Zákruta.cz  >  

Firla ve Vsetíně korunoval úspěšný rok

27. října 2009

Solidním výsledkem na Würth Partr rally Vsetín zakončila sezónu 2009 severomoravská soutěžní posádka Lumír Firla - Pavel Dresler. Dvojice, závodící se starším Mitsubishi Lancer EVO VII, již potřetí v řadě vybojovala umístění v první desítce absolutního pořadí, čímž si zajistila sedmé místo v rámci konečné tabulky letošního Mistrovství ČR ve sprintrally.

Vsetínský sprint je tradičně jedním z nejnáročnějších podniků šampionátu. Úzké tratě s obrovským množstvím zrádných pasáží letos ještě zpestřily vrtochy počasí, díky nimž se celý závod odjel na mimořádně klouzavém povrchu. Pro jízdu na jistotu však tentokrát nebyl prostor. Situace v šampionátu byla nadále otevřená a právě vsetínská soutěž měla dát definitivní podobu první desítce letošní tabulky. S velikým odhodláním přijeli na Valašsko i Lumír Firla s Pavlem Dreslerem. Vynikající výsledky v průběhu roku jim dopomohly ke skvělému výchozímu postavení, díky němuž stále ještě mohli promluvit do bojů ve druhé polovině první desítky. Situace jim vyloženě nahrávala – týmové mitsubishi bylo před startem Rally Vsetín ve skvělé formě a klouzavé tratě Lumírovi vyloženě sedí. Už ráno se ale ukázalo, že cesta za celoročním úspěchem nebude tak jednoduchá.

Pro Lumíra s Pavlem závod nezačal zrovna nejšťastněji. Zapomenutý kabel od interkomu dával posádce se startovním číslem 17 dvě možnosti. Buď absolvovat úvodní rychlostní zkoušku „na oči“, což by na náročné trati v nepřehledném terénu nepochybně znamenalo značnou časovou ztrátu, a nebo počkat na dovezení kabelu týmovými mechaniky. Nakonec zvítězila druhá možnost, ale ani ta nebyla zcela bez následků: „Kvůli čekání na kabel interkomu jsme nestihli první časovou kontrolu, což znamenalo hned na úvod deset sekund penalizace. Na první zkoušce jsme tedy pochopitelně byli dost rozhození a výsledkem byl nic moc čas. Ještě mnohem horší však byla událost ze druhé zkoušky, na které jsme zastavovali u havárie Tomáše Engeho a pomáhali jeho zraněnému spolujezdci Michalu Ernstovi. Takové věci udělají s psychikou své a není tedy divu, že jsme se až do servisní pauzy nemohli vůbec dostat do tempa,“ zhodnotil smolný úvod Lumír.

Do druhé sekce rychlostních zkoušek vjížděla posádka černého mitsubishi z nepříliš lichotivé dvacáté pozice absolutně. S tímto faktem se samozřejmě Lumír a Pavel nechtěli smířit a už po čtvrtém testu postoupili o šest příček výše. V rychlém tempu nepolevovali ani v následujících vložkách, přičemž vrcholem jejich snažení byl osmý nejrychlejší čas na posledním testu. Stíhací jízda jim nakonec dopomohla k zisku solidní deváté pozice absolutně, okořeněné o sedmé místo ve skupině N a prvenství v Enteria Cupu v rámci vsetínské rally.

Co je ale nejdůležitější, podařilo se jim dostát svému cíli postoupit v hodnocení AutoCont mistrovství ČR ve sprintrally 2009 na sedmé místo. S obstarožním mitsubishi sedmé evoluce se jedná o vskutku pozoruhodný výsledek. „Až na to počasí byl Vsetín z našeho pohledu velice vydařený závod. Rychlostní zkoušky pořadatelé vybrali opravdu pěkné, ale zároveň obrovsky náročné. Nám se podařilo hezky uzavřít vydařenou sezónu, která až na několik technických problémů probíhala nad naše očekávání. S tím, že v tak silné konkurenci, která se letos ve sprintech scházela, budeme pravidelně bojovat o umístění v první desítce, jsme na začátku roku vůbec nepočítali. Navíc jsme se vyvarovali jakékoliv havárie,“ pochvaluje si Lumír.

Lumíra Firlu tento rok čeká už jen prosincový start na Pražském rallysprintu, po kterém se jeho černá Evo sedmička uloží k zimnímu spánku. Na téma příští sezóna je orlovský soutěžní jezdec zatím hodně opatrný: „Rádi bychom pokračovali ve skupině N a budeme se ze všech sil snažit, abychom v sezóně 2010 závodili v Evo devítce. Jednání o příštím roce však teprve přijdou,“ uzavírá naše povídání pátý muž skupiny N v hodnocení letošního sprintového mistrovství.

Jiří Dokulil

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.