Zákruta.cz  >  

Letošní sezóna Martina Hrachovce

20. listopadu 2009

Loňská sezona vyšla Martinu Hrachovcovi a jeho manželce Jarmile na jedničku s hvězdičkou. S velkými ambicemi a nadšením se oba pustili i do letošního roku. Ve finále z toho bylo konečné třetí místo ve třídě V v rámci K4 poháru ČR v rally pro Martina. Přesto jsou Hrachovcovi se sezonou spokojeni.

Na konci roku 2008 byl v Července opravdu veliký důvod k oslavám. Martin Hrachovec se spolujezdkyní Hankou Vránskou Sichovou získali mistrovský titul ve třídě V v K4 poháru. Ve stejné třídě obsadila Jarmila Hrachovcová se spolujezdci Martinem Hlavatým, Františkem Heinzem a Honzou Mikulíkem stříbrnou příčku. Obhájit loňské umístění chtěli Martin a Jarmila i letos. Ne vždy se jim však dařilo.

Jarmila Hrachovcová se postavila letos pouze k jednomu závodu, a to v Telči. Z historicky krásného města odjížděla velmi zklamaná, neboť ani jednou si nenasadila závodní přilbu. „Úvodní zkouška rally pro nás byla po havárii jedné z posádek zrušena a my se vydali na objízdnou trasu. Během cesty nám ovšem z chladiče vytekla veškerá voda. Opravou jsme ztratili spoustu času, když jsme do chladiče dolévali čaj a dokonce i vodu z kaluží. Do časové kontroly jsme dojeli s patnáctiminutovým zpožděním a následně nás sportovní komisaři diskvalifikovali. V plánu jsem sice měla i další závody v blízkém okolí, jakými byly sprinty v Jeseníkách, Vyškově a domácí wurthka. Momentálně však měním závodní licenci za licenci na kočárek, takže z výše jmenovaných startů sešlo,“ uvedla ke své sezoně Jarmila Hrachovcová, která při jediném startu usedla s Honzou Mikulíkem do Škody 120 S.

Jednou nahoře, jednou dole, tak se v průběhu sezony cítil Martin Hrachovec. Ze sedmi letošních startů přivezl domů tři poháry. Čtyřikrát ovšem bylo jeho jméno uvedeno mezi posádkami, které soutěž nedokončily. Složení posádky zůstalo i letos stejné. Vedle Martina do Škody 130 RS usedala spolujezdkyně Hanka Vránská Sichová. „Zpočátku to vypadalo, že letos nebude vůbec žádná sezona, neboť nám chyběly potřebné finance k pokrytí závodů. Nakonec se ale vše v dobré obrátilo a my mohli odjet všech sedm soutěží započítávaných do K4 poháru. V průběhu roku jsme byli jako na houpačce. Na jednom závodě jsme si dojeli pro pohár a na dalším nás potrápila technika, díky níž jsme ze závodů museli odstoupit. A v tomto duchu jsme to táhli až do konce sezony,“ naznačil průběh právě skončeného motoristického roku Martin Hrachovec.

Sezona K4 poháru ČR v rally začínala v Lužických horách. Tady Martin s Hankou bojovali o pódiové umístění. Stopku v soutěži jim ovšem vystavila poloosa na 3. RZ, kdy odstupovali z 2. místa ve třídě V. Při Rally Vysočina Telč si jela smíšená posádka bez problémů pro stříbrnou příčku ve třídě. Z klidu je nerozhodil ani defekt a následná výměna levého předního kola přímo na erzetě. Skoro domácí Kopná byla soutěž, kde se chtěli Martin s Hankou před svými fanoušky vytáhnout. Ale stejně jako v Lužických horách musela posádka v důsledku poškození závěsu zadního ramene a vyskočení poloosy závod vzdát. Po špatné soutěži následovala soutěž dobrá. Z krkonošské rally si valašská dvojice přivezla pohár za 3. místo ve třídě. Ve Vyškově odstoupili pro změnu se zlomenou klikou motoru. Pohárová sbírka se rozrostla i po Rally Jeseníky, tentokráte se posádka v cíli radovala z druhého místa.

Závěr sezony obstarala domácí WURTH Partr rally Vsetín. „Před soutěží jsme měli možnost volby dvou variant - zaútočit a pokusit se o obhajobu mistra ve skupině nebo jet na jistotu. Zvolili jsme první variantu, ale bohužel přemíra motivace v kombinaci s povrchem tratě skončila havárií ve Vesníku. Tím jsme ztratili šanci na obhajobu loňského titulu i titulu vicemistra ve skupině. I přes tuto smůlu byla letošní sezona velmi vydařená a každý závod jsme si naplno užívali, ať už byl výsledek jakýkoliv,“ zavzpomínal na poslední letošní start Martin Hrachovec.

Sedm startů, tři dokončené soutěže, tři poháry a zisk 42 bodů ve třídě V, taková je bilance Martina Hrachovce a Hany Vránské Sichové, která přivedla posádku ke konečnému 3. místu ve třídě. V absolutní klasifikaci K4 poháru patří vsetínské posádce 20. místo. Přesto je Martin se sezonou spokojený. „Zklamáni určitě nejsme. Po celou sezonu jsme se dle možností závody bavili. Nejvíce se mi líbily závody v Krkonoších, Jeseníkách a Lužických horách, které jsme si opravdu užívali. Navíc jsme se dostali s vývojem auta zase o kousek dál a všichni doufáme, že příští rok bude naše auto připravené tak, abychom bez problémů odjeli celý seriál. V plánu pro příští sezonu jsou závody v K4 poháru ČR v rally, ale také bychom chtěli zkusit závody Lužického poháru. Tento pohár se skládá ze tří soutěží a teritoriálně je umístěný na rozhraní polsko - německo - českých hranic,“ shrnul letošní sezonu a nastínil plány pro příští rok Hrachovec.

Jarmila Hrachovcová startovala letos pouze jednou, ale její Škoda 120 S rozhodně nezahálela. Honza Mikulík vyměnil na dva závody místo spolujezdce za řidičovu sedačku. Při Rallysprintu Kopná spolu s Martinem Hlavatým ve třídě V zvítězili. A stejně složená posádka v Krkonoších obsadila ve své třídě 4. místo. K vidění byla stodvacítka i při vsetínském sprintu, kde dvojice Tomáš Řezníček - Jan Mikulík obsadila ve třídě V pěkné 2. místo.

„Závěrem bychom chtěli poděkovat rodinám, přátelům, fanouškům a sponzorům, kteří nám drželi palce a podporovali nás v průběhu celé sezony. Velké díky patří i šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Lukáši Bělovovi, Michalu Martínkovi, Martinovi Hlavatému a Jarkovi Helisovi za jejich pomoc při závodech i mimo ně, a kolektivu fotografů kolem Edy Klimka. Poděkovat musím i spolujezdkyni, že to se mnou po celou sezonu vydržela, i když jsem ji ne vždy vozil jen po cestách,“ poděkovali nejbližším Martin a Jarmila Hrachovcovi.

Miroslav Vebr

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.