Zákruta.cz  >  

Seznam.cz Rally Team po Vyškově v TOP 10

15. září 2009

Stejně jako ve všech předchozích podnicích letošní sezóny, také ve Vyškově o sobě daly výrazně vědět posádky Seznam.cz Rally Teamu. Umístění Pavla Valouška a Karla Trněného v první desítce absolutní klasifikace lze považovat za úspěch a to ještě defekt vyřadil z top ten Slávu Ducháčka.

Nejvýše umístěnou týmovou posádkou byli Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza, kteří obsadili čtvrté místo. Zároveň se stali nejrychlejšími mezi piloty produkčních vozů. „S celkovým umístěním v cíli jsem docela spokojen, protože nám stále zachovává teoretickou šanci na sprinterský titul. Nejsem však úplně spokojen se svým výkonem v úvodu soutěže. Nepodařilo se mi totiž chytit správný rytmus, na který jsem zvyklý. Nevyvaroval jsem se drobných chyb při průjezdu některých zatáček a dokonce mi po špatném dořazení jednou vypadla rychlost. Tím jsme ztráceli drahocenné sekundy a to je ve sprintech hodně znát. Jel jsem tak nějak křečovitě a moc o všem přemýšlel. Ve druhé půlce závodu to už bylo o poznání lepší a jízda byla mnohem uvolněnější,“ hodnotí svůj výkon sebekriticky Valda a naopak chválí svůj tým: „Chtěl bych moc poděkovat mému šéfmechanikovi Alexovi Homolkovi a celému týmu R. A. M. Racing Activities Mládek za skvělou přípravu auta po dlouhé a náročné Barum Czech Rally, kterou s mým vozem absolvoval Michal Hora. Velké díky patří také mému spolujezdci Zdeňkovi Hrůzovi za super práci.“

Vynikajícími časy se prezentovali kdynští Sláva Ducháček a Petr Dufek. O kvalitní finální výsledek je bohužel připravil defekt, jenž je odsunul až do čtvrté desítky pořadí. „Jelo se nám moc hezky i přesto, že jsme hned v první zatáčce byli delší na brzdách. Naše tempo nám přišlo volnější a tím více nás překvapil osmý čas v úvodní vložce. Bohužel v polovině šesté erzety nám šanci na pěkný výsledek sebral defekt. Lesní úsek plný kamení a šotoliny jsme ještě projeli, ovšem po výjezdu na asfalt mi bylo jasné, že levá zadní guma je pryč. Daffy původně navrhoval dokončit zkoušku na prázdné, což mně přišlo nebezpečné a především zbytečné - defekt na sprintu prostě bere šanci, ať se mění nebo ne. S ohledem na techniku jsme kolo v prvním širším místě vyměnili a zachránili tak přinejmenším blatník, nárazník a práh. Guma totiž dokáže plechy žrát až neskutečně,“ zdůvodňuje příčinu své časové ztráty Sláva a přidává poznatky k jedné novince. „Právě ve Vyškově jsme poprvé zkoušeli novou jednotku diferenciálu od firmy KAPS a zatím se nám jevila velmi dobře. Hodně nám pomohlo čtvrtečních několik desítek testovacích kilometrů na nádherné dvoukilometrové trati Hoškovice - Heroltice. Úzká, asfaltová trať vlnící se mezi polem a potokem umožňovala katování dle libosti a je dosud tou nejideálnější, jakou jsem pro účely testování zažil. Ani mi pak nevadilo, že jsme až do tmy museli v šesti lidech zametat vytahané kamení a večer jsem usnul jako dudek. Nyní už se moc těším na Příbram, která je po Šumavě mojí druhou domácí soutěží a opět během ní hodláme pokračovat v testování KAPSu, tentokrát na zcela odlišných, rychlých a čistších asfaltech.“

Se Slávovými slovy naprosto souhlasí také Petr Dufek. „KAPS fungoval opravdu moc hezky a velmi oceňuji přístup lidí z této firmy. Věnovali se nám během přípravy velmi ochotně a mohli jsme se na ně kdykoliv obrátit i při samotné soutěži. Také já už se moc těším do Příbrami, kterou jsme se Slávou jeli pouze v začátcích naší kariéry ještě s felicií v rámci ČMPR. V pozdějších letech nám už na tuto soutěž nezbývaly finance.“

Radek Majer a David Svatoš zůstali tentokrát bodované patnáctce vzdáleni. „První rundu jsme jeli vzhledem k velkému množství vytahaného bláta opatrně a na druhé vložce se nám nevyhnula velká krize na brzdách. V dalších dvou sekcích už jsme se nemohli dostat do tempa a jeli spíše průměrně. Naši obvyklí soupeři nám ujeli,“ hodnotí Radek svůj osobní výkon a přidává pohled manažera. „Musím smeknout klobouk před pořadateli, že v tak krátkém termínu dokázali soutěž organizačně zajistit a postavit trať. Za vynikající reprezentaci týmu chci poděkovat Pavlu Valouškovi a Karlovi Trněnému. Mrzí mě defekt Slávy Ducháčka, který se do té doby rovněž pohyboval v první desítce. My s Davidem si vybrali špatný den. Poděkování patří též našim partnerům NejlevnejsiPneu.cz, OtoMoto.cz a Tuning-Centrum.cz. Děkuji také mechanikům za tradičně kvalitně a spolehlivě připravené vozy – v tom Slávově jsme otestovali novou jednotku diferenciálu KAPS a ta se osvědčila. Nyní již všechny přípravy směřují k blížící se příbramské soutěži.“

Seznam.cz Rally Team

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK