Zákruta.cz  >  

Štajf s Dolečkovou si už napsali kultovní Col de Turini

18. ledna 2010

Od startu Subaru Czech Rally Teamu na Rallye Monte Carlo dělí jeho posádku pouze pár hodin. V sobotu zahájili Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou seznamovací jízdy a už jejich náročnost jim dala poznat, jak moc obtížná je čeká soutěž.

Seznamovací jízdy jsou na letošním Rallye Monte Carlo sestaveny tak, aby účastníky dovedly náročným kurzem trati od cíli až ke startu. Po pátečním příjezdu a večeři s další posádkou z České republiky, Jaroslavem Orsákem a Karlem Vajíkem, tedy v sobotu čekal Vojtěcha Štajfa s Marcelou Dolečkovou velmi atraktivní úkol - napsat si ´noty´ pro průjezdy snad nejklasičtějších rychlostních zkoušek na světě, Peira Cava - La Bollene Vesubie a Lantosque - Luceram. Tedy zkoušek, které se včetně průjezdu průsmyku Col de Turini pojedou až téměř o týden později v rámci páteční etapy soutěže, kdy soutěž vyvrcholí neopakovatelnou „Nocí dlouhých ohňů“.

„My ale hned na začátku dostali díky naší nezkušenosti maličko ´za uši´, když jsme podcenili náročnost zledovatělých alpských silniček a ke startu prvních seznamovacích jízd přijeli o půlhodinky později než jsme plánovali,“ popisuje své první zážitky Vojtěch Štajf. „Ta půlhodina nám pak chyběla celý den, tady opravdu není nejmenší prostor na chybu a je třeba mít vše v dokonalém pořádku. Protože se pochopitelně zkoušky najíždějí v tom směru, jak se pojedou, jsou díky jejich opačnému pořadí při seznamovacích jízdách přejezdy mezi nimi ještě delší než budou pak v pátek. Po napsání testů kolem Col de Turini nás díky tomu čekalo najet kolem tří set kilometrů ke startu rychlostní zkoušky u Montaubanu, no a pak večer ještě skoro polovina téhle vzdálenosti od cíle montaubanského testu na základnu Subaru Czech Rally Teamu k Valence. Připadáme si trochu jako kdybychom křižovali Českou republiku napříč, je to opravdu náročné. To jsme ale předpokládali, jsme unavení, ale moc se nám tu líbí. Já osobně jsem teď moc rád, že jsem měl možnost absolvovat v minulých letech některé soutěže u jaderského pobřeží. Charakter místních testů se jim tak trochu podobá, a tak můžu uplatnit své zkušenosti z psaní rozpisu takto technických rychlostních zkoušek. To se hodilo na zmíněném přejezdovém testu, který jsme podruhé projížděli až za tmy a potřetí jsme to nestihli vůbec - přesto nám už při druhém průjezdu rozpis velmi dobře seděl a nebylo třeba jej moc opravovat. Samozřejmě úplně jiné než v létě u Jadranu jsou tady povrchy. Na Col de Turini byla silnice většinou jen mokrá, tam se ale dá čekat, že při nočních průjezdech na nás může čekat i zrádný led, a tak se asi ani tam hřebíkům nevyhneme. Montaubanský test byl naopak pod sněhem, ale to vše se může za ten týden změnit. Ledové špióny zkrátka čeká také velký kus práce.“

Náročnou sobotu má za sebou i navigátorka Marcela Dolečková: „Je to tu opravdu těžké, ale opravdu krásné! Pro mne je to hodně nové, rychlostní zkoušky mají úplně jiný rytmus než u nás, skoro pořád jedeme jen na dvojku nebo na trojku. Jede se pomaleji, zatáček je ale o hodně víc. Moc se mi líbilo hlavně na Col de Turini, musíme teď udělat všechno pro to, abychom i tam v pátek ještě závodili! Zatím vše funguje jak má, tak doufám, že to vydrží...“ Připomeňme, že po absolvování zbytku seznamovacích jízd dostane bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI při přejímkách na karosérii nalepené startovní číslo 26. V úterý v podvečer do něj pak usedne naše posádka a společně všichni tři vyrazí na náročnou trať s víc jak 400 km rychlostních zkoušek a ještě třikrát takovou porcí přejezdových kilometrů. A uvidí se...

Karel Špaček

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.