udělám takovouto chybu, bývá to ve vysoké rychlosti, a tak jsem nakonec rád, že to dopadlo ještě dobře.“
Naštěstí auto ani posádka neutrpěly vážné újmy, a tak ani spolujezdce Michala Ernsta neopustila obvyklá dobrá nálada: „Asi mám v těle nějaký dřevěný magnet, vždyť ta moje zimní zdravotní pauza byla vyvolána taky nárazem do hromady klád, který jsem absolvoval loni s Tomášem Engem. Zdá se, že už jsem ale teď dobře vyléčen, vždyť jak nedávnou drobnou kolizi ze Slovinska, tak i tuhle ránu vydrželo moje tělo pohromadě a zřejmě bez následků. Nejhůř tak nakonec dopadl ten neukázněný divák, který se i přes apel pořadatele na onu hromadu potmě vyšplhal - no a odměnou mu byla pořádná modřina, když ho jedna námi posunutá kláda skřípla. Bylo to určitě velké ponaučení pro něj a mělo by být i pro ostatní lidi, kteří se na náš krásný sport sice chtějí dívat, ale vybírají si pro to nevhodná a nebezpečná místa.“
Odolného zaskakujícího Michala Ernsta by měla na Rally Hustopeče, dalším pokračování Mezinárodního mistrovství České republiky v rally nahradit již také vyléčená Marcela Dolečková. Ta se ale bude pravděpodobně muset spokojit s autem bez designu s růžovými doplňky, díky jihočeské kolizi a nezbytným opravám ´modráka´ se totiž dočasně na domácí tratě vrátí opět loňské úspěšné bílomodročerné Subaru. Půjde o další důležité body, vždyť v domácím šampionátu zatím patří Vojtěchu Štajfovi průběžná skvělá sedmá příčka, ve skupině N je dokonce třetí.
Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?
celý článek >Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.
Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.