Zákruta.cz  >  

Hirvonenovo třetí místo slibuje dramatický závěr sezóny

9. října 2009

Mikko Hirvonen a jeho spolujezdec Jarmo Lehtinen z týmu BP Ford Abu Dhabi se dnes ve Španělsku postavili na stupně vítězů a udrželi se tak v čele průběžného hodnocení mistrovství světa. Vzhledem k tomu, že finská posádka s vozem Ford Focus RS WRC vybojovala na rychlých katalánských silnicích třetí místo, vyrazí do závěrečné soutěže MS ve Velké Británii s náskokem jednoho bodu.

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, druhá posádka továrního týmu Ford, dokončila náročnou třídenní soutěž jako šestá. Španělská rallye se jela v kopcích okolo města Salou jižně od Barcelony. Hladké silnice se charakteristikou podobaly závodnímu okruhu. Na posádky i jejich vozy čekalo celkem 18 rychlostních zkoušek o souhrnné délce 353,62 km.

Hirvonen, pro kterého je asfalt nejméně oblíbený povrch, se ke svým šancím proti asfaltovým specialistům stavěl od začátku realisticky. Devětadvacetiletý jezdec si stanoval za cíl dosáhnout na stupně vítězů, aby se udržel na čelní příčce průběžného hodnocení. Již v úvodních fázích první etapy se usadil na třetím místě a jakmile začalo být zjevné, že soupeře vpředu nemůže dohnat, v klidu si kontroloval pozici.

„Jsem trochu zklamaný, protože jsem chtěl druhé místo, ale i třetí pozice mě udržela ve vedení šampionátu,“ řekl Hirvonen. „Na asfalt jsem si zvykal déle, než by se mi bylo líbilo, ale hodně jsem se toho naučil a myslím, že vím, co je třeba udělat, abych tady příští rok dosáhl lepších časů. Poslední dva dny jsem volil bezpečné tempo, jel jsem jen tak rychle, abych za sebou udržel čtvrtého Pettera Solberga. S ohledem na titul to bylo nejrozumnější.

Teď nedokážu myslet na nic jiného než na poslední kolo ve Velké Británii. Opravdu se tam těším, protože by to měl být fantastický víkend. Mezi mnou a Sebastienem Loebem rozhodne o titulu až to, kdo z nás dokončí soutěž s lepším umístěním. Bude to vzrušující závěr sezóny,“ dodal.

Latvala si po celý týden počínal velmi konzistentně. Ve třinácti ze 14 prvních rychlostních zkoušek dojel šestý a stejná pozice mu náleží také v cíli. Během soutěže experimentoval s různým nastavením svého Focusu RS WRC, takže v průběhu celého soutěžního víkendu postupně zrychloval. Závěrečnou rychlostní zkoušku čtyřiadvacetiletý finský mladík dokonce vyhrál.

„Po náročném víkendu je to dobrý pocit, ve Španělsku je to pro mě první vítězství v RZ,“ prohlásil v cíli. „Nebyl jsem zde tak rychlý, jak jsem si představoval, ale jel jsem obezřetně a zlepšoval se každým dnem, každým dalším měřeným testem. Těším se však, až se koncem října vrátíme v Británii opět na šotolinu,“ přiznává Hirvonen.

Khalid Al Qassimi z Abu Dhabi s dalším Focusem RS WRC byl v cíli čtrnáctý poté, co v pátek odstoupil kvůli poškozenému výfukovému potrubí. V sobotu opět nastoupil ke startu podle pravidel SupeRally a díky dobrým časům neustále stoupal pořadím z dvaačtyřicátého místa. „Vzhledem ke svému blízkovýchodnímu původu jsem zvyklý závodit spíše na písku a štěrku, takže na asfaltu se musím více koncentrovat,“ řekl Al Qassimi. „Se svým výkonem v posledních dvou dnech jsem opravdu spokojen. Užíval jsem si jednotlivé testy a cítil jsem, že jedu plynule.“

Malcom Wilson, ředitel tým BP Ford Abu Dhabi, si průběh víkendu rovněž pochvaloval. „Umístění na stupních vítězů v nelehké soutěži je pro Mikka dobrý výsledek. Ze Španělska odjíždíme stále na špici průběžného hodnocení, ale nejlepší jezdce dělí jediný bod, takže bychom v Británii měli vidět fantastický souboj. Jari-Matti odvedl pro tým dobrou práci a po celý víkend zlepšoval své časy, což mu nakonec přineslo vítězství v závěrečné rychlostní zkoušce,“ řekl.

Sportovní ředitel Ford of Europe Gerald Quinn dodal: „Prvenství v Austrálii minulý měsíc bylo naším pátým v řadě a stanovilo tak rekordní sérii vítězství Fordu ve WRC. Na možnost prodloužit tuto vítěznou šňůru i na asfaltu jsem se dívali realisticky a raději jsme se zaměřili na to, abychom udrželi Mikka v čele šampionátu. To se nám zdařilo, takže nyní míříme do Británie k rozhodujícímu klání o mistrovský titul.“

Ford

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.