Zákruta.cz  >  

Sébastien Loeb: Španělsko je prioritou

30. září 2009

S jasným cílem se vydá na rychlé katalánské asfalty jednička továrního týmu Citroen a úřadující světový šampion Sebastien Loeb. Na nadcházející předposlední soutěži letošní sezóny mistrovství světa FIA v rally musí získat maximální počet bodů, aby eliminoval náskok svého největšího rivala Mikko Hirvonena z konkurenčního Fordu.

Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?

„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl - dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou...“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 'předplacená' první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?

„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u špice a vyjet širokou stopou. Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?

„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách… Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkem a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?

„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl - dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou...“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 'předplacená' první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?

„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u špice a vyjet širokou stopou. Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?

„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách… Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkem a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Citroen

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK