Po neúspěšném vystoupení posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v Katalánské rally se Czech Rally Team Kopecký přesunul ze Španělska do Francie, kde světový šampionát pokračuje asfaltovou Rally Korzika. Francouzská soutěž je typická svým zatáčkovitým charakterem a mnohdy i výrazným převýšením.
Ve čtvrtečním shakedownu Jan Kopecký doladil nastavení druhého vozu Škoda Fabia WRC, který má Czech Rally Team Kopecký k dispozici. Během čtyřech průjezdů nezaznamenal tým žádné potíže s vozem a Jan Kopecký byl s nastavením vozu spokojen.
Úvodní rychlostní zkouška páteční etapy i Rally Korsika byla zrušena, neboť nebyla zajištěna dostatečná bezpečnost diváků. Souboj o vteřiny začal až druhým rychlostním testem, ve kterém Jan Kopecký dosáhl jedenáctého času. Devátým časem ve třetí rychlostní zkoušce se posunul v průběžném hodnocení na devátou pozici.
V úvodní erzetě dnešní druhé sekce samovolně praskla Janovi vložka v pneumatice a vůz citelně vibroval. Další komplikace přinesla nedostupnost pneumatik v tvrdší směsi pro pilota Czech Rally Teamu Kopecký. Pneumatiky v měkčí směsi se především na nejdelší páteční rychlostní zkoušce přehřívaly a velmi rychle se opotřebovávaly. Přesto se posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v závěru páteční etapy posunula zpět na deváté místo.
„S dnešním výkonem jsem plně spokojen. Posádka absolvovala dnešní etapu bez jakékoliv chyby a průběžné deváté místo je velmi solidní výchozí pozicí pro zbývající dvě etapy.“
„V Rally Korzika se velmi výrazně projevuje točivý moment motoru a především charakteristika jeho průběhu. Při hodnocení výkonu naší posádky musíme brát zřetel na vývoj, kterým prošly agregáty nově homologovaných vozů.“
„Stejně jako v předchozích dvou soutěžích náš vůz postihla prasklá vložka v pneumatice bez zjevného jezdeckého zavinění. Pochopitelně taková událost ovlivní dosažený čas v rychlostní zkoušce a na klidu nepřidá nejenom posádce, ale ani mně,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
„Do dnešní etapy jsem startoval s vědomím, že nesmím zopakovat páteční etapu Katalánské rally. Přesto nám patří po páteční etapě umístění těsně za bodovanou pozicí.“
„Rally Korzika není v žádném případě rytmickou soutěží a neustále se opakující ostré zatáčky jsou navíc často v poměrně výrazném stoupání. Tam jsou modernější vozy pochopitelně ve výhodě. V poslední rychlostní zkoušce nám citelně scházely pneumatiky v tvrdší směsi, neboť na prohřátém asfaltu se naše pneumatiky výrazně přehřívaly. Bohužel tvrdší směs není pro nás zatím dostupná ani pro dvě zbývající etapy,“ dodal Jan Kopecký.
V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.
zobrazit článek >Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.