Zákruta.cz  >  

Ohlédnutí za Würth Partr Rally Vsetín 2009

2. listopadu 2009

Zatím co v Německu nedaleko českých hranic závodili naše posádky Jan Šlehofer-Zbyněk Soběhart a Jiří Tošovský - Petr Gross, které skončili na krásném třetím a čtvrtém místě na 3-Städte-Rallye 2009, se na Vsetínských kotárech odehrával poslední podnik českého mistrovství v rallysprintu Würth Partr Rally Vsetín 2009. Soutěž slibovala velké napětí, protože ještě před ní nebylo jisté, kdo se stane mistrem v rallysprintu.

Startovní rampou Würth Partr Rally Vsetín 2009 projelo 88 posádek z toho 63 bodujících do MMČR, 55 do poháru K4, 2 do poháru mládeže, 3 do historických vozidel a 2 do veteránů. Představil se tu i Václav Pech, který využil možnosti se svést ze Subaru Impreza Sti, které si půjčil od Vojty Štajfa. Z Vaškových průjezdů šlo poznat, že si jízdu užívá a baví diváky. I když počasí nebylo zrovna ideální a Vsetínské vrchy zahalovala místy mlha a diváky občas pokropily i dešťové kapky tak se kolem tratí sešla spousta diváků. Pořadatelům kolem trati se moc soutěž nepovedla a to mělo za následek pozastavení jedné rychlostní zkoušky a nevybíravé chování k fanouškům, kteří stáli v nebezpečných zónách.

První rychlostní zkoušku projel nejrychleji Jaroslav Orsák jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, za ním ji nejrychleji zvládl Pavel Valoušek, ze ztrátou 3,2 s, který jel na voze Škoda Octavia WRC. Josef Peták, který bojoval o titul, se nevyhnul chybě a udělal ve známém místě „U Stodoly“ hodiny a propadl se na osmé místo ze ztrátou 11,1 s na prvního Jarka Orsáka. Na třetím místě pak vložku dokončil Václav Pech jedoucí na voze Subaru Impreza Sti.

Josef Peták pak na druhé rychlostní zkoušce zatáhl a probojoval se na páté místo. Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Pavel Valoušek, který nadělil Jarkovi Orsákovi 3,2 s. Na třetí místo se pak posunul Jaromír Tarabus. Druhá rychlostní zkouška byla poznamenána havárií posádky Tomáš Enge - Ernst Michal jedoucí na Mitsubishi Lancer Evo IX CNG. Nehoda se neobešla bez následků a spolujezdec Michal Ernst musel být hospitalizován.

Josef Peták i nadále bojoval a na třetí rychlostní zkoušce se posunul opět o jedno místo v před. Jeho ztráta na prvního Jaroslava Orsáka činila 19,6 s. Druhé místo si hlídal Pavel Valoušek, který ztrácel na prvního 4,7 s. Ze zdravotních důvodů odstoupila po třetí rychlostní zkoušce z dvacátého sedmého místa posádka Antonín Tlusťák – Jan Škaloud.

Po třech odjetých rychlostních zkouškách se v poháru K4 držel i přes 20 sekundovou penalizaci za předčasný start do RZ3 Kirnig Richard - Hédl Karel jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Za nimi pak byla posádka Melša Jan - Hynková Jitka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII, které se taktéž nevyhnula penalizaci za předčasné vjetí do časové kontroly č. 2.

Ve čtvrté rychlostní zkoušce se na první místo posunul Pavel Valoušek, který odsunul Jaroslava Orsáka o příčku níž ze ztrátou jedné setiny. Josef Peták nabíral i dál sekundy a po čtvrté rychlostní zkoušce ztrácel 23 sekundu na prvního Valouška a 22,9 na Orsáka. V dalších rychlostních zkouškách si už Pavel Valoušek pohlídal první místo a Jaroslava Orsák své druhé místo držel pevně ve svých rukou. Josef Peták se po šesté rychlostní zkoušce propadl na páté místo a Vsetínskými kopci se začalo nést, že Jarin je mistrem. Do cíle soutěže, ale chyběli ještě dvě vložky a ty mohli klidně celé pořadí proházet a vše mohlo být jinak. Na uklouzaném povrchu stačilo jedno zaváhání a naděje mohly být zmařené. Jenže, nic takového se nedělo a posádka Jaroslav Orasák - Karel Vajík si do jela na celkovém druhém místě, pro titul mistra České republiky v rallysprintech. Na prvním místě uklouzaný Würth Partr Rally Vsetín 2009 dojela posádka Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza. V poháru K4 o svou první příčku přišel v poslední osmé rychlostní zkoušce Kirnig Richard a tak se vítězem Würth Partr Rally Vsetín 2009 stal Melša Jan. Historiky pak ovládla posádka Nedbal Michal - Nedbal Jiří.

Sezóna MMČR v rallysprintu je za námi a mi se můžeme těšit na stejně napínavý průběh sezóny i v příštím roce.

Roman Turovský

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.