Zákruta.cz  >  

Aleš Loprais odstoupil z dakarské rallye

6. ledna 2010

Po celonoční opravě přední nápravy a řízení bylo zřejmé, že nelze ani s opraveným vozem pokračovat do dunové sekce rallye. Rozhodnutí odstoupit ze soutěže bylo bolestivé, ale za daných okolností jediné možné.

Osudnou pro další pokračování týmu v rallye se stala druhá etapa, shodou okolností přesně ve stejných místech a na stejných cestách pohoří Sierra de Cordoba, kde tam musel odstoupit ze soutěže i v loňském roce, tentokrát šlo ovšem o druhou etapu, nikoli předposlední.

Aleš měl do speciální zkoušky odstartovat ze druhého místa podle pořadí dojezdu předchozí etapy, ale na zásah vedení soutěže pouze kamiony startovaly opět podle startovních čísel a oba vůdčí Kamazy měl Aleš tedy před sebou, na úzkých cestách s jen malou šancí na předjíždění. Podmínky v horách ztížil dopolední liják, po němž kamenité cesty s tenkou vrstvou prachu dost klouzaly. Aleš se dal do stíhání obou vedoucích Kamazů a držel s nimi krok. Na 140. kilometru postihl posádku rychlý defekt, kvůli kterému následně ve velké rychlosti vůz vyletěl mimo pistu. Náraz měl fatální následky pro celý systém řízení a pohonu přední nápravy.

Posádka ihned začala pracovat na opravě vzniklého stavu všemi dostupnými prostředky. Doprovodná Tatra s mechaniky mezitím dorazila do bivaku v La Rioje, vzdáleném 300 kilometrů. Dle informace od vedení závodu mělo být možné v závodě pokračovat, bylo však nutné speciálku dojet. To se pozdě večer skutečně podařilo, dokonce i v časovém limitu a bez penalizace, všechny průjezdní body Aleš projel. Následná kontrola přední nápravy však odhalila stav, který vyžadoval okamžitý zásah doprovodného kamionu a závažnou opravu.

V půl třetí ráno posádka doprovodné Filharmonie tedy sbalila část věcí a vyrazila co nejdříve na pomoc závodnímu vozu, s nímž se na trase spojovačky setkala. Oprava pokračovala až do dopoledních hodin a skončila se závěrem, že vůz je sice schopen běžné jízdy normální cestovní rychlostí, ale není ve stavu, kdy by mohl závodit v pouštních podmínkách. Bez předního pohonu a provizorně opraveným řízením nešlo pokračovat.

Posádka doprovodného vozu se tedy vrátila pro zbytek materiálu do La Rioji a po jejím návratu se kompletní tým pomalu přesouvá do Buenos Aires, odkud se vrátí domů hned, jakmile to bude možné.

„Bohužel, závodíme v největším motoristickém podniku světa, který sledují stamiliony lidí, ale ten je jen jeden a jednou za rok, což rozhoduje o tom, zda je rok úspěšný, nebo ne. Měl jsem výborný pocit z toho, že jako prakticky jediní jsme schopni reálně ohrožovat pozici Kamazu, což byl také náš cíl, k němuž směřovala naše celoroční vývojová a testovací práce. Když jsme po kolizi začali opravovat defekt, byli jsme těsně za Kabirovem, po pouhých 130 kilometrech erzety kolem nás 17 minut neprojel ani jeden kamion. Odstoupení ze soutěže po všeobecně velmi úspěšném vystoupení na Hedvábné stezce nás velmi mrzí, ale takový je motoristický sport, tenhle závod je navíc velmi o štěstí. Každou etapu čelíte spoustě situací, v nichž pokud máte štěstí, velmi se posunete, v opačném případě vás srazí dolů. Určitě nás ale tohle zklamání nezbrzdí v našem úsilí měřit se s těmi nejlepšími protože Tatra na tyhle pozice vždy patřila a my pro to děláme dál maximum možného,“ shrnul dojmy Aleš Loprais.

„Právě od třetí etapy se měl lámat chleba, velmi jsme se těšili na závodění v měkkých píscích Fiambaly, je to ideální terén pro Tatru a právě tam měly vyniknout její vlastnosti, mělo to být takové rozřazování sil před pouští Atacama. Bohužel, musíme se vrátit, ale máme alespoň pozitivní pocit z toho, že dokážeme držet krok s absolutní špičkou naší kategorie, i když jsme neměli štěstí a naše účinkování skončilo tak záhy,“ dodal navigátor Jaro Miškolci.

Tým zastavil na přenocování v blízkém městečku Vila del Soto, kde se stal hostem místních rodin, které ve své vynikající pohostinnosti připravily pro jeho členy pohoštění a přijetí, na které se nezapomíná. Jakmile to bude možné, členové týmu dorazí domů. Děkujeme všem za zájem a podporu.

Loprais Tatra Team

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.